دستگاه تصفیه هوا خانگی|دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا

613  تعداد بازدید  |  پنجشنبه 12 اسفند ماه 1400

سال‌هاست که دستگاه تصفیه هوا به عنوان ابزاری مؤثر برای تسکین علائم آلرژی خارج از کنترل، شرایط آسم و حساسیت‌های شیمیایی معرفی شده‌است.موج جدیدی از دستگاه تصفیه هوا ضد میکروب وارد بازار شده است که نه تنها آلرژن ها را از بین می برد، بلکه میکروب های عامل سرماخوردگی و آنفولانزا را از حذف میکند.

چگونه دستگاه تصفیه هوا  آنتی باکتریال می تواند سلامت شما را تقویت کند؟

 

سال‌هاست که دستگاه تصفیه هوا به عنوان ابزاری مؤثر برای تسکین علائم آلرژی خارج از کنترل، شرایط آسم و حساسیت‌های شیمیایی معرفی شده‌است.

 

موج جدیدی از دستگاه تصفیه هوا ضد میکروب وارد بازار شده است که نه تنها آلرژن ها را از بین می برد، بلکه میکروب های عامل سرماخوردگی و آنفولانزا را از حذف میکند.

 

معرفی

دستگاه‌ تصفیه هوا میکروب‌کش از مواد و فناوری‌هایی مانند نور ماوراء بنفش، نقره طبیعی و حرارت برای از بین بردن پاتوژن‌های موجود در هوا از استفاده می‌کند. بسیاری از آنها به طور مستقل آزمایش شده اند و در برابر میکروب هایی که می توانند باعث آنفولانزا، سرماخوردگی، گلودرد ، عفونت و حتی سل شوند، مؤثر واقع شده اند.

 

دستگاه تصفیه هوا با اشعه ماوراء بنفش

یک دستگاه تصفیه هوا با اشعه ماوراء بنفش از یک نور میکروب کش داخلی UV-C برای از بین بردن باکتری ها، ویروس ها، میکروب ها و آلرژن های موجود در هوا در حین حرکت هوا در سیستم استفاده می کند. نور طبیعی فرابنفش این پاتوژن ها را با شکستن ساختارهای DNA آنها غیرفعال کردن کرده و قابلیت تولید مثل آنها از بین می برد.

 

در نتیجه میکروب ها و آلرژن ها نمی توانند تکثیر شوند و به سرعت از بین می روند. پس از تکمیل تصفیه با اشعه ماوراء بنفش، هوای تمیز به محیط شما باز می گردد و این روند تکرار می شود.

 

دستگاه تصفیه هوا مجهز به ضدعفونی کننده هوا UV-C

این نوع فیلتر در دستگاه تصفیه هوا در از بین بردن بیش از 99 درصد میکروب های موجود در هوا موثر است. مطالعه‌ای که توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد انجام شد، نشان داد که فناوری UV-C          99.9 درصد از باکتری‌ها و ویروس‌هایی را که ممکن است باعث آنفولانزای A، استاف، پنومونی، سل، برونشیت و مننژیت از بین میبرد

 

 

 

 

فیلترهای هوای نقره

نقره، یک عامل ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی طبیعی است که مزایای آن در سراسر صنعت تصفیه هوا در حال اثبات است.

 

بر اساس تحقیقاتی که در ابتدا در مجله بین المللی نانوذرات منتشر شد، نانوذرات نقره طیف وسیعی از اثرات منفی روی سویه های ویروس و باکتری ها دارند. نقره می تواند به عنوان مثال:

 

به غشای سلولی حمله کند

انتقال مواد مغذی سلول را سرکوب کند

در تقسیم سلولی تداخل ایجاد کند

این ها همه اقداماتی هستند که در نهایت مانع از تولید مثل میکروب ها می شوند.

 

ضدعفونی کننده های هوا

برخلاف انواع دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتراسیون فرابنفش و نقره، ضدعفونی‌کننده‌های هوا از گرما برای از بین بردن آلرژن‌های موجود در هوا، میکروب‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها استفاده می‌کنند.

 

چگونه کار می کنند

 

در حین کار، این سیستم‌ها هوای اتاق شما را به یک محفظه استریلیزاسیون بسیار داغ می‌کشند که دمای آن تا 400 درجه فارنهایت می‌رسد.

همانطور که هوا از داخل محفظه عبور می کند، گرمای قدرتمند مواد آلرژی زا را می سوزاند، سپس هوای تمیز تا دمایی مناسب خنک می شود و دوباره به محیط شما باز میگردد.

 

ضدعفونی کننده های هوا چه چیزی را از بین می برند

 

آن‌ها معمولا خانه‌ها را از شر کنه‌های گرد و غبار، کپک، گرده و همچنین باکتری‌ها، ویروس‌ها و سایر پاتوژن‌های مضر خلاص می‌کنند.

 

همچنین تعمیر و نگهداری آنها بسیار کم  هزینه است زیرا فیلتری برای تعویض وجود ندارد.

 

 

بیشتر بدانید:

 

نقش دستگاه تصفیه هوا در کنترل آلرژی دوران بارداری

پنج اشتباه رایج در مورد دستگاه تصفیه هوا

هنگام استفاده از دستگاه تصفیه هوا به این موارد توجه کنید!

آیا آلودگی هوا و افسردگی با هم در ارتباط اند؟

ویژگی های برتر دستگاه تصفیه هوا که می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه کمک کند