دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی|دستگاه تصفیه هوا رومیزی

854  تعداد بازدید  |  یکشنبه 5 دی ماه 1400

در این مقاله به بررسی اهمیت وجود دستگاه تصفیه هوا در خانه ها ، خصوصا خانه هایی که افراد سالمند کودکان افراد دارای بیماری های زمینه ای در آن زندگی میکنند را بررسی خواهیم کرد

دستگاه تصفیه هوا، دستگاه معجزه آسایی که همه ما باید از آن استفاده کنیم

 

چرا باید از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنیم؟

 

عقل سلیم می‌گوید که هوای بیرون از خانه بیشتر از محیط داخل آلوده است. با آلودگی حاصل از اگزوز خودروها و آلاینده های صنایع مختلف، طبیعی است که باور کنیم بهتر است در خانه و به دور از این نوع تهدید از خود محافظت کنید.

 

اما وضعیت دقیقاً اینگونه نیست. در داخل خانه ما نسبت به محیط خارجی در معرض مقدار بیشتری از آلاینده ها هستیم.

 

در داخل خانه، ما در معرض ترکیبات شیمیایی سمی مختلفی مانند آلاینده های آلی پایدار (POPs)، ترکیبات آلی فرار (Covs)، بیسفنول-A (BPA)، ترکیبات فلوئوردار (PFCs)، فلوروپلیمرها، فتالات ها و حتی فلزات سنگین قرار داریم. همه این ترکیبات را می توان در انواع محصولات زندگی روزمره ما یافت.

 

همه اینها بدون احتساب ذرات معلق، کپک، باکتری، ویروس، موی حیوانات، بقایای حشرات و انواع آلاینده هایی است که می توانید تصور کنید. همه این آلاینده ها را بیرون از خانه نیز میتوانید پیدا کنید، تفاوت بزرگ در این واقعیت است که برخلاف آنچه در محیط های بسته اتفاق می افتد، می توان به لطف باد، آلودگی هارا در فضای باز پراکنده کرد.

 

در خانه ای که گرد و غبار، کنه، مو، گازهای موجود در آشپزخانه، بوی حیوانات و تهویه ضعیف وجود دارد، این درست است که کیفیت هوا در بهترین حالت قرار نخواهد گرفت. و این در همه خانه ها اتفاق می افتد. اکثریت قریب به اتفاق هوایی که شما و خانواده تان هر روز استنشاق می کنید، نه پاک است و نه تمیز.

 

پیشگیری از واکنش‌های آلرژیک مانند عطسه‌های معمولی و اشک در چشم و به‌ویژه موارد جدی بیماری‌های مزمن مانند آسم یا میگرن، امری تجملی نیست، یک ضرورت است.

 

اطمینان از کیفیت هوای داخل خانه که دائماً در معرض آن هستیم، ضروری است. در خانه و محل کار، 90 درصد هوایی که در روز تنفس می کنیم مابین چهار دیوار قرارگرفته و جابه جا نمیشود. این موضوع نگران کننده است!!!

 

 

 

 

 

 

دستگاه تصفیه هوا چیست؟

 

بنابراین مهم است که بدانیم دستگاه تصفیه هوا چیست و چرا ضرورت دارد. این دستگاه توانایی حذف آلاینده های احتمالی موجود در هوا را از یک منطقه خاص از خانه یائمحل کار شما دارد. علیرغم تردیدهای احتمالی که ممکن است در مورد اهمیت این دستگاه تصفیه هوا وجود داشته باشد، باید در نظر داشت که مفهوم استفاده از آنها ریشه ای است و بنابراین نباید از آنها غافل شد.

 

حذف آلاینده ها از هوا به افراد مبتلا به آسم یا مشکلات مرتبط با آلرژی کمک می کند تا راحت تر نفس بکشند. با توجه به فیلترهای موجود در دستگاه تصفیه هوا، امکان از بین بردن آلاینده هایی مانند گرد و غبار، دود، موی حیوانات و گرده و غیره وجود دارد.

 

دستگاه تصفیه هوا برای چیست؟

 

علاوه بر ارائه هوای قابل تنفس و سالم ،دستگاه تصفیه هوا میتواند آسایش دمایی در یک محیط را افزایش دهد.

 

در هر خانه‌ای که افراد مسن، نوزادان، کودکان یا افرادی که از آسم و آلرژی رنج می‌برند، زندگی می‌کنند، باید یک دستگاه تصفیه هوا وجود داشته باشد. دستگاه تصفیه هوا تجهیزات تکمیلی سایر دستگاه های تهویه مطبوع مانند رطوبت گیر یا سیست م سرمایش و گرمایش است.

 

همچنین برخی از اثرات مضر ناخواسته ناشی از تجهیزات تهویه مطبوع را برطرف می کند. و اینجاست که نقش دستگاه تصفیه هوا به میان می آید تا هوای اتاق یا خانه را به مکانی ایده آل برگرداند و محیطی پاک با هوایی سالم برای افرادساکن در آنجا فراهم آورد.

 

 

بیشتر بدانید:

 

آلاینده های هوای داخل خانه

انتخاب بهترین تصفیه هوا برای اتاق خواب

بررسی تفاوت تصفیه هوای هپا و تصفیه هوای یونی

بررسی تاثیر استفاده از دستگاه تصفیه هوا بر مشکلات خواب

چند راه برای تصفیه طبیعی هوای خانه

معرفی دستگاه تصفیه هوا