» مقالات » آنچه باید بدانید

آنچه باید بدانید

نوشيدني هايي که مغز را تقويت مي کند

نوشيدني هايي که مغز را تقويت مي کند

برخي از نوشيدني ها باعث تقويت مغز مي شود. اين نوشيدني ها توليد خاص يک شرکت ويژه نيست بلکه نوشيدني هاي طبيعي است که مصرف آن براي سالم نگه داشتن مغز توصيه مي شود. از طرفي مصرف بعضي از نوشيدني ها نيز منع شده است. از جمله نوشيدني هاي الکلي که به کبد ضرر مي رساند و باعث کدر شدن مغز (Brain Fog) مي شود.

تاريخ تنظيم: سه شنبه 22 اردیبهشت ماه 1394

عوارض کم آبی در بدن

عوارض کم آبی در بدن

استفاده از تصفیه اب این امکان را برای شما به وجود می اورد تا با نوشیدن اب سالم، سلامت خود را تضمین کنید.

تاريخ تنظيم: دوشنبه 21 اردیبهشت ماه 1394

آسم و 7 قانون غذایی

آسم و 7 قانون غذایی

آسم یکی از بیماری های دستگاه تنفسی و به معنای التهاب راه های هوایی است که شیوع آن در 3 دهه گذشته افزایش یافته است.

تاريخ تنظيم: یکشنبه 20 اردیبهشت ماه 1394

22 نکته تغذیه‌ای برای آن ‌که نمره سلامت‌تان 20 شود

22 نکته تغذیه‌ای برای آن ‌که نمره سلامت‌تان 20 شود

نگاهی به اطرافتان بیندازید؛ تقریبا هرکسی را می‌بینید یا رژیم‌ غذایی خاصی را رعایت می‌کند یا خسته از امتحان کردن انواع رژیم‌ها به‌دنبال راه‌های میانبر دیگری برای کاهش وزن است. شما جزو کدام گروه هستید؟ آیا مفهوم دقیق رژیم غذایی را می‌دانید؟ همیشه رژیم غذایی به معنی رعایت یک نوع برنامه غذایی خاص نیست؛ بلکه گاهی به معنی داشتن برنامه غذایی منظم و رعایت اصولی خاص برای حفظ سلامت بیشتر با تغذیه مناسب است.

تاريخ تنظيم: شنبه 19 اردیبهشت ماه 1394

چرا نباید بعد از غذا آب یخ خورد؟

چرا نباید بعد از غذا آب یخ خورد؟

آیا شما هم جزو افرادی هستید که سر غذا و بعد از آن لیوان لیوان آب یخ سر می‌کشید؟ تصور می‌کنید اگر این کار را نکنید انگار که غذا نخورده‌اید یا عطشتان فروکش نکرده است؟ باید بدانید هر بار که بعد از غذا آب یخ سر می‌کشید به سلامتی خود آسیب می‌زنید.

تاريخ تنظيم: چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه 1394

نشانه های کمبود آب بدن

نشانه های کمبود آب بدن

کمبود آب سلامت بدن را به خطر مي اندازد و مي تواند به لخته شدن خون، صرع و بيماري هاي ديگر منجر شود. نتايج بررسي ها نشان مي دهد، کمبود آب حتي به ميزان کم، باعث کاهش انرژي و بدخلقي مي شود. به همين علت بايد آب کافي مصرف کرد و کم آبي بدن را به موقع تشخيص داد اما علايم کم آبي بدن، هميشه تشنگي و خستگي مفرط نيست. علايم ديگري نيز وجود دارد که کمتر شناخته شده است

تاريخ تنظيم: پنجشنبه 10 اردیبهشت ماه 1394

روشهای ضد آلرژی کردن محیط خانه

روشهای ضد آلرژی کردن محیط خانه

محققان آمریکایی می گویند مبارزه با قارچ های حمام، استفاده نکردن از خوشبوکننده های هوا در داخل خانه، استفاده از ملحفه های ضد کنه و تعمیر لوله های آبی که چکه می کند از جمله راهکارهای ساده برای ضد آلرژی کردن خانه است.

تاريخ تنظيم: سه شنبه 8 اردیبهشت ماه 1394

آلودگی هوا سبب کوچک شدن مغز می‌شود

آلودگی هوا سبب کوچک شدن مغز می‌شود

مطالعه جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا حتی اگر میزان آلودگی کم باشد، سبب کوچک شدن مغز و تحلیل قوای شناختی می‌شود.

