دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا خانگی

604  تعداد بازدید  |  یکشنبه 8 اسفند ماه 1400

قبل از خرید یک دستگاه تصفیه هوا توصیه میکنیم حتما مقاله زیر را بخوانید و موارد ذکر شده را در ارتباط با دستگاه خود بررسی کنید

سوالاتی که قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا باید از خود بپرسید

دستگاه تصفیه هوا خانگی هوا را تمیز می کند و بوهای نامطبوع را از بین می برد و سلامت و راحتی شما را بهبود می بخشد. بر اساس گزارش EPA، اگرچه بسیاری آن را تعجب آور می دانند، اما هوای داخل خانه حداقل دو برابر هوای بیرون آلوده است. آلاینده های رایج هوای داخل ساختمان شامل گرد و غبار، گرده، مونوکسید کربن و دی اکسید کربن بیش از حد، کپک، دود تنباکو و رادون است. دو مورد آخر به ویژه خطرناک هستند، زیرا به عنوان یکی از علل اصلی سرطان ریه شناخته می شوند.

 

در این شرایط، تهیه یک دستگاه تصفیه هوا خانگی ایده خوبی است. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید قبل از خرید از خود بپرسید.

 

 

 دستگاه تصفیه هوا چگونه کار می کند؟

 

اکثر انواع دستگاه‌ تصفیه هوا موجود در بازار با فناوری‌های فیلتر HEPA عرضه می‌شوند که حداقل 99.97 درصد از ذرات احتمالی مضر را به کوچکی 0.3 میکرون حذف می‌کنند. علاوه بر این، دستگاه تصفیه هوا برای کارایی بیشتر باید دارای فیلتر کربن برای مواد شیمیایی و بوی نامطبوع نیز باشد. هوا از طریق فیلترها به داخل کشیده می شود و همه آلاینده ها در داخل آن به دام می افتند. سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

 

آیا ارقام CADR مهم است؟

 

نرخ تحویل هوای پاک (CADR) که توسط انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی (AHAM) توسعه یافته است، عملکرد یک دستگاه تصفیه هوا را بررسی میکند ، به طور خاص، میزان هوای پاکی که سیستم می تواند در هر دقیقه آن را تصفیه کند. روی بسته سه شکل در کنار برچسب AHAM، یکی گرد و غبار، یکی گرده و یکی دود سیگار مشاهده می شود. شما باید یک دستگاه تصفیه هوا خانگی تهیه کنید که اعداد CADR بالایی داشته باشد.

 

در مورد ACH چطور؟

 

ACH تغییرات هوا در ساعت است. به عبارت دیگر، تعداد دفعاتی که دستگاه تصفیه هوا می تواند هوای اتاق را مبادله کند ACH  نامیده می شود. اگر ACH 5 باشد، پس دستگاه تصفیه هوا می تواند هر ساعت 5 بار تمام هوای اتاق را جابه جا کند.

 

 چند بار باید فیلترها را تعویض کنم؟

 

پاسخ معمول برای پیش فیلترها چند ماه و برای فیلترهای هپا چند سال است. اکثر فیلترها نسبتاً مقرون به صرفه هستند، اما بهتر است با خرید یک دستگاه تصفیه هوا که فیلترهای آن برای مدت طولانی دوام می آورد، هزینه های نگهداری را کاهش دهید. به این ترتیب توضیحات محصول باید مشخص کند که فیلترها چند وقت یکبار باید تعویض شوند.

 

 دستگاه تصفیه هوا چقدر پر سر و صدا است؟

زمزمه یا وزوز یک دستگاه تصفیه هوا می تواند آزاردهنده باشد، به خصوص اگر سیستم در اتاق خواب قرار داده شود ... بسیاری از خریداران در واقع به صدایی که سیستم تولید می کند تا پس از خرید آن فکر نمی کنند. مکان دستگاه تصفیه هوا خود را مشخص کنید و سپس به دنبال محصولی با حالت بی صدا بگردید.

 

 دستگاه تصفیه هوا را کجا قرار دهم؟

 

بهترین مکان اتاق خواب است، زیرا یک فرد تقریباً 66٪ از زندگی خود را در آنجا سپری می کند. دومین مکان مناسب اتاق نشیمن است. اکثر خریداران ، دستگاه تصفیه هوا را در اتاق خواب قرار می دهند. گاهی اوقات ممکن است آن را به اتاق نشیمن منتقل کنند. در حالت ایده آل، شما یک دستگاه تصفیه هوا در اتاق خواب خود و یکی در اتاق نشیمن می خواهید. اما همه چیز بستگی به مدت زمانی دارد که در اتاق نشیمن خود می گذرانید.

 

 برای راه اندازی دستگاه تصفیه هوا چقدر باید هزینه پرداخت کنم؟

 

دو هزینه وجود دارد که باید در نظر بگیرید: قبض برق و هزینه تعویض فیلتر. یک دستگاه تصفیه هوا دارای رتبه انرژی به شما کمک می‌کند هزینه‌های برق را کاهش دهید. در مورد فیلترها، فیلترهای HEPA باید هر دو سال تعویض شوند و بسته به محصول، حدود 1 میلیون تومان قیمت دارند. اگر دستگاه تصفیه هوا شما دارای فیلتر کربن نیز می باشد، باید سالی یک بار تعویض شود.

 

بیشتر بدانید: 

آلاینده های هوای داخل خانه

انتخاب بهترین تصفیه هوا برای اتاق خواب

بررسی تفاوت تصفیه هوای هپا و تصفیه هوای یونی

بررسی تاثیر استفاده از دستگاه تصفیه هوا بر مشکلات خواب

چند راه برای تصفیه طبیعی هوای خانه

معرفی دستگاه تصفیه هوا