دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی

4432  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 17 فروردین ماه 1401

شرکت های بزرگ تولید کننده دستگاه تصفیه هوا در رقابت هستند تا شما را قانع کنند که فیلترهای بیشتری نسبت به شرکت های دیگر دارند. و دستگاه آن ها از سایر دستگاه ها عملکرد بهتری دارد در اینجا ما به شما می گوییم که واقعا به چه تعداد فیلتر نیاز دارید.

چه ترکیبی از فیلترهای دستگاه تصفیه هوا برای محافظت در برابر همه چیز نیاز دارم؟ پارت اول

 

این یک ادعای بزرگ به نظر می رسد، اما دو فیلتر تنها چیزی است که شما نیاز دارید.

 

دلایل منطقی برای شک و تردید

شرکت های بزرگ تولید کننده دستگاه تصفیه هوا در یک مسابقه هستند تا به شما بگویند که فیلترهای بیشتری نسبت به شرکت بعدی دارند. و دستگاه تصفیه هوا آن ها از سایر دستگاه ها عملکرد بهتری دارد در اینجا ما به شما می گوییم که فقط به دو فیلتر نیاز دارید، اما این فیلتر ها دارای هفت مرحله هستن:

 

 

بررسی 7مرحله فیلتر دستگاه تصفیه هوا

 

شما به عنوان یک شهروند که در شهرهای آلوده زندگی میکنید ممکن است در ارتباط با کیفیت هوای محل زندگی خو.د نگرانی هایی داشته باشید و شرکت های تولیدکننده دستگاه تصفیه هوا نیز ممکن است با تکنولوژی های مختلف و قیمت های سرسامک آور شمارا گیج کرده باشند

 

ما در اینجا سازوکار دستگاه تصفیه هوا را شرح میدهیم تا بهتر تصمیم بگیرید فرایند کار دستگاه تصفیه هوا ساده است. دستگاه تصفیه هوا  فقط از فن و فیلتر تشکیل شده است.

 

آنها آنقدر ساده هستند که حتی میتوانید دستگاه تصفیه هوا خود را بسازید کافیست یک  فیلتر HEPA تهیه کنید و به یک فن ببندید. در اینجا  توضیح میدهیم چگونه می توانید دستگاه تصفیه هوا بسازید

 

 

دستگاه تصفیه هوا DIY

 

لازم است بدانید آیا واقعا این سیستم کار می کند؟

پس از بررسی آلاینده های موجود در  محیط داده ها نشان داد که دستگاه تصفیه هوا دست ساز میزان ذرات 0.5 میکرونی اتاق من را به طور متوسط ​​84 درصد کاهش داد. یک نسخه با فن قوی تر ذرات را تا 97 درصد کاهش داد.

 

 

اساساً دو نوع آلودگی هوا وجود دارد. این اصل پشت این است که چرا تنها چیزی که ما نیاز داریم دو فیلتر است.

 

 

 

1.ذرات: دستگاه تصفیه هوا هپا

برای هر ذره - یک فیلتر HEPA تمام چیزی است که شما نیاز دارید. آنها پیچیده نیستند و فقط یک تشک از الیاف مصنوعی هستند.

 

فیلترهای دستگاه تصفیه هوا هپا

 

اینها اساساً همه ذرات را جذب می کنند. در ابتدا با تعریف رایج HEPA ها گمراه شدم - اینکه آنها 99٪ از ذرات 0.3 میکرون و بالاتر را جذب می کنند.

 

کارایی فیلترهای  دستگاه تصفیه هوا هپا

 

آیا HEPA کنه های گرد و غبار را جذب می کند؟ شوره حیوانات خانگی؟ آزبست؟ باکتری؟ کپک؟ پاسخ بله است.

 

اندازه ذرات خاص

 

در اینجا یک راه آسان برای پاسخ دادن به اینکه آیا دستگاه تصفیه هوا HEPA ذره خاصی را که برای شما مهم است جذب می کند وجود دارد: آیا این یک ذره است؟ اگر بله، پس بله.

 

 

2.گازها: فیلتر کربن فعال

دسته دیگر از آلاینده های هوا گازها هستند. این شامل مواد شیمیایی است که معمولاً از داخل خانه می آیند - چیزهایی مانند فرمالدئید که از مبلمان، مواد شیمیایی ناشی از محصولات تمیز کننده می آیند.

 

 

 

VOCs

آلاینده های گازی نیز می توانند از خارج از منزل وارد شوند. آلاینده‌های گاز در فضای باز معمولا گازهایی مانند NO2، SO2 و ازن هستند که اغلب از اگزوز خودروها و صنعت می‌آیند.

 

چگونه از شر این گازها خلاص شویم؟ فیلترهای HEPA کمکی نمی کنند زیرا HEPA ها ذرات را جذب می کنند. در عوض، کربن فعال این افراد بد را دستگیر خواهد کرد.

 

کربن فعال

کربن فعال به طرز شگفت انگیزی همه کاره است. من آزمایش‌هایی را در دنیای واقعی انجام دادم تا بفهمم آیا کربن کار می‌کند یا خیر، و داده‌ها نشان دادکه این نوع فیلتر دستگاه تصفیه هوا واقعا موثر است

 

 

ردیابی تک تک گازهایی که کربن می تواند جذب کند کمی سخت است، اما مطالعات علمی نشان داده اند که کربن ازن، NO2 و SO2 را نیز جذب می کند. بنابراین، یک فیلتر کربن فعال ساده به کاهش آلاینده های اصلی گازی که من نگران آنها هستم کمک می کند

 

 

فیلترهای کربن دو محدودیت مهم دارند

فیلترهای کربن فعال در دستگاه تصفیه هوا عالی هستند، اما به اندازه HEPA ها عالی نیستند. به عنوان مثال، فیلترهای 99٪HEPA  ذرات را در یک عبور جذب می کند، اما فیلترهای کربنی آنقدرها خوب نیستند. به عنوان مثال، این مطالعه نشان داد که فیلترهای کربن گازهای شیمیایی مختلف را در هر نقطه بین 5 تا 60 درصد در یک عبور واحد جذب می کنند - گاهی اوقات کمتر.

کربن همچنین "پر" می شود، بنابراین هر چه کربن بیشتر باشد بهتر است. برخی یشرکت‌های تولید کننده دستگاه تصفیه هوا ، مقدار کمی کربن را در یک فیلتر قرار می‌دهند تا بتوانند کربن را در برگه مشخصات قرار دهند. اما این کربن به سرعت پر می شود و سپس کارایی خود را از دست می دهد.

 

اگر نگران آلاینده های گاز هستید، به دنبال فیلتر کربنی با کربن زیاد باشید و فیلتر را مرتباً تعویض کنید.

 

 

بیشتر بدانید:

 

پنج نوع رایج دستگاه تصفیه هوا

تعمیر و نگهداری دستگاه تصفیه هوا

هنگام استفاده از دستگاه تصفیه هوا به این موارد توجه کنید!

ویژگی های برتر دستگاه تصفیه هوا که می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه کمک کند

دستگاه تصفیه هوا و بازکردن پنجره ها کدام برای بالا بردن کیفیت هوا مفید تر است؟