دستگاه تصفیه هوا | تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوای خانگی

1605  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 31 شهریور ماه 1400

رتبه CADR روشی برای اندازه گیری میزان جریان هوای پاکی است که از دستگاه تصفیه هوا خارج می شود. این رتبه توسط AHAM (انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی) تعیین شده است.

چگونه میتوان میزان مساحتی که هر دستگاه تصفیه هوا پاکسازی میکند محاسبه کرد؟

 

بدون شک شما باید موارد بسیاری را هنگام خرید دستگاه های تصفیه هوا در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که دستگاهی متناسب نیازهای خود انتخاب کرده اید. یکی از مهمترین عواملی که باید در نظر گرفته شود ، متر مربع تصفیه کننده هوا است.

 

دستگاه تصفیه کننده هوا اگر اندازه مناسب فضا را نداشته باشد نمی تواند آلرژن ها ، ویروس ها و بوهای نامطبوع را فیلتر کند. در این مقاله ، ما درباره مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا و نحوه اطمینان از انتخاب مدل مناسب برای شما صحبت می کنیم.

 

اندازه اتاق تصفیه کننده هوا - چگونه می توان از مساحت مربع مطلع شد

بخش اصلی انتخاب یک دستگاه تصفیه هوا عالی این است که مطمئن شوید می تواند تمام هوای اتاق شما را به طور کامل تمیز کند.

 

برای انتخاب پاک کننده هوا مناسب به کمک نیاز دارید؟ در 3 مرحله ساده ما بهترین دستگاه تصفیه هوا را برای شما پیدا می کنیم.

 

CADR  نرخ تحویل هوای پاک

 

رتبه CADR روشی برای اندازه گیری میزان جریان هوای پاکی است که از دستگاه تصفیه هوا خارج می شود. این رتبه توسط AHAM (انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی) تعیین شده است.

مزیت رتبه بندی CADR برای دستگاه های تصفیه هوا این است که می دانید واحدها در آزمایشگاهی معتبر مطابق استاندارد صنعت آزمایش شده اند.

در حالی که رتبه CADR معیار خوبی است ، اما از نظر ما دارای اشکالاتی است. یکی اینکه عملکرد فیلتر هوا را در طول زمان اندازه گیری نمی کند. دو ، این تنها بر اساس حذف ذرات معلق در هوا به اندازه 0.3 میکرون و بزرگتر است. این نشان میدهد که ذرات و گازهای کوچکتر را اندازه گیری نمی کند. این ذرات کوچکتر معلق در هوا 90 درصد از کل ذرات را تشکیل می دهند و بیشتر بیماری ها را ایجاد می کنند.

 

 

تعیین سطح تصفیه کننده هوا برای متراژ اتاق شما

هنگامی که مساحت اتاق خود را بدست آورید ، تعیین منطقه پوشش تصفیه کننده هوا و انتخاب تصفیه کننده ای که بتواند به اندازه کافی به فضا سرویس دهد ، آسان تر خواهد بود. اما شما باید به مشخصات ارائه شده توسط سازندگان سیستم تصفیه هوا تکیه کنید.

اگر بخواهید از معیار های تصویب شده توسط سازمان های جهانی استفاده کنید استفاده از نرخ تحویل

هوای پاک (CADR) راه حل بهتری است.

 CADR میزان جریان هوای تمیز ناشی از دستگاه تصفیه هوا را اندازه گیری میکند

 

در حالت ایده آل ، شما باید یک دستگاه تصفیه هوا را انتخاب کنید که بین 2 تا 5 تغییر هوا در ساعت ارائه می دهد. با این رتبه بندی می توانید مطمئن باشید که دستگاه تصفیه هوا هر 12 تا 30 دقیقه هوا را تمیز می کند. برای خانه هایی که حیوانات خانگی یا سیگاری دارند ، حداکثر 5 بار در ساعت تغییر هوا انجام دهید تا تعداد آلرژن ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

 

تهیه دستگاه تصفیه هوا بر اساس CADR

از آنجا که CADR بر اساس بالاترین سرعت فن است ، می توانید دستگاه تصفیه هوا را با سرعت فن کمتری اجرا کنید. وقتی این کار را می کنید ، پوشش اتاق نیز کاهش می یابد. بنابراین ، در حالت کلی بهتر است تصفیه کننده هوایی قوی تری از آنچه فکر می کنید نیاز دارید تهیه کنید.تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که با پایین آمدن سرعت فن دستگاه تصفیه هوا، هنوز هم به اندازه متراژ مورد نظر خود هوای تصفیه شده دریافت میکنید.

                                 

 

 

 

تعیین اینکه آیا دستگاه تصفیه هوا می تواند اتاق شما را تمیز کند ، با استفاده از جدول بالا بسیار ساده است.

 

با این حال ، باید توجه داشته باشید که این اعداد بر اساس ارتفاع سقف 2.4 متر است. اگر ارتفاع سقف شما بیشتر باشد ، پوشش دستگاه تصفیه کننده هوا کمتر می شود.

 

رتبه CADR نشان دهنده حجم هوا از طریق فیلترهای تصفیه کننده هوا به فوت مکعب در دقیقه است. بنابراین ، تنها در صورتی که سقف شما بلندتر باشد فقط اندازه اتاق را بر اساس مساحت فوت مربع در نظر بگیرید کافی نیست.

 

برای مثال ، اگر اتاق شما 9.3 فوت مربع و سقف آن 2.4 فوت ارتفاع دارد ، حجم هوای اتاق شما 22.32 متر مکعب است. با سقفی به ارتفاع 3 متر ، اندازه اتاق شما 27.9 متر مکعب است. یا 25 درصد بیشتر.

 

در این صورت باید مقادیر جدول فوق را 25 درصد کاهش دهید. این می تواند تفاوت زیادی در میزان جریان هوای مورد نیاز از دستگاه تصفیه هوا ایجاد کند.

 

بیشتر بدانید:

 

چگونه می توان کیفیت هوا را بدون دستگاه تصفیه هوا در خانه خود آزمایش کرد؟

آیا دستگاه تصفیه هوا سطح رادون را کاهش میدهد؟

Pre filter در دستگاه تصفیه هوا چه کاربردی دارد؟

نکات مهم در مورد محل قرارگیری دستگاه تصفیه هوا

مقایسه دستگاه های تصفیه هوای نایس