دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا خانگی

627  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 11 اسفند ماه 1400

هیچ چیز مانند احساس آسان نفس کشیدن خوشایند نیست، به خصوص اگر از مشکلات ریوی یا قلبی رنج می برید. اینجاست که دستگاه‌ تصفیه هوا میتواند کمک کننده باشد. نصب یک دستگاه تصفیه هوا در خانه یا محل کار ممکن است به شما در تنفس بهتر کمک کند، اما آیا می‌تواند سلامت قلب شما را نیز بهبود بخشد؟

آیا دستگاه تصفیه هوا می توانند سلامت ریه و قلب شما را بهبود بخشد؟

 

هیچ چیز مانند احساس آسان نفس کشیدن خوشایند نیست، به خصوص اگر از مشکلات ریوی یا قلبی رنج می برید. اینجاست که دستگاه‌ تصفیه هوا میتواند کمک کننده باشد. نصب یک دستگاه تصفیه هوا در خانه یا محل کار ممکن است به شما در تنفس بهتر کمک کند، اما آیا می‌تواند سلامت قلب شما را نیز بهبود بخشد؟

این امر امکان پذیر است ریچل تالیرسیو، متخصص ریه این موضوع را تایید میکند . آلودگی هوا می تواند علائم تنفسی مانند دشواری تنفس و سرفه را بدتر کند، همچنین در بیماری قلبی نیز نقش دارد.

 

دکتر تالیرسیو می گوید: "سموم موجود در هوا تحریک کننده هستند." آنها دارای ترکیبات شیمیایی هستند که منجر به تغییراتی در شیمی خون شما می شود که به نوبه خود باعث اثرات نامطلوب بر سلامتی می شود.

 

به عنوان مثال، یک مطالعه ارتباطی بین آلودگی ذرات معلق هوا و بیماری شریان کاروتید، وضعیتی که می تواند منجر به سکته شود، نشان داد. مطالعه دیگری از آلودگی به عنوان یکی از مهم ترین عوامل خطر برای بیماری های مزمن نام برد.

 

او می‌گوید: «تا جایی که بتوانید برخی از آن ذرات موجود در هوا را از بین ببرید و قرار گرفتن در معرض آن را کاهش دهید، این تاثیرات مضر کاهش می یابند».

 

 

 

 

 

 

چگونه دستگاه تصفیه هوا می تواند سلامت شما را تقویت کند

بسیاری از مزایای بالقوه استفاده از دستگاه تصفیه هوا به ریه های شما مربوط می شود، به ویژه برای بیماری هایی مانند آسم.

 

دکتر Taliercio می‌گوید: «با فیلتر کردن ذرات ریز، دستگاه تصفیه هوا به تمیز کردن هوایی که تنفس می‌کنید و کاهش اثرات منفی آلودگی کمک می‌کند.» ثابت شده است که دستگاه تصفیه هوا ترکیب شیمیایی خون را به گونه ای تغییر می دهد که ممکن است برای سلامت قلب نیز مفید باشد.

 

چندین مطالعه بهبود فشار خون و ضربان قلب را پس از نصب دستگاه تصفیه هوا نشان داده اند. به عنوان مثال، یک مطالعه در مقیاس کوچک روی 35 دانشجوی چینی نشان داد که این دستگاه ها کیفیت هوا را بهبود می بخشد و سطح ذرات ریز را تا 57 درصد کاهش می دهد. بهبود در سطح فشار خون و عملکرد ریه در بین دانش آموزان گزارش شد. مطالعه دیگری نشان داد که دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر HEPA سلامت تنفسی را در افراد مبتلا به آسم بهبود می بخشد.

چه کسانی از دستگاه تصفیه هوا سود می برند؟

از آنجایی که دستگاه تصفیه هوا ممکن است گران قیمت باشد، مهم است که با پزشک خود همکاری کنید. تا بتوانید دستگاهی متناسب با شرایط خود تهیه کنید

دکتر Taliercio می‌گوید: «دستگاه تصفیه هوا میتواند برای کودکان خردسال، افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری قلبی و/یا ریوی بسیار موثر  باشد.

 

به ویژه، انواع دستگاه تصفیه هوا برای افرادی که بیماری‌هایی مانند آسم، فیبروز کیستیک و شرایطی که سیستم ایمنی را تحت تأثیر قرار می‌دهند، مفید است. اگر در مبارزه با عفونت ها مشکل دارید، دریافت یک دستگاه تصفیه هوا ممکن است مفید باشد.

 

 

بیشتر بدانید:

 

آلودگی هوا دوسال از طول عمر را کاهش میدهد

تعمیر و نگهداری دستگاه تصفیه هوا

راهنمای خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا برای آشپزخانه

چگونه بهترین دستگاه تصفیه هوا را برای یک اتاق بدون پنجره انتخاب کنیم؟

نابودی میکروب های موجود در هوا به کمک دستگاه تصفیه هوا