دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی

663  تعداد بازدید  |  شنبه 14 اسفند ماه 1400

طبق یک مقاله در CNN ، "آلودگی هوا باعث مرگ یک نفر از هر نه فوتی در سراسر جهان می شود." حتی اگر دستگاه تصفیه هوا خریداری کرده باشید مسئله این است که چگونه زمان تعویض فیلتر دستگاه خود را تعیین کنید.به این علت که اگر فیلتر دستگاه تصفیه هوا به موقع تعویض نشود عملا استفاده از دستگاه بی فایده است.

با دیدن این نشانه ها  فیلتر دستگاه تصفیه هوا خود را عوض کنید

 

طبق یک مقاله در CNN  ، "آلودگی هوا باعث مرگ یک نفر از هر نه فوتی در سراسر جهان می شود." حتی اگر دستگاه تصفیه هوا خریداری کرده باشید مسئله این است که چگونه زمان تعویض فیلتر دستگاه خود را تعیین کنید.به این علت که اگر فیلتر دستگاه تصفیه هوا به موقع تعویض نشود عملا استفاده از دستگاه بی فایده است.

 

یک مدیر ارشد ازبرند  Camfil اظهار داشت: «ایده اصلی پشت فیلتر دستگاه تصفیه هوا این است که برای به دام انداختن ذرات ریزی طراحی شده است که از هوای بیرون وارد خانه یا تأسیسات تجاری می شود. اما هنگامی که فیلتر دستگاه تصفیه هوا با گرد و غبار و ذرات مسدود شود، هوای کثیف در سراسر فضا پخش می شود. بنابراین، درک زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه هوا در جستجوی هوای تمیز داخل خانه از اهمیت حیاتی برخوردار است.

 

قبل از بررسی علائمی که نشان می دهد زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه هوا فرا رسیده است، ابتدا مهم است که رایج ترین انواع فیلترهای موجود در بازار را بشناسید.

 

 

 

 

رایج ترین انواع فیلتر های دستگاه تصفیه هوا عبارتند از:

 

قابل شستشو:  این نوع فیلترها از مواد فلزی یا پارچه ای ساخته شده اند که قابل شستشو هستند، به این معنی که نیازی به تعویض آنها به اندازه سایر انواع فیلترها نیست. با این حال، فیلترهای قابل شستشو اغلب در محیط‌های تجاری و صنعتی استفاده می‌شوند که در آن مقادیر بالای گرد و غبار و ذرات یک مشکل همیشگی هستند.

 

فایبرگلاس:  این فیلترها از الیاف فایبر گلاس ساخته شده اند که روی هم چیده شده و با یک توری فلزی در کنار هم قرار گرفته اند.

 

پلی استر/ پلیسه دار این فیلترها دارای طراحی چین دار با مقاومت جریان هوای بالاتر نسبت به فیلترهای فایبرگلاس هستند.

 

فیلترهای مهار ذرات با راندمان بالا HEPA به "سوپراستار" فیلترهای دستگاه تصفیه هوا تبدیل شده اند، زیرا این فیلترها برای جذب 99.97 درصد ذرات با قطر 0.3 میکرون یا بزرگتر رتبه بندی شده اند که حدود 300 برابر کوچکتر از یک تار موی انسان است.

 

کارایی فیلتر دستگاه تصفیه هوا شما اغلب تعیین می کند که چند بار باید آن را تعویض کنید.

فیلترهایی که با راندمان بالا کار می کنند، درصد بالاتری از آلاینده ها را از هوا حذف می کنند، به این ترتیب بیشتر از یک فیلتر ناکارآمد که ذرات را کاملا از خود عبور می دهد نیاز به تعویض دارند.

 

علائمی که نشان می دهد فیلتر هوای شما نیاز به تعویض دارد

وجود شوره حیوانات خانگی یک "نشانه" بزرگ است که شما باید حداقل یک بار در ماه فیلتر دستگاه تصفیه هوا خود را تغییر دهید.

 

افزایش آلرژی و مشکلات تنفسی : اگر متوجه افزایش ناگهانی آلرژی یا بیماری‌های تنفسی در بین ساکنان خانه یا کارگران یک مرکز شدید که اغلب نشانه‌ای قوی از گرفتگی فیلترهای دستگاه تصفیه هوا است که قادر به فیلتر کردن ذرات تشدید کننده این بیماری نیستند. فیلترهای مسدود جریان هوا را کاهش می دهد و مشکل کیفیت هوا را پیچیده تر می کند.

 

تست ورق سفید راه دیگری برای تعیین این موضوع است که آیا فیلتر دستگاه تصفیه هوا شما نیاز به تعویض دارد یا خیر برای این تست باید یک صفحه سفید را چند اینچ دورتر از یکی از دریچه های خانه یا دفتر خود آویزان کنید و آن را برای یک ساعت در جای خود بگذارید.به صفحه سفید نگاهی بیندازید تا ببینید که آیا خاکستری یا سیاه شده است، و هر چه کثیفی روی آن ورق بیشتر باشد، احتمال اینکه فیلتر شما نیاز به تعویض داشته باشد بیشتر است.

 

افزایش قبض برق : یکی دیگر از نشانه هایی که مشخص میکند فیلتر هوای شما ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد، افزایش ناگهانی قبض برق یدر طی چندین ماه است. به یاد داشته باشید که هر زمان فیلتر های دستگاه تصفیه هوا به طور موثر عمل کند، دستگاه تصفیه هوا شما نیازی به تولید نیروی بیشتری برای عبور هوا از طریق فیلتر هارا ندارد.

 

راه حل

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه هوا می تواند در هزینه ها صرفه جویی کند و اطمینان حاصل کند که سیستم شما در سطوح بهینه کار می کند.

 

 

بیشتر بدانید:

 

چیلر و کولرهای گازی کیفیت هوا را بدتر میکنند!!!

چرا باید قبل از زمستان یک دستگاه تصفیه هوای خانگی برای COVID-19 تهیه کنید؟

دستگاه تصفیه هوا و بازکردن پنجره ها کدام برای بالا بردن کیفیت هوا مفید تر است؟

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید

حداکثر بهره وری را با کمترین مصرف انرژی از دستگاه تصفیه هوا داشته باشید!!!