دستگاه تصفیه هوا | تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوای خانگی

961  تعداد بازدید  |  شنبه 3 مهر ماه 1400

وقتی در مورد میکروپلاستیک صحبت می کنیم ، منظور ما ذرات پلاستیک کوچکتر از 5 میلی متر است. همه جا می توانید آنها را پیدا کنید. این در آب شما ، در هوا و روی زمین وجود دارد. استفاده از دستگاه تصفیه هوا در برابر ریز پلاستیک. واقعاً چقدر کمک خواهد کرد؟

دستگاه تصفیه هوا و نابودی گرد و غبار ناشی از ریزپلاستیک ها

 

آیا باید از خود در برابر گرد و غبار ریز پلاستیک محافظت کنیم؟

طبق تحقیقات جدید ، ما میکروپلاستیک می خوریم ، می نوشیم و تنفس می کنیم و این برای سلامتی شما مضر است.

حذف گرد و غبار ریز پلاستیکی از هوا می تواند به روش های مختلف انجام شود. به نظر برخی ، دستگاه تصفیه هوا میتواند انتخاب مناسبی باشد. اما آیا دستگاه تصفیه هوا در برابر این ریز پلاستیک ها به خوبی کار می کند؟

 

میکروپلاستیک چیست؟

همه می دانند پلاستیک چیست ، اما میکروپلاستیک به خوبی شناخته شده نیست. وقتی در مورد میکروپلاستیک صحبت می کنیم ، منظور ما ذرات پلاستیک کوچکتر از 5 میلی متر است. همه جا می توانید آنها را پیدا کنید. آن ها در آب شما ، در هوا و روی زمین هستند. آنها حتی در چای یا خمیردندان شما نیز وجود دارند. آیا می دانید که یک کیسه چای پلاستیکی 11.6 میلیارد قطعه ریز پلاستیک را در یک فنجان می گذارد؟

 

منطقی است که می خواهیم گرد و غبار پلاستیکی را از بین ببریم. استفاده از دستگاه تصفیه هوا در برابر ریز پلاستیک. واقعاً چقدر کمک خواهد کرد؟ ما در ادامه در مورد اثربخشی این موضوع بحث خواهیم کرد.

 

ذرات ریز پلاستیکی چگونه وارد هوا می شوند؟

بسیاری از محصولات مورد استفاده در روزمره شما حاوی ذرات ریز پلاستیک هستند. باید به لایه بردارها ، شامپوها و لوازم آرایشی فکر کنید. میکروپلاستیک های لاستیک اتومبیل و برخی از انواع لباس نیز در هوا یافت می شود.

 

فرسودگی لاستیک اتومبیل به ویژه منبع اصلی گرد و غبار بسیار ریز پلاستیک است. یک مطالعه در سال 2012 نشان داد (!) که حدود 900 تن گرد و غبار لاستیک در هوا منتشر شده است. با توجه به افزایش تعداد خودروها در جاده ، می توان فرض کرد که این آلایندگی ها افزایش یافته است.

 

تحقیقات میکروپلاستیک باعث نگرانی شده است

هنوز تحقیقات زیادی در مورد ریزپلاستیک ها انجام نشده است. دلیل این است که مدتها تصور می شد که آن ها بی ضرر هستند. با تحقیقات جدید ، اکنون تصویری بهتر به دست می آوریم که شامل پیامدهای منفی ریز پلاستیک است.

 

مطالعه ارتباط بین منسوجات و ریز پلاستیک به نتایج نگران کننده ای منجر می شود. به نظر می رسد که میکروپلاستیک از لباس به عمق ریه های کارگران نساجی نفوذ می کند و در نتیجه عفونت های بالقوه خطرناکی ایجاد می شود. ارتباط بین ذرات ریز پلاستیک و آلرژی یا افزایش تحریک سیستم تنفسی قبلاً ثابت شده است .

 

 

اثرات مضر گرد و غبار ریز پلاستیکی

پس از یکبار تماس با میکروپلاستیک نمی میریم. از سوی دیگر ، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آن ها  بسیار ناسالم است و می تواند مشکلات جدی ایجاد کند.

 

ما می دانیم که سلول های ایمنی بدن شما در برابر ریز پلاستیک آسیب پذیر هستند. این سلول ها ذرات گرد و غبار پلاستیکی را تشخیص می دهند و سپس سعی می کنند به آنها حمله کنند. تنها مشکلی که وجود دارد این است که سلولهای ایمنی بدن از انجام این کار می میرند.

پلاستیک در ریه ها نیز بسیار مضر است ، زیرا بافت ریه انسان در حضور میکروپلاستیک رشد نمی کند. این را تحقیقات آزمایشگاهی در UMC Utrecht نشان می دهد.

 

هوای سالم و تمیز برای ما بسیار مهم است. ما خواهان اقدام علیه این قاتل پلاستیکی نوظهور هستیم. آیا با یک دستگاه تصفیه هوا می توان این ریز پلاستیک ها را از بین برد؟

 

گرد و غبار ریز پلاستیکی را با دستگاه تصفیه هوا از بین ببرید

روشهای متعددی را در اینترنت برای حذف گرد و غبار ریز پلاستیک خواهید یافت. با این حال ، تنها روش موثر اثبات شده استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا خوب است. مهم است که دستگاه تصفیه هوا میکروپلاستیک حاوی فیلتر HEPA باشد.

 

دستگاه تصفیه هوا نایس چنین تصفیه کننده هوایی است. با تکنیک بی نظیر خود ، تمام آلودگی هوا را 99.99 از جمله میکروپلاستیک هارا برطرف می کند.

 

بیشتر بدانید:

 

دستگاه تصفیه هوا چگونه به حذف باکتری لژیونلا کمک میکند؟

آیا دستگاه تصفیه هوا میتواند انتشارات گاز های فرار از پارکت کفپوش خانه را جذب کند؟

آیا دستگاه تصفیه هوا می تواند بوها را از بین ببرد؟

مقایسه دستگاه های تصفیه هوای نایس

چند راه برای تصفیه طبیعی هوای خانه