تاريخ تنظيم: دوشنبه 7 اردیبهشت ماه 1394

زوال عقل با نوشیدن آب آلوده

زوال عقل با نوشیدن آب آلوده

بهتر است بدانید کودکان که سیستم ایمنی بدن‌شان ضعیف‌تراز بزرگسالان است،بیشترین آسیب را از آب های آلوده می بینند

تاريخ تنظيم: یکشنبه 6 اردیبهشت ماه 1394

آلودگي هوا و بيماريهاي تنفسي

آلودگي هوا و بيماريهاي تنفسي

هر فرد بالغ به طور متوسط 20000 ليتر هوا در طي يك روز تنفس مي كند و حق مسلم هر فرد است كه در فضاي پاكيزه تنفس كند. اما ميليون ها تن گاز و ذرات مضر كه هر ساله در اثر احتراق ناقص سوختهاي فسيلي وارد هوا مي شوند

تاريخ تنظيم: یکشنبه 6 اردیبهشت ماه 1394

ویتامین آ برای بینایی روزانه و شبانه ضروری است

ویتامین آ برای بینایی روزانه و شبانه ضروری است

تغذیه عامل بسیار مهمی است که در تمام ابعاد سلامت نقش دارد. بینایی نیز مانند سایر بخش‌ها به میزان قابل‌توجهی از تغذیه تاثیر می‌گیرد. امگا3، ویتامین‌ها، رنگدانه‌ها و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها موادی مغذی هستند که برای عملکرد مناسب و سلامت سلول‌های بینایی ضروری‌اند. حال باید دید مواد‌مغذی چه نقشی در تقویت بینایی دارند و در کدام خوراکی‌ها یافت می‌شوند؟

تاريخ تنظيم: شنبه 5 اردیبهشت ماه 1394

چقدر به این ماده خوراکی اهمیت می‌دهید؟

چقدر به این ماده خوراکی اهمیت می‌دهید؟

70 درصد از کل بدن انسان از آب تشکیل شده است. این میزان در بخش‌های مختلف بدن وجود دارد. سلول‌های بدن همگی برای زنده ماندن به آب نیز دارند. 83 درصد از خون، 75 درصد از عضلات، 74 درصد از مغز، 22 درصد از استخوان و 25 درصد از چربی‌های بدن را آب تشکیل داده، که کاهش این میزان از آب حتی به میزان ده درصد برای بدن بسیار خطرناک است.

تاريخ تنظيم: پنجشنبه 3 اردیبهشت ماه 1394

ریزگردها و عوارض آن بر بدن انسان

ریزگردها و عوارض آن بر بدن انسان

ریزگردها تنها گرد و خاکی نیستند که از زمین بلند شده اند و شاید بتوان با تحمل کردن چند روزه این پدیده سلامت خود را از خطرات آن رهانید بلکه این ریزگردها در صورت استمرار می توانند تبعات خطرناکی برای ایرانیها به دنبال داشته باشند

تاريخ تنظيم: سه شنبه 1 اردیبهشت ماه 1394

با آلودگی آب آشامیدنی چه کنیم؟

با آلودگی آب آشامیدنی چه کنیم؟

آب آشامیدنی سالم و پاک یکی از مهم‌ترین نیاز‌های اساسی انسان‌ها است. آب مایه حیات است، اما آلوده شدن آب می‌تواند منشا ویرانی و تباهی باشد.

تاريخ تنظيم: شنبه 29 فروردین ماه 1394

بهار آمد و‮ عطسه‌‌هایم‮ ‬شروع‮ ‬شده‮ ‬است‮!‬

بهار آمد و‮ عطسه‌‌هایم‮ ‬شروع‮ ‬شده‮ ‬است‮!‬

بهار ‬برای‮ ‬هرکس‮ ‬یک‮ ‬معنی‌ای‮ ‬دارد؛‮ در‮ ‬این‮ ‬بین‮ ‬یک‮ ‬عده‮ ‬هم‮ ‬هستند‮ ‬که‮ ‬بدون‮ ‬نیاز‮ ‬به‮ ‬تقویم، ‬رسیدن‮ بهار ‬ ‬را‮ ‬متوجه‮ ‬می‌شوند‮ ‬و‮ ‬با‮ ‬اولین‮ ‬عطسه‌های‮ ‬پشت‮ ‬سرهم‮ ‬صبحگاهی‮ ‬دیالوگ‮ ‬همیشگی‮ ‬خود‮ ‬را‮ ‬تکرار‮ ‬می‌کنند؛ ‮امسال‮ ‬هم‮ حساسیت‮ بهاری‮ شروع‮ ‬شد‮!‮ ‬

تاريخ تنظيم: پنجشنبه 27 فروردین ماه 1394

 ساده ترین راه برای پیشگیری از سرطان و سکته

ساده ترین راه برای پیشگیری از سرطان و سکته

کم خوردن گوشت قرمز نه تنها به حفظ محیط زیست بلکه به حفظ سلامتی بدن شما هم کمک می کند. بر اساس یافته های تحقیقات دکتر استیون ماسلی، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب «قلب سالم در ۳۰ روز:جدیدترین برنامه پزشکی برای تغییر و جلوگیری از بیماری های قلبی» افرادی که در آمریکا رژیم غذایی سالم تری داشته و مخصوصا گوشت قرمز کمتر مصرف می کنند یا کلا گیاهخوار هستند به طور متوسط دارای میزان کلسترول و قند خون پایین تری نسبت به بقیه افراد بوده و سالم ترند و کمتر در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی قرار دارند.

تاريخ تنظيم: چهارشنبه 26 فروردین ماه 1394

نعنا؛دوست معده شما

نعنا؛دوست معده شما

کساني که از نفخ و يبوست رنج مي‌برند، مي‌توانند صبح‌ها دمکرده نعنا، عناب و نبات ميل کنند و اثربخش بودن آن را در کاهش مشکل خود تجربه کنند.

