همه چیز درباره "آب" این عنصر حیات بخش

2502  تعداد بازدید  |  یکشنبه 15 دی ماه 1398

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی W.H.O (World Health Organization) منشاء 80 % از بیماری های انسانی از آلودگی های ناشی از آب نا سالم می باشد و هر ساله 8 میلیون نفر جان خود را بر اثر ابتلاء به این بیماریها از دست می دهند.

همه چیز درباره "آب" این عنصر حیات بخش

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی W.H.O (World Health Organization) منشاء 80 % از بیماری های انسانی از آلودگی های ناشی از آب نا سالم می باشد و هر ساله 8 میلیون نفر جان خود را بر اثر ابتلاء به این بیماریها از دست می دهند.

بطوریکه 70% بدن ما از آب تشکیل شده است ( 75%  قلب، 83% مغز و 86% ریه ) و به عنوان یک حلال بسیار قوی برای بدن عمل کرده و نقش اساسی در حفظ سلامتی و کارایی سلولهای بدن دارد. به علاوه آب سالم موجب رقیق شدن جریان خون در عروق و تنظیم درجه حرارت و خنک سازی بدن می گردد.  همچنین نقش روان کننده سیستم هاضمه را بر عهده داشته و رطوبت مورد نیاز روده ها برای عملکرد مطلوب آنها را تأمین می کند. و نوشیدن آب سالم ِ تصفیه شده سوخت و ساز بدن را سرعت بخشیده وموجب تأمین رطوبت بدن و رشد کلاژن و نوسازی سلول های پوستی می شود.

در گذر زمان سفره های آب زیرزمینی دستخوش آلودگی های زیست محیطی، آلاینده های صنعتی و آلودگی های ناشی از دفع ناسالم زباله و عدم تصفیه صحیح فاضلاب های خانگی گردیده و از آلاینده های مضر محلول در آب نظیر نیترات، نیتریت، کلر، آرسنیک و... می باشد که به دلیل دفع نادرست فاضلاب شهری از طریق چاههای جذبی به سفره های آب زیرزمینی و آشامیدنی و مصرفی ما وارد می شود و سلامتی افراد را به طور جدی تهدید می کند و مصرف آب حاوی مواد شیمیایی و آلوده بیش از منفعت، با ضرر همراه است.

روش های معمول تصفیه آب قادر به حذف آلاینده های مذکور نیستند، از اینرو نیاز به آن دسته از روش های تصفیه آب پیشرفته می باشد که قادر به کاهش آلاینده های محلول هستند.

در صورت عدم تصفیه آب این آلاینده ها پس از ورود به گردش خون، آهن هموگلوبین را اکسید نموده و باعث جلوگیری از اکسیژن رسانی می شود. و باعث تیرگی رنگ پوست خصوصاً در ناحیه دور چشم و لب می شود ؛ این آلاینده ها در بدن به عنوان یک عامل سرطان زا عمل می کند و باعث شیوع سرطان معده خواهد شد.

جالب است بدانید میکروب های ناشی از فاضلاب های شهری که محلول در آب آشامیدنی ما هستند در دمای 100 درجه سانتیگراد نیز از بین نمی روند.

همچنین فلزات سنگین محلول در آب شهری مانند آرسنیک، سرب و... پس از ورود به بدن دفع نشده و در بافتهای بدن انباشته می شود که موجب بروز بیماری ها و عوارض متعددی از قبیل رشد عفونتهای ویروسی، باکتریایی و قارچی همچنین فقر مواد مغذی، چاقی و بر هم خوردن هورمون ها و آسیب به کلیه و کبد و پوست می گردد.

حذف تمام این آلاینده ها تا 99% به این معنی است که مواد آلی ضروری مورد نیاز بدن تأمین می گردد. و این مهم فقط با دستگاه های تصفیه آب با مراحل فیلتراسیون پیشرفته با روش RO (Revere Osmosis) ریور اسمزی معکوس و توسط فیلتر ممبرین (RO Membrane Filter)  امکان پذیر خواهد بود که فلزات سنگین محلول در آب را نیز تا 0.001 میکرون در میلی گرم حذف می کند.

تگاههای تصفیه آب Coway با قابلیت حذف آلایندهای محلول در آب مانند نیترات، کلر، آرسنیک، سرب، میکروب ها و سایر آلودگی ها باعث تصفیه کامل آب می گردد و از بروز بیماری های کلیوی ، ناراحتی های مثانه، سرطان گوارش، بیماری های پوستی جلوگیری می کند.

اطمینان از کیفیت کالا از عوامل اساسی و تضمین کننده سلامت و کیفیت آب می باشد.

با توجه به رشد و پیشرفت روز افزون علم پزشکی و بهداشت و درمان در سطح بین المللی و لزوم و اهمیت تجهیزات مدرن و مرتبط با سلامت و بهداشت جوامع درهمه بخشهای مربوطه کشور، امید است شرکت Coway  بتواند گام کوچکی جهت ترویج و تأمین سلامت و پیشگیری از انواع بیماری ها در جامعه بردارد.

 

بیشتر بدانید:

 

پانزده فواید آب اشامیدنی

چرا دستگاه تصفیه آب

تصفیه آب Undersink چیست ؟ چگونه کار می کند؟

زوال عقل کودک با آب آلوده

اهمیت تصفیه آب

تنفس هوای آلوده خطر مرگ و میر را افزایش می دهد

تاثیر قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در دوران بارداری

چرا دستگاه تصفیه هوا

آیادرمان آسم امکان پذیر است؟

چرا دستگاه دیجیتال بیده