دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا خانگی

757  تعداد بازدید  |  شنبه 27 آذر ماه 1400

هنگامی که به یک باشگاه یا مرکز ورزشی فکر می کنید، اولین اولویت شما "سلامتی" است. این مکانی است که می توانید برای بهبود سلامت و تناسب اندام خود به آنجا بروید. با این حال، در زندگی عادی جدید ما در کنار COVID-19، کیفیت هوا و تمیزی محیط های مشترک بیش از همیشه مهم است.

بازگشت به باشگاه های ورزشی در ایمنی کامل به کمک دستگاه تصفیه هوا !!!

 

هنگامی که به یک باشگاه یا مرکز ورزشی فکر می کنید، اولین اولویت شما "سلامتی" است. این مکانی است که می توانید برای بهبود سلامت و تناسب اندام خود به آنجا بروید. با این حال، در زندگی عادی جدید ما در کنار  COVID-19، کیفیت هوا و تمیزی محیط های مشترک بیش از همیشه مهم است.

 

اکثر ایالت‌ها و دولت‌های محلی اکنون به سالن‌های ورزشی و سایر امکانات تفریحی اجازه بازگشایی می‌دهند، با این فرض که این مشاغل به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان های بهداشت کشورها برای فاصله‌گذاری اجتماعی، ظرفیت، پاکیزگی و تهویه پایبند هستند.

 

اگر صاحب یک باشگاه هستید و در حال بررسی برنامه بازگشایی هستید، یا مصرف‌کننده‌ای هستید که به دنبال بازگشت به روال تناسب اندام خود هستید، نترسید، اما در برنامه‌ریزی خود مراقب و دقیق باشید.

به عنوان یک صاحب کسب و کار، مراحل زیادی وجود دارد که می توانید برای آماده سازی تسهیلات خود برای بازگشت سالم به کار و فعالیت انجام دهید.

 

منابع رایج آلاینده ها در باشگاه

مطالعات متعددی در سال‌های اخیر منتشر شده است که شایع‌ترین اشکال آلودگی هوا در داخل باشگاه یا محل تمرین را شرح می‌دهد. در ایالات متحده، هیچ آژانسی وجود ندارد که به طور خاص کیفیت هوای داخل سالن های ورزشی را تنظیم کند - و خوشبختانه، هر گونه نگرانی عمده را می توان با استفاده از دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر HEPA  با کیفیت بالا برطرف کرد.

 

بسته به زمان روز و تعداد افرادی که از این مرکز استفاده می کنند، دی اکسید کربن یک آلاینده رایج هوا در باشگاه است. تنفس سنگین در ساعات شلوغی کلاس ها می تواند هوا را با دی اکسید کربن پر کند و باعث سبکی سر یا بی قراری شما شود. در حالی که فاصله گذاری اجتماعی به جلوگیری از انتشار COVID-19 در هوا کمک می کند، میزان دی اکسید کربنی را که با تنفس ساده وارد محیط می کنید کاهش نمی دهد.

 

علاوه بر دی اکسید کربن خارج شده توسط ورزشکاران، یک سالن ورزشی می تواند توسط ذرات گرد و غبار، سایر مواد شیمیایی مانند فرمالدئید مورد استفاده در تجهیزات پلاستیکی و لوازم تمیز کردن و مونوکسید کربن نیز آلوده شود. مهم است که بدانید محل تمرین شما چگونه هر روز تهویه و تمیز می شود.

 

آلاینده های رایج هوا در باشگاه عبارتند از:

 

دی اکسید کربن

مونوکسید کربن

گرد و غبار و شوره در هوا

آلاینده های صنعتی ناشی از ترافیک، حمل و نقل، ماشین آلات یا کارخانه های مجاور

مواد شیمیایی از جمله فرمالدئید از پلاستیک و مواد تمیز کننده.

