تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوای رومیزی

1507  تعداد بازدید  |  یکشنبه 28 شهریور ماه 1400

وقتی بوی بدی به خانه شما نفوذ می کند ، ممکن است وسوسه شوید که شمعی روشن کنید یا عطر در اتاق اسپری کنید. این محصولات به سادگی بوی بد را پنهان می کنند.اما کلید حفظ خانه ای با بوی تازه این است که بوهای بد را از بین ببرید

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید

 

وقتی بوی بدی به خانه شما نفوذ می کند ، ممکن است وسوسه شوید که شمعی روشن کنید یا عطر در اتاق اسپری کنید. این محصولات به سادگی بوی بد را پنهان می کنند.اما  کلید حفظ خانه ای با بوی تازه این است که بوهای بد را از بین ببرید ، آلاینده های مضر و عوامل سرطان زا را از هوا حذف کرده و یک عطر طبیعی و تازه به خانه خود تزریق کنید.

 

 

روش اول

خوش بو کردن فرش ، مبلمان و تشک های شما

1.فرش خود را خوش بو کنید.

 فرش ها اقلام مختلفی را که می توانند بوی بد ایجاد کنند ، مانند خاک ، گرده ، ادرار حیوانات خانگی و غذا جمع آوری و جذب می کنند. علاوه بر جاروبرقی منظم ، می توانید هر چند ماه یکبار با انواع خوشبو کننده ها فرش های خود از خوشبو  کنید. شما میتوانید پودر های خوشبو کنده فرش از  فروشگاه های بزرگ تهیه کنید.

2.مبلمان خود را خوشبو کنید.

مبلمان روکش دار می تواند انواع بوهای بد را از بوی بدن گرفته تا دود سیگار جذب کند. خوشبو کردن مبلمان شما ممکن است کلیدی برای تمیز نگه داشتن اتاق شما باشد. روشهای مختلفی برای از بین بردن بوی بد مبلمان بدون مواد شیمیایی سخت وجود دارد.

مبلمان خود را با اسپری خوشبو کننده خانگی اسپری کنید. 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین و  آب مقطر را با هم مخلوط کنید. مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید و تکان دهید. و تشک مبلمان خود را با اسپری غبارآلود کنید.

تشک مبلمان را با یک لایه خوب جوش شیرین بپوشانید. اجازه دهید یک شب بماند و سپس آن را جاروبرقی بکشید.

به غیر از این ، حتماً مرتباً مبلمان خود را جاروبرقی کنید.

3.بوی حیوانات خانگی را از بین ببرید.

مانند بوهای دیگر ، بوی حیوانات خانگی ما در مبلمان ، تختخواب ، فرش و ملحفه ما نفوذ می کند. برای خنثی کردن این بوها ، تنها چیزی که نیاز دارید جاروبرقی ، جوش شیرین و سرکه سیب است.

ملحفه ها و بالش های خود را با مواد شوینده و 1/4 فنجان سرکه سیب بشویید. همچنین می توانید مواد شوینده مخصوص حذف بو را از فروشگاه حیوانات خانگی خریداری کنید.

فرش و گوشه و کنار مبلمان خود را با جاروبرقی تمیز کنید تا موهای حیوان خانگی را از بین ببرید.

 

روش دوم

محیط خود  را سم زدایی کنید

1.پنجره های خانه را باز کنید.

بر اساس گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) ، میزان آلاینده های هوای داخل ساختمان بین 2 تا 5 برابر بیشتر از آلاینده های بیرونی است. این سموم علاوه بر بوی بد ، می توانند بر محیط و سلامت شما نیز تأثیر منفی بگذارند. گردش هوای تازه در خانه می تواند سموم را از بین ببرد و بوی بد را از خانه خارج کند. پنجره های خود را باز کنید ، چند پنکه را روشن کنید و اجازه دهید باد و نور خورشید بطور طبیعی سموم و بوی بد خانه شما را از بین ببرد.

آفتاب به طور طبیعی بوهای بد را از بین می برد. اگر نمی توانید پنجره های خود را باز کنید ، پرده هارا کنار بزنید

2. از  دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید.

حتی پس از از بین بردن منبع بوی بد ، برخی از بوها همچنان باقی می مانند. دستگاه های تصفیه هوا حاوی فیلترهایی هستند که مجهز به جذب این بوهای ماندگارند. این محصولات همچنین می توانند آلاینده های داخلی ، مانند گازها و سموم شیمیایی را از خانه شما حذف کنند.

به دنبال دستگاه های تصفیه هوا با فیلترهای HEPA باشید.

دستگاه های تصفیه هوا آلرژن ها و مواد القا کننده آسم را از محیط خانه حذف می کنند.

3.گیاهان آپارتمانی خریداری کنید.

پس از انجام مطالعه ای در مورد کاهش آلودگی هوای داخل ساختمان ، ناسا به این نتیجه رسید که گیاهان آپارتمانی کم نور قادر به بهبود کیفیت هوای داخل هستند. امروزه این سازمان برای فیلتر کردن مواد شیمیایی و سرطان زا از ایستگاه های فضایی خود به انواع گیاهان آپارتمانی متکی است. در مقاله “معرفی چهار گیاه تصفیه کننده هوای منزل”بهترین گیاهان آپارتمانی که مانند دستگاه تصفیه هوا عمل میکنند معرفی کرده ایم.

 

 

بیشتر بدانید:

 

چگونه می توان کیفیت هوا را بدون دستگاه تصفیه هوا در خانه خود آزمایش کرد؟

دستگاه تصفیه هوا و مقابله با آلرژی حیوانات خانگی

چگونه یک دستگاه تصفیه هوا برای پوست معجزه میکند؟

آیا لامپ های نمک، هوا را تصفیه میکنند؟

آیا دستگاه تصفیه هوا می تواند بوها را از بین ببرد؟