دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا خانگی

690  تعداد بازدید  |  یکشنبه 19 دی ماه 1400

تشخیص اینکه از میان دو فناوری ژنراتورهای ازن و دستگاه تصفیه هوا کدام فناوری موثرتر است کار دشواری است. در این مقاله به شما کمک میکنیم تا بتوانید فناوری مورد نیاز خود راپیدا کنید

مقایسه دستگاه تصفیه هوا و ژنراتور ازن

 

 آنچه در این صفحه میخوانید:

 

1.نمای سریع

2.ژنراتور های ازن در مقبل دستگاه تصفیه هوا

3.چرا ژنراتور های ازن ایده خوبی نیستند؟

4.ازن چقدر برای سلامتی انسان مضر است؟

 

 

برای افرادی که در استفاده از دستگاه تصفیه هوا تازه کار هستند، تشخیص اینکه کدام فناوری‌ها مؤثرترین هستند، می‌تواند دشوار باشد. در نتیجه، اغلب در مورد انواع مختلف دستگاه تصفیه هوا سردرگمی وجود دارد. دو فناوری که افراد تازه وارد در این زمینه گاهی اوقات اشتباه می گیرند، ژنراتورهای ازن و دستگاه تصفیه هوا هستند. در اینجا چیزی است که شما باید در مورد ژنراتورهای ازن در مقابل دستگاه تصفیه هوا به عنوان یک مصرف کننده بدانید.

 

نمای سریع

 

می‌خواهیم به سرعت بیان کنیم که تفاوت زیادی بین دستگاه تصفیه هوا و ژنراتورهای ازن وجود دارد. دستگاه تصفیه هوا دستگاهی است که از مکانیسم های مختلف فیلتراسیون برای حذف ناخالصی ها از هوا استفاده می کند. در حالی که برخی از انواع دستگاه تصفیه هوا بهتر از سایرین کار می‌کنند، اصل اساسی فیلتر کردن آلاینده‌ها از هوا با استفاده از سیستم فیلتراسیون چند مرحله ای هم موثر و هم از نظر علمی معتبر است.

 

از طرف دیگر، مولدهای ازن، کارایی مشکوک دارند و احتمالاً برای سلامت انسان مضر هستند. اگرچه ازن برای فیلتر کردن اشعه‌های خورشید مفید است، اما هنگام تنفس بسیار خطرناک است. سازندگان ژنراتور ازن پیشنهاد می‌کنند که ازن می‌تواند با آلاینده‌های هوای داخلی واکنش نشان دهد و به طور موثر آنها را خنثی کند. با این حال، حقیقت این است که وقوع این واکنش‌ها زمان زیادی می‌برد. در این بین، مولدهای ازن، کاربران را در معرض گاز مضری قرار می دهند که می تواند اثرات مضری در طولانی مدت داشته باشد

 

ژنراتورهای ازن در مقابل دستگاه تصفیه هوا

 

سازندگان ژنراتور ازن ادعا می کنند که ازن موجود در هوا می تواند با آلاینده های رایج واکنش نشان دهد و آنها را خنثی کند.

 

از طرف دیگر دستگاه تصفیه هوا از نوعی فیلتر برای جذب آلاینده ها استفاده می کند. دو نوع رایج فیلتر HEPA هستند که ذرات ریز را جذب میکنند و فیلتر کربن فعال که می تواند آلاینده های گازی مانند VOCs را به دام بیندازد. بسیاری از انواع دستگاه تصفیه هوا بیش از یک نوع فیلتر را ترکیب می‌کنند و دسته‌های مختلفی از آلاینده‌ها را به خود جذب میکنند. این دستگاه‌ها برای از بین بردن بسیاری از ناخالصی‌های رایج در هوای داخل خانه مؤثر هستند.

 

 

 

 

 

چرا ژنراتورهای ازن ایده خوبی نیستند؟

 

روی کاغذ، مولدهای ازن ایده خوبی به نظر می رسند. ازن با انواع مختلفی از آلاینده ها واکنش نشان می دهد و حتی به صورت تجاری برای تصفیه آب و هوا در فضاهای خالی استفاده می شود. با این حال، مشکل این است که غلظت ازن مورد نیاز برای دستیابی به هر نوع تمیز کردن هوا معمولاً از حد مطمئن برای قرار گرفتن در معرض ازن فراتر می رود. به عبارت دیگر، یک مولد ازن قبل از اینکه بتواند در مورد سایر آلاینده های هوا کار زیادی انجام دهد، باید سطح خطرناکی از ازن را تولید کند.

 

همچنین هنگام استفاده از ژنراتور ازن، کنترل سطوح قرار گرفتن در معرض این گاز بسیار دشوار است. در حالی که برخی از تولیدکنندگان ادعا می کنند که ژنراتورهای ازن آنها در سطوح ایمن کار می کنند، EPA به مصرف کنندگان هشدار می دهد که از ژنراتورهای ازن برای تمیز کردن هوا در فضاهای کوچک استفاده نکنند.

 

 

ازن چقدر برای سلامتی انسان مضر است؟

 

ازن یک محرک تنفسی است. علائم شایع قرار گرفتن در معرض ازن شامل سردرد، سرفه و تنگی نفس است. با قرار گرفتن در معرض طولانی مدت، خطر ابتلا به آسم افزایش می یابد. در حالی که اثرات ازن به سطح و مدت قرار گرفتن در معرض آن بستگی دارد، استنشاق گاز در غلظت های بالا خطرناک تلقی می شود.

 

زمانی که تصمیم دارید هوای خانه خود را تصفیه کنید، مهم است که دستگاه تصفیه هوا مناسب را انتخاب کنید. ما امیدواریم که این توضیح درباره ژنراتورهای ازن در مقابل دستگاه تصفیه هوا کمک کرده باشد تا برخی از افسانه ها در مورد مزایای ادعایی ازن در خانه از بین برود. اگر علاقه مند به استفاده از یک راه حل ایمن و مؤثر برای تصفیه کردن هوا هستید، در انتخاب دستگاه تصفیه هوا خانه با کیفیت بالا محصولات نایس را جستجو کنید.

 

سوالی دارید؟ ما برای کمک اینجا هستیم! برای دریافت پاسخ ها و توصیه های شخصی محصول بر اساس نیازهای منحصر به فرد خود با ما تماس بگیرید.

 

 

بیشتر بدانید:

 

8  مزیت  دستگاه تصفیه هوا

هنگام استفاده از دستگاه تصفیه هوا به این موارد توجه کنید

آیا خرید دستگاه تصفیه هوا هدر دادن پول است؟

مزایای دستگاه تصفیه هوا برای هوای سرد

آیا لازم است دستگاه تصفیه هوا دائم روشن باشد؟