دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی|دستگاه تصفیه هوا رومیزی

697  تعداد بازدید  |  شنبه 13 آذر ماه 1400

بیش از 107 هزار مدرسه در ایران وجود دارد که اکثر آنها با فصلی در کیفیت هوای متوسط ​​تا ناسالم مواجه هستند.یک دستگاه تصفیه هوا برای کلاس های درس می تواند بخشی از راه حل محافظت از دانش آموزان و معلمان در برابر هوای آلوده باشد. با این حال، همه ی انواع دستگاه های تصفیه هوا برای استفاه در مدارس مناسب نیستند. در ادامه این مقاله دستگاه‌های تصفیه هوایی را بررسی میکنیم که در مدرسه عملکرد خوبی دارند.

بیش از 107 هزار مدرسه در ایران وجود دارد که اکثر آنها با فصلی در کیفیت هوای متوسط ​​تا ناسالم مواجه هستند. یک دستگاه تصفیه هوا HEPA برای کلاس های درس می تواند بخشی از راه حل برای محافظت از دانش آموزان و معلمان در برابر هوای آلوده باشد. با این حال، همه ی انواع دستگاه های تصفیه هوا برای استفاه در مدارس مناسب نیستند. در ادامه این مقاله دستگاه‌های تصفیه هوایی را بررسی میکنیم که در مدرسه عملکرد خوبی دارند.

 

مهم نیست که مدرسه شما چقدر بزرگ یا کوچک باشد، داشتن یک دستگاه تصفیه هوا برای محافظت از دانش‌آموزان و معلمان در طول همه‌گیری COVID-19 مفید است. با این حال، بسیاری از اصطلاحات گیج کننده در دنیای دستگاه تصفیه هوا وجود دارد که ممکن است فرد را از انتخاب مدل مناسب باز دارد. . در اینجا ویژگی های اصلی آنچه باید در یک دستگاه تصفیه هوای مناسب کلاس درس جستجو کنید آورده شده است.

 

 

 

 

اندازه اتاق - توصیه می کنیم یک دستگاه تصفیه هوا تهیه کنید که بتواند حداقل 30 متر مربع از فضای اتاق را پوشش دهد. مساحت کلاس مدرسه ابتدایی به طور متوسط ​​30 مترمربع است. اگر دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی را در نظر بگیرید که 20 دانش آموز را برای هر معلم محدود می کند، به 40 متر مربع پوشش در هر کلاس نیاز دارید.

قابلیت حمل - اکثر دستگاه های تصفیه هوا قدرتمند بزرگ و حجیم هستند زیرا باید یک فیلتر بزرگ را پوشش دهند. برای استفاده از دستگاه رومیزی، به یک دستگاه تصفی هوا کوچکتر و سبک نیاز دارید که بتوان آن را با خیال راحت روی میز معلم قرار داد.

استفاده آسان - مدلی را انتخاب کنید که دارای یک کنترل ساده باشد معلمان زمان کافی برای صرف وقت در اطراف یک کنترل پنل پیچیده را ندارند.

فیلتر هپا - فیلترهای هپا در درجه های مختلفی در بازار وجود دارد. فیلتر HEPA درجه پزشکی H13 بهترین گزینه است که به دنبال آن فیلتر HEPA واقعی است. از فیلتر نوع HEPA عادی خودداری کنید زیرا دارای گواهینامه نیست و دارای فیلتراسیون پایین 99 درصدی به عنوان ذرات کوچک به اندازه 2 میکرون است.

قابلیت اطمینان و دوام - بیشتر مدارس حتی پس از فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان، سال‌ها به همان مدل پایبند خواهند بود. بنابراین یک دستگاه تصفیه هوا را انتخاب کنید که بتواند در طی مدت زمان طولانی مفید واقع شود. داشتن گارانتی طولانی مدت به خوبی نشان دهنده کیفیت ساخت مدل است.

نرخ تحویل هوای پاک (CADR) - هر چه این مقدار بیشتر باشد، یک دستگاه تصفیه هوا سریعتر می تواند ذرات یک اتاق را حذف کند. یک دستگاه تصفیه هوای کلاس درس CADR باید بالاتر از 200 cfm باشد، اما توجه داشته باشید معیارهای دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

خروجی نویز - یک دستگاه تصفیه هوا باید بی صدا باشد تا حواس دانش آموزان کلاس را پرت نکند. نقطه مناسب میزان صدا بین 20-50 دسی بل است.

 

چگونه می توانیم هوای کلاس را تصفیه کنیم؟

کیفیت پایین هوای داخل خانه (IAQ) در محیط مدرسه می تواند منجر به واکنش های آلرژیک مانند خستگی، سردرد، عدم تمرکز، غیبت و بیماری شود. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید هوای داخل کلاس را بهبود بخشید و ایمنی معلمان و دانش آموزان را تضمین کنید.

 

ارتقاء و نگهداری سیستم تهویه مدارس،  مطمئن شوید که کپک و میکروب در مجراها رشد نمی کند.

یک دستگاه تصفیه هوا HEPA می تواند هوا را تمیز کند و مدارس را از ویروس های موجود در هوا در امان نگه دارد. ثابت شده است که دستگاه تصفیه هوا در حذف مواد آلرژی زا، خنثی کردن مواد شیمیایی، بو و جلوگیری از حمله آسم موثر است. با بازگشایی مدارس و خروج از قرنطینه ، دستگاه تصفیه هوا در کلاس درس بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.

اگر کیفیت هوای بیرون خوب است، پنجره ها را باز نگه دارید تا هوای تازه وارد شود.

برای از بین بردن بو از خوشبو کننده ها  که مواد شیمیایی مضر بیشتری به هوا اضافه میکنند استفاده نکنید

گرد و غبار کلاس را تمیز و حذف کنید و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، کلاس هارا به طور مداوم ضدعفونی نمایید.

 

 

بیشتر بدانید:

 

8  مزیت  دستگاه تصفیه هوا

چرا باید قبل از زمستان یک دستگاه تصفیه هوای خانگی برای COVID-19 تهیه کنید؟

آیا آلودگی هوا و افسردگی با هم ارتباط دارند؟

انتخاب دستگاه تصفیه هوا سالن های زیبایی

مقایسه دستگاه های تصفیه هوای نایس