دستگاه تصفیه هوا | تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوای رومیزی

1353  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 21 مهر ماه 1400

آیا بین فعالیت های ورزشی داخل و خارج از خانه تفاوتی وجود دارد؟ کدام محیط بیشترین مزایا را به شما می دهد؟ تفاوت هایی در نحوه تأثیر محیط شما بر کیفیت تمرین و سلامت روحی و جسمی شما وجود دارد ، بنابراین اجازه دهید مزایا و معایب هر یک را بررسی کنیم.

ورزش و تمرینات: در فضای باز یا در باشگاه بدنسازی؟

 

آیا بین فعالیت های ورزشی داخل و خارج از خانه تفاوتی وجود دارد؟ کدام محیط بیشترین مزایا را به شما می دهد؟  تفاوت هایی در نحوه تأثیر محیط شما بر کیفیت تمرین و سلامت روحی و جسمی شما وجود دارد ، بنابراین اجازه دهید مزایا و معایب هر یک را بررسی کنیم.

 

مزایا و معایب ورزش در فضای باز

در مقایسه با ورزش در محیط داخلی ، یک مطالعه نشان می دهد که ورزش در محیط های طبیعی با کاهش تنش ، سردرگمی ، عصبانیت و افسردگی" و انرژی بیشتر مرتبط است. افرادی که در خارج ورزش می کردند احساس شادی و رضایت بیشتری می کردند و می خواستند فعالیت خود را بعداً تکرار کنند. سایر مطالعات نشان می دهد که سطح کورتیزول ، هورمونی که باعث ایجاد استرس می شود ، پس از ورزش در خارج نسبت به داخل کاهش می یابد.

وقتی در بیرون ورزش می کنید ، نمیتوانید شرایط اب و هوا را کنترل کنید. اگر بیرون از خانه ورزش میکنید، باید برای هر نوع آب و هوایی آماده باشید. این بدان معنی است که زندگی در یک شهر یا منطقه پرجمعیت شما را در معرض آلاینده های هوا و آلرژن های احتمالی قرار می دهد.

 

 

 

 

مزایا و معایب ورزش داخل سالن

ورزش در سالن بدنسازی یا داخل به این معنی است که شما دارای تهویه مطبوع هستید تا هوایی که تنفس میکنید مناسب باشد. نیازی نیست نگران باران ، برف یا گرما باشید. اگر در شهر های شلوغ زندگی می کنید ، فرار از هوای آلوده محیط خارجی می تواند برای هر کسی که از آسم ، آلرژی و سایر مشکلات تنفسی رنج می برد نعمت باشد.

به علت شیوع ویروس کرونا ورزش در محیط های بسته همراه با سایر افراد میتواند خطرساز باشد

 

 

 

 

با بررسی موارد زیر میتوانید تمرین مفیدی داشته باشید

 

آلودگی

هنگام ورزش در فضای باز ، مستعد آلودگی هوا هستید. مکانهای سردتر ، نزدیک درختان یا پارکها را انتخاب کنید. در کنار اتومبیل یا خیابانهای شلوغ باید از ورزش خودداری کرد. به گفته کارشناسان ، دود و دوده می تواند آسیب های مشابه سیگار را ایجاد کند.

به گفته کارشناسان ، سالن های ورزشی نیز می توانند حاوی گازهایی مانند دی اکسید کربن (آزاد شده توسط تنفس افراد) ، ازن و مونوکسید کربن ، به همراه عناصر رایج تری مانند گرد و غبار یا گازهای حاصل از مواد شوینده شیمیایی - باشند.

باتوجه به شیوع ویروس کرونا،  ورزش در فضای بسته احتمال انتقال ویروس بین افراد را بالا میبرد علاوه بر این ورزش در فضای باز نیز در فصول سرد به علت وارونگی هوا مشکلات بسیاری را به همراه دارد

با خرید یک دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر هپا میتوانید کلیه باکتری ها ، ویروس ، کپک ، میکروب ، دود سیگار و گازهای خطرناک را حذف کنید و محیطی با هوای سالم و تازه در باشگاه ها و یا خانه خود برای فعالیت های ورزشی فراهم آورید

 

رطوبت

در حالت ایده آل ، رطوبت نسبی باید بالای 60 باشد. در غیر این صورت ، هوا گلو را خشک می کند و روی راه های هوایی تأثیر می گذارد ، که می تواند منجر به مشکل در تنفس شود. بنابراین ، اگر در حال تمرین در خارج از منزل هستید ، زمانی را انتخاب کنید که درجه حرارت ملایم داشته باشد تا از خستگی و کم آبی احتمالی جلوگیری شود.

 

تن پوش

بسیاری از مردم بر این باورند که لباس بیشتری بپوشند ، کالری بیشتری می سوزاند. اما این درست نیست ، زیرا بدن کم آب می شود و آب خود را از دست می دهد و منجر به خستگی زودهنگام می شود. و در نتیجه ، فرد سریعتر ورزش را متوقف می کند.

 

بیشتر بدانید:

 

دستگاه تصفیه هوا و بازکردن پنجره ها کدام برای بالا بردن کیفیت هوا مفید تر است؟

آیا دستگاه تصفیه هوا میتواند به جلوگیری از بیماری اختلال شناختی و آلزایمر کمک کند؟

کیفیت هوای خانه شما در فصل پاییز کاهش می یابد!!

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید

چند راه برای تصفیه طبیعی هوای خانه