دستگاه تصفیه هوا | تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوا خانگی

1582  تعداد بازدید  |  پنجشنبه 29 مهر ماه 1400

دستگاه های تصفیه هوا برای تمیز کردن هوای داخل خانه طراحی شده اند تا شما و خانواده تان بتوانید سالم نفس بکشید. برخی از دستگاه های تصفیه کننده مقدار ناچیزی از اکسیژن هوا را می گیرند ، اما این امر سطح اکسیژن تنفس شما را کاهش نمی دهد.

آیا دستگاه تصفیه هوا اکسیژن را کاهش می دهد؟ (چگونه از داشتن اکسیژن کافی مطمئن شویم)

 

دستگاه های تصفیه هوا برای تمیز کردن هوای داخل خانه طراحی شده اند تا شما و خانواده تان بتوانید سالم نفس بکشید. برخی از دستگاه های تصفیه کننده مقدار ناچیزی از اکسیژن هوا را می گیرند ، اما این امر سطح اکسیژن تنفس شما را کاهش نمی دهد.

 

دستگاه های تصفیه هوا میزان اکسیژن موجود در هوا را کاهش نمی دهند. فیلترهای کربن فعال مقداری اکسیژن می گیرند. با این حال ، این مقدار ناچیز کمی است. فیلترهای تصفیه کننده ترجیح می دهند ترکیبات بزرگتر و مضر را به خود اختصاص دهند.

 

اکسیژن موجود در هوا

 

فیلترهای کربن فعال جذب کننده اکسیژن

بسیاری از دستگاه های تصفیه هوا حاوی فیلتر کربن فعال هستند. این فیلتر، گازهای موجود در هوا را با جذب آنها بر روی سطح کربن فعال حذف می کند. این بدان معناست که همه گازها ، از جمله اکسیژن ، به فیلتر می چسبند. ممکن است به نظر برسد که سطح اکسیژن در اتاق شما کاهش می یابد ، اما اینطور نیست.

 

سطح اکسیژن در هوا حدود 21 (از کل حجم) است ، بدین معنی که اگر حجم اتاق 100 متر مکعب باشد ، 21 متر مکعب اکسیژن خواهد بود. این مقدار بسیار زیاد است و تنها نیتروژن با سهم 78 درصد از اکسیژن هوا بیشتر است.

 

این بدان معناست که حتی اگر همه گازها به طور مساوی توسط فیلتر کربن فعال جذب شوند ، تنها 21 درصد فیلتر، اکسیژن را جذب می کند. این مقدار آنقدر کم است که هیچ تفاوت قابل اندازه گیری در میزان اکسیژن هوا وجود نخواهد داشت.

 

 

 

 

ترجیح جذب برای آلاینده ها

خوشبختانه فیلترهای کربن فعال ترجیح می دهند آلاینده های بزرگتری را نسبت به اکسیژن جذب کنند. این امر به این دلیل است که اکسیژن بسیار کم است و بنابراین به راحتی به فیلتر نمی چسبد. همچنین ، به راحتی دوباره آزاد می شود.

 

آلاینده های هوا مانند VOC ترکیبات بسیار بزرگتری هستند و بنابراین راحت تر به فیلتر کربن می چسبند. بنابراین ، حتی اگر غلظت VOC در هوا بسیار کمتر از اکسیژن باشد ، با گذشت زمان ، فیلتر کربن درصد زیادی VOC را اشغال می کند.

چگونه مطمئن شوید که در داخل خانه مقدار کافی اکسیژن وجود دارد

با تهویه مداوم ، میتوانید اطمینان حاصل کنید که هوا با هوای تمیز جدید جایگزین شده است. حتی اگر آلاینده ها افزایش یابند یا کاهش اکسیژن وجود داشته باشد.

 

اطمینان حاصل کنید که سیستم تهویه شما تمیز است و به طور مداوم کار می کند. اگر خانه قدیمی دارید که به تازگی عایق کاری شده است، باید نگاهی به سیستم تهویه خود بیندازید. خانه های قدیمی به طور معمول دارای تهویه طبیعی کافی هستند. با این حال ، هنگامی که خانه به تازگی عایق بندی شده است ، تمام وسایل طبیعی جریان هوا در خانه شما بسته می شود. بنابراین ، باید مطمئن شوید که سیستم تهویه کافی است.

 

چه چیزی می تواند باعث کاهش اکسیژن شود؟

اگرچه دستگاه تصفیه هوا اکسیژن را در یک اتاق کاهش نمی دهد ، برخی موارد دیگر ممکن است اکسیژن را کاهش دهند

 

آتش ، مانند شومینه ، شمع یا هر وسیله گرمایشی قدیمی که شعله ای کوچک آن دائماً در حال کار است.

اتاق های محکم عایق شده: اگر اتاقی تهویه مناسب نداشته باشد و افراد زیادی در آنجا حضور داشته باشند ، درنهایت می توانند اکسیژن را به دلیل تنفس تخلیه کنند.

 

بیشتر بدانید:

 

چیلر و کولرهای گازی کیفیت هوا را بدتر میکنند!!!

آلودگی هوا چگونه بر سیستم ایمنی بدن ما تأثیر می گذارد؟

آیا دستگاه تصفیه هوا  محیط را خشک می کند؟

دستگاه تصفیه هوا و بازکردن پنجره ها کدام برای بالا بردن کیفیت هوا مفید تر است؟

چگونه یک دستگاه تصفیه هوا برای پوست معجزه میکند؟