دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی

633  تعداد بازدید  |  شنبه 21 اسفند ماه 1400

کیفیت هوای داخل خانه تاثیر زیادی بر سلامت و رفاه شما دارد. اگرچه هوای داخل خانه 5 برابر بیشتر از هوای بیرون آلوده است، بسیاری از ما عواملی را که بر کیفیت هوا تأثیر می گذارد نادیده می گیریم. یکی از راه های موثر برای بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان، نصب دستگاه تصفیه هوا است.در ادامه روش یحی استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای عملکرد بهینه را مورد بحث قرا می دهیم

روش صحیح استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای عملکرد بهینه

کیفیت هوای داخل خانه تاثیر زیادی بر سلامت و رفاه شما دارد. اگرچه هوای داخل خانه 5 برابر بیشتر از هوای بیرون آلوده است، بسیاری از ما عواملی را که بر کیفیت هوا تأثیر می گذارد نادیده می گیریم. یکی از راه های موثر برای بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان، نصب دستگاه تصفیه هوا است. این وسیله مفید نه تنها در زمستان بلکه تابستان نیز مهم است، به خصوص اگر بچه در خانه دارید. بیایید در مورد مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا به تفصیل صحبت کنیم.

 

روش صحیح استفاده از دستگاه تصفیه هوا

 

دستگاه تصفیه هوا خطر ابتلا به آسم را در هر فضای داخلی کاهش می دهد. از آنجایی که فضاهای داخلی از جمله مکان هایی هستند که محرک های آسم در آنها یافت می شود. استفاده از دئودورانت یا عطر، بوی غذا، سرفه یا عطسه از اطرافیان، استفاده از خوشبوکننده‌های هوا و غیره، همه اینها می‌تواند باعث ایجاد آسم شود.

دستگاه تصفیه هوا بو و شوره حیوانات خانگی را از بین می برد. حتی گرد و غبار، گرده و مواد حساسیت زا را از هوا حذف می کند و از شکل گیری آلرژی های موجود در هوا جلوگیری می کند.

حتما تعجب می کنید که بدانید دستگاه تصفیه هوا دود سیگار و دود تنباکو را به دام می اندازند و بنابراین ریه شما را از بیماری های جدی نجات می دهند.

این دستگاه هوشمند همچنین با محافظت از افراد در برابر تنفس گاز رادون، خطر ابتلا به سرطان ریه را خنثی می کند. گاز رادون گاز طبیعی است که از ترکیب اورانیوم، سنگ و آب به وجود می آید. از طریق ورودی لوله ها یا هرگونه ترک دیوار یا کف وارد هر فضای داخلی می شود. یک داده تاسف بار نشان می دهد که سالانه 15000 تا 22000 مرگ و میر ناشی از سرطان ریه تنها به دلیل گاز رادون است.

نصب یک دستگاه تصفیه هوا همچنین دود و آلاینده های بیرونی را که جزء جدایی ناپذیر جامعه شهری هستند از بین می برد. بنابراین، اگر فضای مناسبی با تهویه مناسب داشته باشید و در کنار آن از تصفیه هوا نیز استفاده کنید، از مزایای فراوانی برخوردار خواهید شد و همیشه از هرگونه مشکل ریوی و تنفسی جلوگیری خواهید کرد.

با فواید بسیار زیاد، نمی توان چشم خود را بر مزایای فراوانی که یک دستگاه تصفیه هوا می تواند ارائه دهد، ببندیم. انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب کیفیت هوا را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. با این حال، نکات و ترفندهایی وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید تا حداکثر نتیجه را از دستگاه بگیرید. در این وبلاگ، برخی از نکات و ترفندهای موثر برای عملکرد بهینه را مورد بحث قرار می دهیم.

 

 

 

 

 

 

درها و پنجره ها را ببندید

هنگام استفاده از دستگاه تصفیه هوا در خانه، مطمئن شوید که تمام درها و پنجره ها را ببندید. اگر پنجره باز باشد، هوای تصفیه شده داخل اتاق از پنجره ها خارج می شود. دستگاه تصفیه هوا زمانی بهترین عملکرد را دارد که در فضاهای بسته مانند اتاق های بسته استفاده شوند. می توانید درها و پنجره ها را برای تهویه مناسب و تامین هوای تازه در طول روز باز کنید. با این حال، هنگام استفاده از دستگاه تصفیه هوا، مطمئن شوید که درها و پنجره ها را ببندید.

 

فیلترها را در زمان مناسب تعویض کنید

این یکی دیگر از عوامل مهمی است که هنگام استفاده از دستگاه تصفیه هوا باید در نظر داشته باشید فیلتر های آن است. فیلترهای دستگاه نقش مهمی در دور نگه داشتن گرد و غبار و سایر ناخالصی ها دارند. در نتیجه تمیز کردن و تعویض فیلترها در زمان تعیین شده بسیار مهم است. دستورالعمل های تعویض فیلتر در کاتالوگ را به دقت بخوانید تا از عملکرد بهینه دستگاه تصفیه هوا اطمینان حاصل کنید.

 

در زمان مناسب از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید

از دستگاه تصفیه هوا خود در زمان مناسب استفاده کنید تا حداکثر بهره وری را داشته باشید. تصفیه هوا یک فرآیند مداوم است زیرا کیفیت هوا مدام در حال تغییر است و به همین دلیل است که شما باید دستگاه را 24 ساعت شبانه روز روشن کنید. با این حال، این ممکن است بر روی فیلترهای دستگاه تأثیر بگذارد. برای به حداکثر رساندن اثر یک دستگاه تصفیه هوا، زمانی که در خانه خود هستید، از آن  استفاده کنید.

 

 آن را در مکان مناسب قرار دهید

دستگاه تصفیه هوا برای ارائه حداکثر فواید به مقداری فضای تنفسی نیاز دارند. در نتیجه لازم است فضای کافی در اطراف دستگاه وجود داشته باشد. هنگامی که فضای کافی وجود دارد، دستگاه تصفیه هوا جریان بدون مانعی از هوای تازه را دریافت می کند. برای نتیجه بهتر در مکان هایی که می خوابید یا کار می کنید از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید.

 

چند کلمه آخر

دستگاه تصفیه هوا تفاوت زیادی در کیفیت هوای داخل خانه ایجاد می کند. استفاده صحیح از تصفیه هوا تواند شما را از آلرژی ها و مشکلات سلامتی در امان نگه دارد. اگر به دنبال یک دستگاه تصفیه هوا HEPA با کیفیت بالا هستید، مجموعه دستگاه تصفیه هوا نایس را در سایت ما بررسی کنید. دستگاه های نایس با حذف آلاینده هایی مانند PM 2.5، موهای حیوانات خانگی، شوره حیوانات خانگی و سایر آلاینده ها برای ایمن کردن هوای داخل خانه، شما را سالم نگه می دارند.