دستگاه تصفیه هوا | تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوای رومیزی

1466  تعداد بازدید  |  شنبه 24 مهر ماه 1400

سیستم ایمنی قوی برای عملکرد بدن بسیار مهم است. لازم است درک کنیم که چگونه آلاینده های مختلف تأثیرات متفاوتی بر سیستم ایمنی بدن ما دارند. در این مقاله بررسی میکنیم که آلودگی هوا چگونه بر عملکرد بدن و سیستم ایمنی ما تأثیر منفی می گذارد.

آلودگی هوا چگونه بر سیستم ایمنی بدن ما تأثیر می گذارد؟

 

سیستم ایمنی قوی برای عملکرد بدن بسیار مهم است. لازم است درک کنیم که چگونه آلاینده های مختلف تأثیرات متفاوتی بر سیستم ایمنی بدن ما دارند. در این مقاله بررسی میکنیم که آلودگی هوا چگونه بر عملکرد بدن و سیستم ایمنی ما تأثیر منفی می گذارد.

 

سیستم ایمنی بدن انسان از انواع مختلفی از سلول های ایمنی تشکیل شده است. آلودگی هوا عملکرد سلولهای ایمنی مسئول شرایط آسم و آلرژیک را مختل می کند علاوه بر این ، آلودگی هوا بر سیستم ایمنی کل بدن مانند دستگاه گوارش و سیستم ایمنی نوزادان تأثیر می گذارد.

 

آلودگی هوا و سیستم ایمنی بدن

بر اساس مطالعه ای که در مجله دانشگاه ایالتی اوهایو منتشر شده است. استنشاق هوای آلوده می تواند باعث آزاد شدن گلبول های سفید در جریان خون و التهاب شود. وجود (PM) یا ذرات ریز باعث ایجاد عدم تعادل در سیستم ایمنی می شوند. ذرات معلق هوا بر روی سطح گیرنده های مولکولی قرار میگیرند و باعث تغییر در ساختار سلول ها شده و بیماری هایی مانند سرطان بیماری های قلبی و تنفسی را ایجاد میکنند.

 

 

 

 

اثرات آلودگی هوا بر سلامتی شما

آلودگی هوا اثرات مخربی بر سیستم ایمنی و سلامت کلی شما دارد. این موضوع باعث تحریک چشم ، خشکی بینی ، حساسیت دهان و گلو ، خارش پوست ، کاهش سطح انرژی ، سردرد و سرگیجه شود. همچنین باعث برخی شرایط جدی مانند حملات آسم ، بیماری مزمن انسدادی ریه ، اختلالات ریه ، سرطان ریه ، ذات الریه و غیره میگردد

علاوه بر این استنشاق هوای آلوده موجب نقص های مادرزادی نیز می شود که به علت تنفس مادر در هوای آلوده هنگام بارداری در رحم ایجاد شود.

مشکلات قلبی عروقی ، بیماری های قلبی و سکته مغزی

طبق گزارشات ، سالانه نزدیک به 7 میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند. به منظور اجتناب از خطرات جدی و کشنده سلامتی ناشی از آلودگی هوا ، توصیه می شود وقتی سطح آلودگی هوای بیرون زیاد است در خانه بمانید و حداقل هوای داخل را آلوده نکنید.

 

راه حلی برای آلودگی هوای داخل ساختمان

 

تصفیه کننده هوا

استفاده از دستگاه تصفیه هوا هوشمندترین راهی برای جلوگیری از آلودگی هوا در خانه است نایس دارای طیف وسیعی از دستگاه های تصفیه هوا مجهز به فیلتراسیون هپا است  تا کیفیت هوای داخل خانه شما را بهبود ببخشد. دستگاه های تصفیه هوا نایس باکتری ها ، PM 2.5 ، شوره حیوانات ، بو و سایر آلاینده ها را از هوای داخل خانه حذف می کنند. این دستگاه های تصفیه هوا با کارایی بالا نیاز مداوم به تعمیرات ندارند و دارای گواهینامه CE هستند. کارهای زیادی برای تصفیه هوای بیرون نمیتوان انجام داد شود ، با این حال ، ارتقاء کیفیت هوای خانه در دستان شماست.

 

 

بیشتر بدانید:

 

آیا آلودگی هوا و افسردگی با هم ارتباط دارند؟

کیفیت هوای خانه شما در فصل پاییز کاهش می یابد!!

چرا باید قبل از زمستان یک دستگاه تصفیه هوای خانگی برای COVID-19 تهیه کنید؟

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید

مقایسه دستگاه های تصفیه هوای نایس