تاريخ تنظيم: سه شنبه 25 فروردین ماه 1394

راهکار های آسان براي درمان آفتاب سوختگي

راهکار های آسان براي درمان آفتاب سوختگي

ما راهکارهای آسان برای درمان آفتاب سوخنگی را در ذیل به شما پیشنهاد می دهیم:

تاريخ تنظيم: دوشنبه 24 فروردین ماه 1394

فوائد نوشیدن شیر برای سلامت مغز

فوائد نوشیدن شیر برای سلامت مغز

بیشتر افراد از تاثیر مصرف شیر بر سلامت استخوان‌هایشان آگاهی دارند اما پزشکان در مطالعات جدید خود بر فوائد این ماده خوراکی برای مغز نیز تاکید کردند. به گزارش ايسنا، پزشکان در بررسی‌های جدید خود به ارتباط میان مصرف شیر و سطح آنتی اکسیدان گلوتاتیون در مغز افراد بزرگسال دست یافتند. «دبرا سولیوان» یکی از محققان این بررسی اظهار کرد: ماده خوراکی شیر برای سلامت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها بسیار حائز اهمیت است. هرچند در این مطالعه جدید مشخص شد این ماده خوراکی می‌تواند بر سلامت مغز نیز تاثیر گذار باشد. در این مطالعه که با حضور 60 نفر انجام گرفت، نوع رژیم غذایی آنان و سپس اسکن مغزی این افراد به منظور کنترل سطح آنتی‌اکسیدان گلوتاتیون بررسی شد. به گزارش ایسنا به نقل از ساینس ورلد ریپرت، محققان مشاهده کردند افرادی که در رژیم غذایی‌شان شیر خوراکی وجود داشت از میزان بیشتری از این آنتی‌اکسیدن در مغز خود برخوردار بودند. این آنتی‌اکسیدان ‌می‌تواند به متوقف ساختن استرس اکسیداتیو و آسیب‌های ناشی از آن کمک کند. استرس اکسیداتیو با بروز بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات از جمله بیماری آلزایمر ارتباط دارد.بیشتر افراد از تاثیر مصرف شیر بر سلامت استخوان‌هایشان آگاهی دارند اما پزشکان در مطالعات جدید خود بر فوائد این ماده خوراکی برای مغز نیز تاکید کردند. به گزارش ايسنا، پزشکان در بررسی‌های جدید خود به ارتباط میان مصرف شیر و سطح آنتی اکسیدان گلوتاتیون در مغز افراد بزرگسال دست یافتند. «دبرا سولیوان» یکی از محققان این بررسی اظهار کرد: ماده خوراکی شیر برای سلامت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها بسیار حائز اهمیت است. هرچند در این مطالعه جدید مشخص شد این ماده خوراکی می‌تواند بر سلامت مغز نیز تاثیر گذار باشد. در این مطالعه که با حضور 60 نفر انجام گرفت، نوع رژیم غذایی آنان و سپس اسکن مغزی این افراد به منظور کنترل سطح آنتی‌اکسیدان گلوتاتیون بررسی شد. به گزارش ایسنا به نقل از ساینس ورلد ریپرت، محققان مشاهده کردند افرادی که در رژیم غذایی‌شان شیر خوراکی وجود داشت از میزان بیشتری از این آنتی‌اکسیدن در مغز خود برخوردار بودند. این آنتی‌اکسیدان ‌می‌تواند به متوقف ساختن استرس اکسیداتیو و آسیب‌های ناشی از آن کمک کند. استرس اکسیداتیو با بروز بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات از جمله بیماری آلزایمر ارتباط دارد.

تاريخ تنظيم: چهارشنبه 19 فروردین ماه 1394

چرا بعد از خوردن غذا احساس خستگی داریم؟

چرا بعد از خوردن غذا احساس خستگی داریم؟

هیچ چیز بهتر از یک خواب نیمروز طولانی بعد از یک وعده غذایی بزرگ وجود ندارد نگران نباشید شما که تنبل نیستید معلوم است که یک دلیل بیولوژیکی برای آن وجود ندارد! هنگامی که شما یک وعده غذایی بزرگ مصرف می کنید بدن شما به حالت استراحت و هضم می رود خوردن باعث یک واکنش زنجیره ای در مغز شما برای هدایت جریان خون و انرژی جهت هضم و جذب مواد غذایی برای استفاده در بدن می شود. دزیره نیلسن، یک متخصص تغذیه می گوید: در طول هضم غذا، بدن شما مواد مغذی موجود در مواد غذایی را تجزیه می کند این سبب افزایش قند خون که باعث ترشح انسولین به جریان خون توسط پانکراس می شود انسولین مقدار سروتونین و ملاتونین دو ماده شیمیایی مرتبط با خواب آلودگی در مغز را افزایش می دهد.

تاريخ تنظيم: سه شنبه 18 فروردین ماه 1394

<<  <  ...  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  ...  >  >>

coway, 2014