دستگاه تصفیه هوا | تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوای رومیزی

1461  تعداد بازدید  |  یکشنبه 4 مهر ماه 1400

انتقال از فصلی به فصل دیگر قطعاً بر کیفیت هوای داخلی خانه شما تأثیر می گذارد. هرچه رو به سردی می رویم، هوای خانه شما کمتر گردش می کند و همه ذرات موجود در خانه همان جا می مانند، و هوای خانه آلوده تر از فصل های گرم می شود.

کیفیت هوای خانه شما در فصل پاییز کاهش می یابد!!

 

انتقال از فصلی به فصل دیگر قطعاً بر کیفیت هوای داخلی خانه شما تأثیر می گذارد. و کیفیت هوای داخلی شما به طور مستقیم بر راحتی شما در خانه تأثیر گذار است. می دانیم که در هوای سردتر مردم تمایل دارند زمان بیشتری را در خانه بگذرانند. با دانستن این موضوع ، مهم است که مطمئن شوید کیفیت هوای داخلی شما در حد مطلوب است.

کیفیت هوای داخل خانه در پاییز چگونه تحت تاثیر قرار می گیرد؟

هوای داخلی خانه شما ترکیبی از منابع متعدد است: هوای بیرون که از پنجره های باز وارد می شود ، ریزش موی حیوانات خانگی ، مواد شیمیایی که ممکن است از محصولات شوینده ایجاد شوند، اسپورهای کپک موجود در فضای زیر خانه شما و غیره.

در ماه های گرم ، پنجره های باز به طور منظم هوای خانه را تازه میکنند می کنند و کولر گازی شما رطوبت خانه شما را تحت کنترل نگه می دارد. وقتی پنجره ها بسته می شوند و کولر گازی شما در فصل سرد خاموش است ، این تاثیرات خوب تا سال آینده از بین می روند.

هرچه رو به سردی می رویم، هوای خانه شما کمتر گردش می کند و همه ذرات موجود در خانه همان جا می مانند. رطوبت هوا کاهش می یابد و باعث می شود غشای بدن و مجاری بینی شما خشک شود و باکتری ها و ویروس های مضر را به خود جذب کند. هوای خشک همچنین آسیب هایی را برای افراد مبتلا به آلرژی و آسم ایجاد می کند.

 

 

 

 

برای بهبود کیفیت هوای داخل منزل چه می توانید انجام دهید؟

در ماه های سرد پنجره ها به طور مداوم بسته و سیستم گرمایشی روشن است ، که این موضوع موجب خشکی بیشتر هوا می شود،به این ترتیب باید اقدامات بیشتری را برای حفاظت از هوایی که در خانه تنفس می کنید انجام دهید. با رعایت این توصیه ها می توانید برخی نگرانی ها در مورد کیفیت هوای خانه را کاهش دهید:

ازیک دستگاه تصفیه هوای مجهز به مرطوب کننده استفاده کنید. بسیار مهم است که میزان رطوبت خانه را بین توصیه آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) بین 30 تا 50 درصد حفظ کنید. هوای خشک باعث خون دماغ شدن ، ترک پوست ، مشکلات تنفسی ، مشکلات سینوسی ، الکتریسیته ساکن و بسیاری دیگر از موارد منفی می شود. راحتی در خانه شما تنها با میزان دمای داخلی آن تعیین نمی شود.

فیلترهای گرمایش و تصفیه هوای خود را به طور منظم ، حداقل هر سه ماه یکبار عوض کنید.

مقدار زیادی از آلاینده ها در هوا شناور هستند که چشم های ما حتی نمی توانند آنها را ببیند یک فیلتر هوای ذرات با کارایی بالا (HEPA) این آلاینده ها را قبل از رسیدن به ریه های شما جذب می کند. ما پیشنهاد می کنیم اگر شخصی در خانه شما از آلرژی یا آسم رنج می برد ، ماهانه فیلتر خود را تغییر دهید ، در غیر این صورت حداقل هر سه ماه یکبار. تغییر منظم فیلترها همچنین با جلوگیری از عبور این ذرات در سیستم فیلتراسیون ، به افزایش طول عمر دستگاه تصفیه هوا کمک میکند

 

به نظافت خانه در طول ماه های سرد سال توجه بیشتری نشان دهید

بسیاری از چالش ها در ارتباط با کیفیت هوای خانه ناشی از گرد و غبار ، خاک ، آفات ، باکتری ها ، ویروس ها و کپک است. نظافت منظم خانه ، مخصوصاً جاروبرقی و گردگیری ، به جلوگیری از تجمع و ورود ذرات آلاینده به هوا کمک می کند. همچنین ، هنگام تمیز کردن ، استفاده از محصولات تمیز کننده طبیعی به جای مواد شیمیایی می تواند تفاوت اساسی در کیفیت هوای داخلی خانه شما ایجاد کند.

قبل از روشن کردن سیستم گرمایشی خود را تمیز و بررسی کنید.

 قبل از استفاده از سیستم گرمایشی از یک سرویس کار بخواهید دستگاه شما را بررسی کند، نظافت و تنظیم مناسب سیستم موجب می شود تا دستگاه شما به درستی کار کند علاوه بر این بر کیفیت هوای داخلی و افزایش طول عمر سیستم تاثیر مثبت میگذارد.

پنجره های خود را روزانه باز کنید.

حتی در سردترین دمای هوا ، ایده خوبی است که پنجره ای را در هر اتاق به مدت حداقل چند دقیقه باز کنید تا هوای تازه وارد شود. این به جلوگیری از ورود باکتری ها و ویروس ها کمک می کند.

 

 

بیشتر بدانید:

 

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید

دستگاه تصفیه هوا و مقابله با آلرژی حیوانات خانگی

آیا دستگاه تصفیه هوا می تواند بوها را از بین ببرد؟

چگونه یک دستگاه تصفیه هوا برای پوست معجزه میکند؟

بررسی تاثیر استفاده از دستگاه تصفیه هوا بر مشکلات خواب