تصفیه هوا | فیلتر هوا | تعویض فیلتر هوا

1571  تعداد بازدید  |  دوشنبه 11 مرداد ماه 1400

اکثر مردم می دانند که دستگاه های تصفیه هوا می توانند علائم آلرژی و آسم را کاهش داده و حتی به کاهش انتقال بیماری ها کمک کنند. اما ، این تنها کاری نیست که دستگاه های تصفیه هوا می توانند انجام دهند!

اکثر مردم می دانند که دستگاه های تصفیه هوا می توانند علائم آلرژی و آسم را کاهش داده و حتی به کاهش انتقال بیماری  ها کمک کنند. اما ، این تنها کاری نیست که دستگاه ها تصفیه هوا می توانند انجام دهند! در ادامه بخشی از فواید داشتن دستگاه تصفیه هوا که  شما را غافلگیر خواهد کرد ، بررسی میکنیم.

 

 

به خواب بهتر کمک می کند

کیفیت هوا بر همه چیز در مورد سلامتی شما از جمله کیفیت و طول خواب تأثیر می گذارد. و یک خواب خوب حتی بیشتر از آنچه تصور می کنید مهم است. خواب می تواند بر سلامت روانی ، وزن و حتی سیستم ایمنی بدن شما تأثیر بگذارد. افراد مبتلا به اختلالات خواب در معرض بی شماری مشکلات سلامتی از جمله بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، سکته مغزی ، دیابت و چاقی هستند.

خبر خوب این است که یک دستگاه تصفیه هوا با کیفیت بالا با فیلتر HEPA و فیلتر کربن فعال آلاینده ها و ترکیبات آلی فرار (VOCs) که نشان داده شده است الگوهای خواب را مختل می کند ، حذف می کند.

 

 

شما را جوانتر نشان می دهد

بسیاری از امکاناتی که زندگی مدرن را راحت تر می کند ، آلاینده هایی را نیز به همراه دارد که می تواند به پوست شما آسیب برساند. مطالعات متعدد ارتباط بین آلاینده ها و چین و چروک ، تغییر رنگ ، التهاب و پیری زودرس را نشان داده است. دستگاه تصفیه هوا مناسب می تواند آلودگی ها را از بین ببرد و به شما کمک می کند تا پوست شما در هر سنی در بهترین حالت بنظر برسد.

 

 

روحیه شما را بهبود می بخشد

سلامت روان یک موضوع پیچیده است که عوامل مختلفی را در بر می گیرد. اما مطالعات اخیر به طور مداوم از آلودگی به عنوان یکی از شایع ترین عاملان ضعف سلامت روانی یاد می کنند. یک مطالعه اخیر نشان داده که کشورهایی با بدترین کیفیت هوا در مقایسه با میانگین ، 27 درصد افزایش اختلال دوقطبی و 6 درصد افزایش افسردگی داشته اند.

 

اثرات آن در کودکان و نوجوانان حتی بیشتر قابل مشاهده است. مطالعه ای که اخیراً منتشر شده است ، ارتباط بین قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض آلودگی و اثرات آن بر سلامتی کودکان را مورد بررسی قرار داد. تنها چند روز پس از تنفس در هوای کثیف ، سلامت روانی کودکان به طرز چشمگیری بدتر شد.

 

خبر بد این است که تنها کاری که ما می توانیم در مورد آلودگی محیط بیرون انجام دهیم اجتناب از آن است. اما ، از آنجا که اکثر ما حدود 90 درصد از زمان خود را در داخل خانه می گذرانیم ، یک دستگاه تصفیه هوا با کیفیت بالا می تواند تفاوت زیادی در سلامت روانی شما ایجاد کند.

 

 

از رشد قارچ در خانه جلوگیری می کند

کپک مسئول بسیاری از مشکلات مختلف بهداشتی است ، به ویژه برای افرادی که سیستم ایمنی آنها مختل شده است. برخی از مسائل رایج مشکلات تنفسی ، واکنش های آلرژیک و التهاب است ... که می تواند منجر به بیماری های جدی تری شود.

متأسفانه کارهای زیادی در مورد ورود اسپورهای کپک به خانه نمی توانید انجام دهید. اسپورها آنقدر کوچک هستند که به راحتی از درها و پنجره های باز می لغزند و حتی می توانند روی لباس شما سوار شوند. اما وقتی دستگاه تصفیه هوا در خانه قرار گیرد ، می تواند اسپورها را از بین ببرد.

 

 

امکان بارداری ایمن تر را فراهم می کند

در دوران بارداری ، مادر و نوزاد هر دو در معرض خطر عوارض ناشی از آلودگی هستند. قرار گرفتن در معرض ذرات معلق باعث ایجاد مشکلات مربوط به سلامت قلب و تنفس و همچنین افزایش خطر تولد نوزاد کم وزن و مرگ و میر نوزادان می شود.

خوشبختانه ، مطالعه جدیدی از دانشگاه سیمون فریزر نشان داد که زنان بارداری که از دستگاه های تصفیه هوا HEPA در داخل خانه خود استفاده می کردند ، نوزادانی با وزن متوسط ​​85 گرم بیشتر از زنان بدون استفاده از دستگاه تصفیه هوا به دنیا آوردند.

 

 

امید به زندگی شما را افزایش می دهد

هر بار که نفس می کشید ، نه تنها اکسیژن را دریافت می کنید ، بلکه آلاینده های زیادی را نیز وارد بدن خود می کنید که ممکن است سبب آسیب شوند. از بین همه آلاینده های خطرناک موجود در هوا PM 2.5 و ذرات بسیار ریز برای سلامتی شما بسیار خطرناک هستند PM2.5 همراه با ذرات بسیار ریزتر از مخلوطی از ذرات جامد و مایع که در هوا معلق هستند ، تشکیل شده است. ذرات PM2.5 به راحتی استنشاق می شوند و قادرند به عمق سیستم تنفسی شما نفوذ کنند.

 

یکی از مطالعات اخیر PM 2.5 را "بزرگترین عامل خطرساز محیطی در سراسر جهان" نامید که عامل مرگ و میر بیشتر از مصرف الکل ، عدم تحرک بدنی یا مصرف زیاد سدیم است. مطالعه دیگری نشان داد که آلودگی هوا امید به زندگی در جهان را بیش از یک سال کاهش می دهد.

 

خوشبختانه ، یک دستگاه تصفیه هوا با کیفیت بالا با فیلتر HEPA  می تواند PM2.5 را از هوای داخل خانه شما حذف کرده ، سلامت شما را بهبود بخشد و طول عمر شما را افزایش دهد.

 

بیشتر بدانید:

 

دستگاه تصفیه هوا از آلرژی جلوگیری میکند

دستگاه تصفیه هوا و بهبود سلامت

اهمیت یون های منفی

با آسم مبارزه میکند

انواع فیلتر ها و کارایی آن

معرفی دستگاه تصفیه هوا