تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوای رومیزی

1607  تعداد بازدید  |  دوشنبه 15 شهریور ماه 1400

برای اطمینان از جریان مطلوب هوا و تصفیه هوا ، آنها باید حداقل 61 سانتی متر فاصله از اجسام دیگر فاصله داشته باشند.

نکات مهم در مورد محل قرارگیری دستگاه تصفیه هوا

 

قرار دادن دستگاه های تصفیه هوا

همانطور که می دانید ، دستگاه های تصفیه هوا فواید بسیار زیادی دارند ، مخصوصاً اگر لازم باشد شما یا هر کسی درخانه شما تماس خود با آلودگی های خطرناک هوا به حداقل برساند.

با این حال ، هنگامی که یک دستگاه تصفیه هوا دارید ، بیشترین بهره را از آن نخواهید برد مگر اینکه جای آن را به درستی در اتاق مشخص کنید. در ادامه مهمترین مواردی را که باید در انتخاب مکان مناسب قرار گیری دستگاه تصفیه هوا بدانید، بررسی خواهیم کرد.

دستگاه های تصفیه هوا باید در یک منطقه عاری از انسداد قرار گیرند. برای اطمینان از جریان مطلوب هوا و تصفیه هوا ، آنها باید حداقل 61 سانتی متر فاصله از اجسام دیگر در هر طرف که هوا را بیرون می آورند و آزاد می کنند ، داشته باشند. دستگاه های تصفیه هوا بهتر است در آلوده ترین و اشغال شده ترین اتاق های یک خانه قرار گیرند.

 

 

1.دستگاه تصفیه هوا را طوری تنظیم کنید که هوا به خوبی در گردش باشد

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، مهمترین نکته ای که هنگام قرار دادن دستگاه های تصفیه هوا باید در نظر بگیرید جریان هوا است. این امر همچنین در مورد تصفیه کننده های هوا مانند یونیزه کننده ها و رسوب کننده های الکترواستاتیک که به فن ها به عنوان بخشی از فرایند تصفیه خود متکی نیستند ، صدق می کند. همه دستگاه های تصفیه هوا باید در محلی قرار بگیرند که جریان هوای خوبی داشته باشند تا بتوانند به طور موثر کار کنند.

ترفند گردش مناسب هوا این است که دستگاه تصفیه هوا را به اندازه کافی دور از دیوارها و اشیاء بزرگ ، به ویژه مبلمان قرار دهید. شما باید از قرار دادن دستگاه تصفیه هوا در گوشه ها ، زیر میزها یا زیر قفسه ها خودداری کنید.

 

اگر دستگاه تصفیه هوای خود را نزدیک هر چیزی که مانع از دریچه ها و مجاری تنفسی آن می شود قرار دهید ، هوا را مکیده و به طور موثری آزاد نمی کند. هوای آلوده کمتری از طریق دستگاه شما وارد شده و متعاقباً هر ساعت هوای تمیز کمتری به خانه شما وارد می کند.

 

2. دستگاه تصفیه هوای خود را در محل منبع آلودگی قرار دهید

نکته بعدی که باید از آن اطمینان حاصل کنید این است که مشخص کرده اید آلودگی خانه از کجا ناشی می شود. در صورت اقامت در آپارتمان ها ، آلودگی می تواند از طریق دیوارها یا دریچه هایی از محل همسایگان به خانه شما وارد شود.

 

سایر منابع آلودگی در خانه شما می تواند گازهای خروجی از محصولات پاک کننده ، محل زندگی حیوانات خانگی شما یا گرد و غبار و گرده هایی باشد که از پنجره ها و درها وارد می شود. همچنین ممکن است هوای شما به دلیل ایجاد کپک در خانه و بوی بد آشپزخانه آلوده شود.

 

با در نظر داشتن جریان هوای دستگاه تصفیه کننده خود ، هنگامی که مشخص کردید آلودگی شما از کجا ناشی می شود ، دستگاه تصفیه هوا را در یک اتاق و تا حد امکان نزدیک به منبع قرار دهید. این به دستگاه تصفیه هوا اجازه می دهد تا آلاینده ها را قبل از پخش شدن در سراسر خانه خنثی یا به دام بیندازد.

3. دستگاه تصفیه کننده خود را با توجه به سطح سر و صدا قرار دهید

اگر از سکوت در اتاقی هنگام مطالعه یا خواب لذت می برید ، نکته سوم واقعاً اهمیت زیادی برای شما دارد. برخی از دستگاه های تصفیه هوا کاملاً پر سر و صدا هستند. اگر به سر و صدا حساس هستید ، باید از دستگاه تصفیه هوا بی صدا استفاده کنید.

دستگاه تصفیه هوا نایس مدل CHA-N500AU دارای حالت خواب است که صدای دستگاه را روی کمتربین حالت تنظیم میکند تا مزاحم خواب افراد نشود.

 

4. دستگاه تصفیه هوا را برای مقابله با آلودگی ، در آشپزخانه قرار دهید

اگر در خانه آشپزی کنید متوجه خواهید شد که چقدر آلودگی می تواند از آشپزخانه شما ناشی شود. نه تنها از آشپزی بلکه از مواد شیمیایی خانگی ، مواد شوینده ، سطل آشپزخانه ، بوی زیر سینک ظرفشویی و انواع وسایل موجود در آشپزخانه آلودگی و بو ساطع میشود و در محیط شما باقی میماند

 

بنابراین هیچ سوالی وجود ندارد که یک دستگاه تصفیه هوا چقدر می تواند در آشپزخانه شما مفید باشد. با این حال ، یافتن یک نقطه مناسب برای دستگاه تصفیه هوا می تواند چالش برانگیز باشد زیرا احتمالاً بسیاری از وسایل دیگر در آشپزخانه شما قرار دارند.

با توجه به این ، به نظر من ، بهترین مکان برای تصفیه هوا در آشپزخانه دیوار است. بنابراین به طور ایده آل برای آشپزخانه باید از دستگاه تصفیه هوای قابل نصب روی دیوار استفاده کنید.

اگر به سراغ دستگاه تصفیه هوای رومیزی می روید ، باید مقداری فضا برای آن در پیشخوان خود خالی کنید و مطمئن شوید که آن را دور از جایی که می تواند خیس شود یا با روغن یا سس حاصل از آشپزی شما پاشیده شود ، قرار دهید.

5. دستگاه تصفیه هوا را در آلوده ترین اتاق قرار دهید

اگر دستگاه تصفیه هوای خود را در آلوده ترین اتاق خانه قرار دهید ، کیفیت هوای خود را به میزان قابل توجهی ارتقا خواهید داد. معمولاً آلوده ترین اتاق خانه شما باعث آلودگی در بقیه خانه شما می شود. این می تواند جایی باشد که حیوانات خانگی شما می خوابند ، یا زیرزمین شما ، اتاقی که رو به خیابان شلوغ است یا اتاقی که رطوبت بالای داشته و احتمال ایجاد کپک در آن بسیار زیاد است.

 

بیشتر بدانید:

 

آلاینده های هوای داخل خانه

انتخاب بهترین تصفیه هوا برای اتاق خواب

بررسی تفاوت تصفیه هوای هپا و تصفیه هوای یونی

بررسی تاثیر استفاده از دستگاه تصفیه هوا بر مشکلات خواب

چند راه برای تصفیه طبیعی هوای خانه

معرفی دستگاه تصفیه هوا