تصفیه هوا | تصفیه هوای خانگی | فیلتر های تصفیه هوا

2181  تعداد بازدید  |  شنبه 6 شهریور ماه 1400

اولین پیشرفت فناوری نانو ، پارچه ای با قدرت از بین بردن باکتری ها و ویروس ها در اثر تماس است

 

فیلتر های نانو در تصفیه هوا

 

محصولات نانو ، برخی از پیشرفته ترین و متنوع ترین مواد اولیه صنعتی در جهان برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا مورد توجه قرار گرفته اند.

از این نانوذرات برای بهبود طراحی ماسک صورت و فیلترهای هوا استفاده می شود.

اولین پیشرفت فناوری نانو ، پارچه ای با قدرت از بین بردن باکتری ها و ویروس ها در اثر تماس است و بر اساس نوع  نساجی تعبیه شده با نانوذرات مس ، روی ، نقره ، طلا و سریم است که به پارچه خواص تخریب کننده پاتوژن می دهد.

از این نوع پارچه ها در تولید ماسک های صورت به استفاده می شود که در اثر تماس کروناویروس را از بین می برد

 

نانو پارچه توسعه یافته   NANO AB PP-25 

در حال حاضر پارچه جدیدی مورد آزمایش قرار گرفته و مشخص شده است که در برابر 99.99 % از همه عوامل بیماری زا موثر است. این نتایج باعث شده است که این نوع پارچه به ثبت اختراع برسد.

 

یکی از اولین کاربردهای فناوری نانو در مقابله با ویروس کرونا ایجاد ماسک های صورت است که می تواند کروناویروس را در اثر تماس از بین ببرد. با این حال ، سایر امکانات شامل استفاده در لباس پزشکان ، ملافه های بیمارستانی و لباس پرستاران نیز میتواند مورد توجه باشد

امید است تولید پارچه کشنده ویروس در اسرع وقت برای کمک به مبارزه با شیوع ویروس کرونا آغاز شود.

 

 

نانوذرات قطرات آب معلق و هوا را در فیلترهای هوا ضبط می کنند

سیستم تصفیه هوا نانوتکنولوژی که توسط پروفسور سیموس کرران از دانشگاه هوستون توسعه یافته است ، بر اساس کاربرد فناوری نانو برای ایجاد پوشش های ضد آب ساخته شده است. وی با درک نیاز به بهبود سیستم دفاعی در برابر ویروس کرونا ، طرح نانوذرات را ابتدا برای ماسک های صورت تطبیق داد و سپس فیلتری را ایجاد کرد که ذرات و قطرات ریز آب را بدون محدود کردن جریان هوا در دستگاه ، جذب می کند.

 

بزرگترین چالش در بهبود سیستم های تصفیه هوا برای مطابقت با نیازها در یک بیماری همه گیر جهانی ، این است که فیلترهای مورد استفاده تا حد زیادی برای جذب ذرات جامد مانند گرده و گرد و غبار طراحی شده اند. این بدان معناست که یک فیلتر هوا با حداقل کارآیی (MERV) بعید است که ذرات ریز آب یا آئروسل های حامل ویروس کرونا را متوقف کند.

 

 

 

 

 

نانوپوشش Curran برای فیلترهای هوا این مشکل را حل می کند.

همانطور که در گزارشات آورده شده است : "این پوشش با جذب مایعاتی که ذرات ویروس را در بر می گیرد کار می کند در حالی که همزمان هوا نیز بدون مانع از طریق آن عبور می کند. این به دستگاه تصفیه هوا اجازه می دهد تا ویروس را در حین کار معمول ، بدون محدود کردن توانایی آن برای جذب هوای تازه ، حذف کنند. "

 

این یک پیشرفت عمده در طراحی است ، زیرا ویروس کرونا بر روی قطرات ریز بزاق ، بلغم و مخاطی پخش می شود که هنگام صحبت کردن ، سرفه و عطسه افراد خارج می شود.

 

Curran می گوید: "هدف ما تغییر رتبه فیلتر نیست." "فیلترها با توجه به حجم اتاقی که در آن قرار دارند انتخاب می شوند. هدف ما این است که باتعبیه فیلتری جدید در دستگاه به دنبال ویروس برویم. اگر این کار را انجام دهیم ، می توانیم مردم را در محیطی امن تر به ساختمان ها برگردانیم و اقتصاد را به حرکت درآوریم. "

فن آوری های ساختمانی ، از جمله فیلتراسیون ، سیستم های تهویه مطبوع و تصفیه هوای منزل، از اهمیت بالایی برای بازگشایی ایمن برخوردار هستند.

 

 جنگ علیه کووید در جبهه های مختلف در حال انجام است و ساختمانها و سیستمهای حمل و نقل با تهویه نامناسب نگران کننده هستند. اما با انبوه سازی فیلتر های مجهز به فناوری نانو میتوان از گسترش ویروس در محیط های بسته جلوگیری کرد.

 

 

 

بیشتر بدانید:

 

بهترین ماسک برای تصفیه هوای تنفسی

تصفیه هوا و انتشار ویروس کرونا در محیط

بررسی تفاوت تصفیه هوای هپا و تصفیه هوای یونی

تصفیه هوا با استفاده از اشعه UV

انتخاب بهترین تصفیه هوا برای اتاق خواب

معرفی دستگاه تصفیه هوا