دستگاه تصفیه هوا | تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوای رومیزی

1537  تعداد بازدید  |  دوشنبه 19 مهر ماه 1400

با توجه به اینکه COVID-19 همچنان در حال تداوم است ، مهم است که هر کاری را که می توانیم انجام دهیم تا از انتقال بیماری جلوگیری شود. در حالی که همه ما از اهمیت استفاده از ماسک و شستن دست ها در خارج از خانه آگاهی داریم، اکثر مردم به احتمال انتقال بیماری در خانه فکر نکرده اند. یکی از راههایی که با کمک آن می توانید بار ویروسی را در خانه خود محدود کنید ، استفاده از دستگاه تصفیه هوا HEPA برای محافظت از COVID-19 است.

چرا باید قبل از زمستان یک دستگاه تصفیه هوای خانگی برای COVID-19 تهیه کنید؟

 

با توجه به اینکه COVID-19 همچنان در حال تداوم است ، مهم است که هر کاری را که می توانیم انجام دهیم تا از انتقال بیماری جلوگیری شود. در حالی که همه ما از اهمیت استفاده از ماسک و شستن دست ها در خارج از خانه آگاهی داریم، اکثر مردم به احتمال انتقال بیماری در خانه فکر نکرده اند. یکی از راههایی که با کمک آن می توانید بار ویروسی را در خانه خود محدود کنید ، استفاده از دستگاه تصفیه هوا  HEPA برای محافظت از COVID-19 است.

 

در حالی که ما چندین ماه است که استفاده از دستگاه های تصفیه هوا را به عنوان محافظ در برابر ویروس برجسته کرده ایم ، اما با نزدیک شدن به ماه های زمستان ، استفاده از دستگاه تصفیه هوا ممکن است بسیار مهمتر باشد. به طور کلی ، مردم در زمستان زمان بیشتری را در خانه می گذرانند و کمتر احتمال دارد پنجره های خود را باز کنند تا از تهویه مناسب خانه اطمینان حاصل شود. تجمع هوای راکد در محیط داخلی شرایط مناسبی برای گسترش ویروس است. در اینجا آنچه شما باید در مورد دستگاه های تصفیه هوا برای مقابله با COVID-19 بدانید و چرا باید قبل از شروع ماه های زمستان به آن توجه کنید، بررسی خواهیم کرد.

 

آیا دستگاه های تصفیه هوا می توانند در برابر شیوع COVID-19 از ما محافظت کنند؟

 

از زمان شروع همه گیری ، بحث و گفتگوهایی در مورد میزان موثر بودن دستگاه های تصفیه هوا در محدود کردن شیوع ویروس ادامه دارد ، شواهد جدید دو واقعیت مهم را آشکار کرده است. اول اینکه ، هم اکنون بین متخصصان اتفاق نظر فزاینده ای وجود دارد مبنی بر اینکه ویروس می تواند به عنوان یک آئروسل پخش شود. (این بدان معناست که می تواند در هوا بماند و در هنگام سرفه یا عطسه یک فرد آلوده ، مسافت بیشتری را طی کند.)

 

ثانیاً ، به طور فزاینده ای روشن شده است که دستگاه های تصفیه هوا HEPA قادرند ذرات ویروس را با کارایی معقول فیلتر کنند. در مطالعه ای که توسط ناسا انجام شد ، مشخص شده که فیلترهای معمولی HEPA می توانند نانوذرات ویروس را ضبط کنند. این یافته توسط دانشمندان و مهندسان تایید شده که این فیلترها برای جذب ذرات بسیار کوچک موثر عمل کرده اند.

 

در حقیقت ، برخی از کارشناسان حتی دستگاه های تصفیه هوای خانگی را خریداری کرده اند تا از آنها برای محافظت شخصی خود استفاده کنند. در مصاحبه اخیر ، جوزف آلن ، دانشیار دانشگاه هاروارد، فاش کرد که در ماه های اولیه همه گیری یک دستگاه تصفیه هوا قابل حمل خریداری کرده است.

 

 

 

چرا از دستگاه تصفیه هوا برای زمستان استفاده می کنیم؟

 

همانطور که قبلاً بحث کردیم ، شرایط زمستانی با گرد هم آوردن افراد در فضاهای کوچک با تهویه ضعیف ، گسترش ویروس ها را آسان می کند. یک دستگاه تصفیه هوا با حذف ذرات ویروس از هوا می تواند شانس این گسترش را کاهش دهد. باید توجه داشت که استفاده از دستگاه تصفیه هوا تضمینی در برابر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه شما نیست. در عوض ، باید به عنوان یکی از چندین لایه حفاظتی که می توانید برای کاهش خطرات استفاده کنید ، در نظر گرفته شود.

 

آیا دستگاه های تصفیه هوا برای همه مفید هستند؟

با وجود اینکه روشن است که دستگاه های تصفیه هوا می توانند محافظت بیشتری را در برابر انتقال COVID-19 به داخل خانه ایجاد کنند ، شرایطی وجود دارد که ممکن است استفاده از آن ضرورتی نداشته باشد. برای افرادی که به تنهایی زندگی می کنند و تماس خارجی با دیگران ندارند ، هیچ خطر واقعی انتقال داخل خانه وجود ندارد ، زیرا از هیچ کس ویروس دریافت نمی کنند.

 

 

بیشتر بدانید:

 

راهنمای انتخاب دستگاه های تصفیه هوای بیمارستانی برای COVID-19

دستگاه تصفیه هوا و بازکردن پنجره ها کدام برای بالا بردن کیفیت هوا مفید تر است؟

کیفیت هوای خانه شما در فصل پاییز کاهش می یابد!!

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید

حداکثر بهره وری را با کمترین مصرف انرژی از دستگاه تصفیه هوا داشته باشید!!!