تصفیه هوا | فیلتر تصفیه هوا | تصفیه هوای خانگی

1656  تعداد بازدید  |  دوشنبه 1 شهریور ماه 1400

کیسه های تصفیه هوا حاوی مواد معدنی فعال مانند زغال چوب بامبو برای فیلتر کردن هوا هستند. این کار را با جذب مواد شیمیایی ، سموم و بو انجام می دهند

معرفی کیسه های قابل حمل تصفیه هوا

 

کیسه های تصفیه هوا ، همانطور که از نامشان پیداست ، کیسه هایی هستند که هوا را تصفیه می کنند. این کیسه حاوی مواد معدنی فعال مانند زغال چوب بامبو برای فیلتر کردن هوا هستند. این کار را با جذب مواد شیمیایی ، سموم و بو انجام می دهند و بوی تازه ای ایجاد میکنند. با این حال ، کیسه تصفیه هوا مانند اسپری های آئروسل عمل نمی کند که بوی هوا را خوب کند. در حقیقت ، حتی بوی متفاوتی نمی دهد. اگر بعد از قرار دادن کیسه تصفیه هوا ، اتاق شما بوی بهتری می دهد ، این بوی هوای تمیز است.

 

مزایای کیسه تصفیه هوا

 

عوامل بیماری زای مضر را از بین می برد

اگر سیستم ایمنی بدن شما یا بستگان شما ضعیف است ، مهم است که یک کیسه تصفیه هوا داشته باشید که هوا را از این عوامل بیماری زا پاک می کند. وجود کیسه تصفیه هوا همچنین احتمال باقی ماندن بیماریها در هوا و انتقال آن از فردی به فرد دیگر را کاهش می دهد.

 

آلرژن ها را از بین می برد

آلرژن ها و گرده ها بخشی از موادی هستند که یک کیسه تصفیه هوا می تواند آنها را حذف کند. کیسه تصفیه هوا تمامی آلرژن های مربوط به حیوانات خانگی ، گل ها ، حشرات و سایر اجسام خزدار را از بین می برد ، می تواند خانه شما را برای کسانی که آلرژی دارند ایمن تر کند. همچنین یک روش طبیعی برای حذف مواد ناخواسته در هوا است که هیچ گونه حساسیت و مشکلات تنفسی ایجاد نمی کند.

 

غیر سمی و فاقد مواد شیمیایی

بیشتر کیسه های تصفیه هوا حاوی یک ماده معدنی طبیعی هستند. در بیشتر موارد ، زغال چوب بامبو است. اگر در مورد کیسه های تصفیه هوا صدایی شنیده اید ، دلیل آن این است که آنها به آرامی جایگزین اسپری های معمولی آئروسل می شوند. برخلاف کیسه های تصفیه هوا ، اسپری های آئروسل پر از مواد شیمیایی هستند که برای مردم سمی است. مطمئناً آنها دقیقاً شما را نمی کشند ، اما برای شما نیز مفید نیستند. به علاوه ، این اسپری ها به علت داشتن قوطی مواد شیمیایی سمی بسیار گران هستند.

 

 

 

 

نحوه استفاده از کیسه های تصفیه هوای زغال چوب بامبو

 

برای فعال کردن ذرات زغال چوب بامبو ، باید کیسه را به مدت یک ساعت در معرض نور خورشید قرار دهید تا اشعه ماوراء بنفش را جذب کند. اشعه ماوراء بنفش به عنوان عامل فعال کننده ای است که خواص تصفیه کننده زغال چوب بامبو را "روشن" می کند. اگر مکان شما نور خورشید زیادی ندارد ، قرار گرفتن در معرض آن را به یک ساعت دیگر افزایش دهید.

 

بعد از اینکه کیف را در معرض آفتاب قرار دادید ، می توانید کیف را در حمام ، اتاق یا ماشین آویزان کنید. برای حفظ اثربخشی آن ، هر ماه به طور منظم آن را زیر نور خورشید قرار دهید تا زغال چوب شارژ و فعال شود.

 

آنچه در این مورد عالی است این است که شما مجبور نیستید هیچ کار دیگری بکنید ، و نیازی به گرم کردن ، شستشو یا هرگونه نگهداری اضافی ندارید.

 

کیسه های تصفیه هوای ذغال چوب بامبو چگونه کار می کنند؟

 

جذب سطحی فرایندی است که در آن ذغال بامبو مواد شیمیایی موجود در هوا را جذب می کند. وقتی مواد شیمیایی به آن نزدیک می شوند ، به سطح کیسه می چسبند و آن را سنگین می کند. از آنجا که زغال چوب بامبو فوق العاده متخلخل است ، بسیاری از مواد شیمیایی می توانند به راحتی در آن منافذ جذب شوند.

 

کیسه های تصفیه هوا واقعا کاربردی و مفید هستند؟

 

ابتدا متوجه بوی اتاق می شوید. در حالی که بوی مشخصی نمی دهد ، بوی اتاق یا فضا را از بین می برد. این به خودی خود بارزترین اثبات شماست که به خوبی کار می کند. اگر قبلاً اتاق شما بوی بدی می داد و ناگهان بوی هوای تازه می داد ، زغال چوب بامبو کار می کند.

 

دوم وزن است. با گذشت زمان ، متوجه خواهید شد که کیف کمی سنگین تر می شود. این نشانه دیگری است که نشان می دهد بسیاری از مواد شیمیایی و سموم را جذب کرده است. وقتی سنگین است ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به مدت یک ساعت درفضای باز ، زیر نور خورشید قرار دهید. مواد شیمیایی جذب شده تا آن زمان تبخیر شده و کیسه تصفیه کننده شما آماده استفاده می شود.

 

اگر هنوز از تاثیر زغال چوب بامبو ناراضی هستید ، می توانید به مطالعه ای که توسط دانشگاه صنعتی ناگااوکا در ژاپن در مورد علم زغال چوب بامبو انجام شده است ، توجه کنید. در این مطالعه آمده است که زغال چوب بامبو یک اقدام مناسب برای مقابله با گازها و سموم مضر موجود در هوا است. همچنین می تواند فرمالدئید و تولوئن را که برای انسان ها خطرناک است جذب کند.

 

نتیجه

 

کیسه تصفیه هوا بی خطر ، کاملاً طبیعی و موثر در از بین بردن بوی بد و آلودگی هوا است. بعلاوه ، تا دو سال کار می کند ، بنابراین مجبور نیستید پول زیادی خرج کنید. همچنین از نگهداری کمی برخوردار است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که اجازه دهید یک ساعت زیر نور مستقیم خورشید بماند.

 

 

بیشتر بدانید:

 

تصفیه هوا و انتشار ویروس کرونا در محیط

بهترین ماسک برای تصفیه هوای تنفسی

با تصفیه هوا از کسلی و بیحالی دور بمانید

تصفیه هوا و تکنیک های تنفس سالم

معرفی چهارگیاه تصفیه کننده هوای منزل

معرفی دستگاه تصفیه هوا