دستگاه تصفیه هوا | تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوای رومیزی

1441  تعداد بازدید  |  سه شنبه 9 شهریور ماه 1400

مواد حساسیت زا در خانه می توانند مانع خواب راحت شما شوند. عوامل آلرژی زا ممکن است باعث شود شما برای مدت زمان کوتاه تری بخوابید و کیفیت خواب شما را کاهش دهد.

بررسی تاثیر استفاده از دستگاه تصفیه هوا بر مشکلات خواب

 

عوامل آلرژی زا بر خواب شما تأثیر می گذارد

مواد حساسیت زا در خانه می توانند مانع خواب راحت شما شوند. عوامل آلرژی زا ممکن است باعث شود شما برای مدت زمان کوتاه تری بخوابید و کیفیت خواب شما را کاهش دهد. همچنین اگر به آلرژی یا آسم مبتلا هستید متأسفانه مواد حساسیت زا در خانه شما ممکن است باعث شوند هر روز صبح با احساس خستگی بیشتر از شب قبل از خواب بیدار شوید . با این حال ، نکات ساده و موثری در جهت کاهش اثرات مواد حساسیت زا بر بدن وجود دارند که با رعایت آن ها خواب راحت تری خواهید داشت.

 

آلرژی چگونه می تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد

نداشتن خواب کافی می تواند منجر به خستگی روز و کاهش بهره وری در کار و تحصیل شود

در برخی افراد علائم شبانه مانند احتقان بینی ، عطسه ، خارش چشم و آبریزش بینی ممکن است خواب را مختل کند. این موضوع تا حدی به دلیل تغییر سطح هیستامین و کورتیزول در هنگام خواب است که می تواند بر نحوه واکنش بدن شما به وجود عوامل حساسیت زا تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، ساعت ها دراز کشیدن می تواند علائم آسم و آلرژی را با افزایش تولید مخاط و احتقان بینی در بدن تشدید کند.

 

 

 

 

چگونه فعالیت در روز بر خواب شب تاثیر میگذارد

گرده های هوایی اغلب بسیار کوچک هستند که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند ، اما این بدان معنا نیست که وجود ندارد. در حقیقت ، این مواد حساسیت زای در اثر فعالیت های روزانه به لباس ، مو و حیوانات خانگی شما می چسبند به راحتی می توانند راه خود را در داخل خانه پیدا کرده و حتی بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارند

 

آلرژن ها در اتاق خواب پنهان شده اند

آلرژن هایی مانند گرده ، فضولات کپک و گرد و غبار می توانند علائم را تحریک کنند. تحقیقات نشان داده است که مواد حساسیت زا مانند گرد و غبار ،که اغلب در ملحفه و تشک ها وجود دارند ، به شدت بر خواب تاثیر می گذارند.

اگر گرده گل داخل اتاق خواب شما جمع شود ، می تواند بر علائم آلرژی شما در هنگام خواب تأثیر بگذارد. با کمال تعجب ، مطالعاتی نشان داده است که غلظت گرده در خانه شما می تواند 2 تا 5 برابر بیشتر از سطح گرده در فضای باز باشد. این یافته بیان EPA را تایید می کند که میزان آلاینده های هوا (از جمله آلرژن ها) در داخل  2 تا 5 برابر بیشتر از خارج است.

 

 

گام هایی برای خواب بهتر در شب

پس از آگاهی از روش هایی که گرد و غبار و سایر عوامل حساسیت زا می توانند بر خواب شما تأثیر بگذارند ، ممکن است فکر کنید که برای محافظت از خود در طول شب چه کاری می توان انجام داد. شما با رعایت نکات مفید زیر ، می توانید اقدامات لازم را برای داشتن یک خواب خوب شبانه که شایسته آن هستید انجام دهید.

 

#1 پیشگیری: هرچه گرده کمتر به داخل بیاید بهتر است

اولین قدم این است که از ورود گرده گل و سایر عوامل حساسیت زا به خانه جلوگیری کنید. موسسه ملی بهداشت (NIH) توصیه می کند که پنجره ها را (مخصوصاً هنگام خواب) ببندید و در عوض از کولر برای خنک کردن خانه خود استفاده کنید.