 

 

 

 

 

کیفیت هوا در سالن های ورزشی

چگونه در هوای پاک تر ورزش کنیم

راه شماره یک برای ایجاد هوای تمیزتر در سالن بدنسازی شما این است که سیستم تهویه خود را با استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا بهبود ببخشید تا حداکثر مقدار هوای تازه به ورزشکاران  برسد و در عین حال سطح رطوبت توصیه شده CDC شما (حدود 40 تا 60 درصد) حفظ شود.

 

اگر صاحب کسب و کار هستید، ابتدا باید تجهیزات موجود خود را بررسی کنید و تعیین کنید که آیا می توانید کارایی فیلتر خود را در واحدهای تهویه مطبوع تنظیم کنید تا به بالاترین سطوح عملکردی برسید. از اینجا، به ویژه در زمان  COVID-19، سازمان بهداشت جهانی  استفاده از دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر ذرات با راندمان بالا (HEPA) را در مناطقی که ممکن است تهویه وجود نداشته باشد، توصیه می کند. استفاده از دستگاه تصفیه هوا قابل حمل به استفاده از فن‌های بزرگ ترجیح داده می‌شود، زیرا دستگاه تصفیه هوا جریان هوای مشترک بین دو فرد را به خوبی فیلتر کرده و آلاینده ها را از هوا حذف  میکند.

 

در صورت امکان، هنگام ورزش نیز باید از ماسک استفاده کنید، ماسک باید هر زمان که طبق مقررات محلی لازم باشد استفاده شود، علاوه بر این هر زمانی که نمی توان در حین ورزش و در مناطق مشترک با افراد دیگر فاصله گذاری  اجتماعی را رعایت کرد.

 

 آیا حضور در باشگاه های ورزشی خطرناک است ؟

خیر، سالن های بدنسازی و امکانات ورزشی ناامن نیستند. با این حال، علم به ما نشان می‌دهد که در طول یک بیماری همه‌گیر که از طریق هوا و از طریق ذرات تنفسی منتقل می‌شود، حتما نکات بهداشتی را رعایت کنیم. حتی در سال 1400، باید ورزش کنید و از انجام آن در باشگاه نترسید. حفظ یک برنامه تمرینی منظم به کاهش استرس و نگرانی‌های سلامت روان ناشی از سایر چالش‌های بحران سلامت عمومی فعلی کمک می‌کند. با این حال، در یک بیماری همه گیر جهانی باید اطمینان حاصل کنید که  تیم مدیریت باشگاه شما در حال تلاش برای ایمن نگه داشتن مشتریان از طریق انواع سیستم های تهویه و به خصوص دستگاه تصفیه هوا است.

حتما بررسی کنید که برای تهویه هوای باشگاه از یک دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر هپای واقعی استفاده شود زیرا این نوع روش فیلتراسیون تنها روشی است که ذرات با اندازه 0.3 میکرون و بالاتر را فیلتر میکند و تصفیه هوا از انواع ذرات آلاینده شامل ویروس ها و ذرات گرد و غبار وغیره را تا 99.97 درصد انجام میدهد

 

بهترین دستگاه تصفیه هوا برای باشگاه ها

 

بهترین تصفیه کننده هوا برای باشگاه چیست؟

دستگاه تصفیه هوا نایس یکی از مدل های مجهز به فیلتراسیون HEPA است و برای ما عالی است.

در یک باشگاه ورزشی یا دیگر امکانات تفریحی سرپوشیده دستگاه تصفیه هوا نایس میتواند نرخ تبادل هوا را افزایش دهد و منجر به کاهش مواد شیمیایی و ذرات خطرناک در هوای شما می شود. دستگاه تصفیه هوا نایس مجهز به فیلتر دئودرایزیشن است که در برابر بوها سرسخت است و آنها را از هوا پاک می کند.

 

بیشتر بدانید:

 

دستگاه تصفیه هوا و بازکردن پنجره ها کدام برای بالا بردن کیفیت هوا مفید تر است؟

آیا دستگاه تصفیه هوا میتواند به جلوگیری از بیماری اختلال شناختی و آلزایمر کمک کند؟

کیفیت هوای خانه شما در فصل پاییز کاهش می یابد!!

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید

چند راه برای تصفیه طبیعی هوای خانه