 

همچنین می توانید لباس های خود را بعد از بیرون رفتن عوض کنید ، قبل از ورود حیوانات خانگی به خانه آنها را پاک کنید و کفش های خود را در بیرون در بیاورید تا از ورود گرد و غبار و گرده جلوگیری شود. همچنین ایده خوبی است که سعی کنید گرده موهای شما روی ملافه ها جمع نشود.

 

شماره 2 کنترل منبع: گرده و سایر عوامل حساسیت زا را در اتاق خود دور کنید

EPA توصیه می کند که منبع آلودگی را برای کیفیت بهتر هوای داخلی حذف کنید. برای جلوگیری از تاثیر آلرژی بر کیفیت خواب ، سعی گرده ها ، گرد و غبار و کپک های موجود در اتاق خواب خود را از بین ببرید.

 

مرتباً ملافه های تختخواب خود را با آب گرم بشویید تا گرد و غبار از بین بروند.

به سطوحی که عموما در خانه تمایل به مرطوب شدن دارند - مانند دیوارهای حمام و - توجه کنید و مرتباً آنها را تمیز کنید تا از رشد کپک جلوگیری شود.

برای جلوگیری از انتشار گرد و غبار و گرده به هوا ، مرتباً با دستمال مرطوب گردگیری کنید و یا از فیلتر HEPA  در جاروبرقی خود استفاده کنید.

 

شماره 3 ورزش و نکات کلی سلامت برای عادات بهتر خواب

علاوه بر خلاص شدن از شر آلرژن های خانگی در منبع آنها ، می توانید تغییراتی در شیوه زندگی خود ایجاد کنید تا به بهبود کیفیت خواب هر شب کمک کنید. به عنوان مثال ، مطالعات نشان داده اند که افزودن فعالیت بدنی منظم به برنامه روزانه شما می تواند به افزایش کیفیت و مدت زمان خواب شما کمک کند.

اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب شما محیطی است که باعث ایجاد خواب سالم می شود. این بدان معناست که اتاق را تا حد ممکن تاریک و ساکت نگه دارید. زمان استفاده از تلفن همراه را قبل از خواب محدود کنید و وسایل الکترونیکی را دور از اتاق خواب قرار دهید.

شماره 4 فناوری هوای پاک برای کنترل آلرژن ها در هنگام خواب

اگر هنوزر کیفیت خواب پایینی دارید ، می توانید یک مرحله دیگر را در نظر بگیرید. گاهی اوقات ، متخصصان آلرژی به عنوان بخشی از یک رویکرد جامع برای کنترل آلرژن ها ، دستگاه تصفیه هوا را توصیه می کنند. تحقیقات نشان داده است که یک دستگاه تصفیه هوا که درست کنار تخت خواب قرار دارد ، به کیفیت خواب کمک می کند

 

راه حل ما برای خواب بهتر

انجام اقدامات برای کاهش سطح گرده و سایر ذرات آلرژی زا مانند کنه های گرد و غبار در اتاق خواب شما ، و همچنین رعایت نکات کلی سلامت برای عادات بهتر خواب موثرند علاوه بر این ، بهتر است هنگام خواب از دستگاه تصفیه هوا در اتاق خود استفاده کنید. دستگاه تصفیه هوا نایس با سایر دستگاه های تصفیه هوا متفاوت است زیرا می تواند مواد آلرژن مانند گرده ، ذرات کپک و گرد و غبار را به خوبی از بین ببرد.

 

 

بیشتر بدانید:

 

با تصفیه هوا از کسلی و بیحالی دور بمانید

انتخاب بهترین تصفیه هوا برای اتاق خواب

معرفی چهار گیاه تصفیه کننده هوای منزل

چند راه برای تصفیه طبیعی هوای خانه

آلاینده های هوای خانه

معرفی دستگاه تصفیه هوا