دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا خانگی|دستگاه تصفیه هوا

994  تعداد بازدید  |  سه شنبه 16 فروردین ماه 1401

در ارتباط با لوازم خانگی تشخیص آن که این دستگاه ها درست کار میکنند یا خیر اغلب آسان است اما دستگاه تصفیه هوا کمی متفاوت است در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که چگونه میتوانید عملکرد دستگاه خود را بررسی کنید

چگونه بفهمم که دستگاه تصفیه هوا من درست کار می کند؟

 

در ارتباط با اکثر لوازم خانگی، تشخیص اینکه آیا آنها کار می کنند یا نه، آسان است. با این حال، دستگاه تصفیه هوا کمی متفاوت است. از آنجایی که آلاینده هایی که آنها حذف می کنند با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند، دانستن اینکه دستگاه تصفیه هوا چقدر خوب کار می کند همیشه آسان نیست. در اینجا دو روش وجود دارد که می توانید از کارکرد دستگاه تصفیه هوا مطلع شوید.

 

 

جریان هوا را بررسی کنید

 

ساده ترین راه برای اینکه ببینید آیا دستگاه تصفیه هوا به درستی کار می کند یا خیر، بررسی فن است. دست را نزدیک ورودی یا خروجی دستگاه تصفیه هوا قرار دهید. اگر می توانید جریان قوی و ثابت هوا را احساس کنید، دستگاه شما به طور عادی کار می کند. در غیر این صورت، ممکن است فیلتر مسدود شده ای داشته باشید که عبور هوا را دشوار می کند. البته توجه داشته باشید که برخی از مدل های دستگاه تصفیه هوا تنظیمات سرعت فن متفاوتی دارند. واحدی که در حالت کم قرار دارد ممکن است هوای زیادی را جابجا نکند. سعی کنید سرعت فن دستگاه تصفیه هوا را بالا ببرید تا مطمئن شوید که هوا آزادانه در آن حرکت می کند.

 

 

از دستگاه سنجش کیفیت هوای داخلی استفاده کنید

 

اگرچه روشی که در بالا توضیح داده شد ساده است، اما بسیار کامل نیست. برای اینکه واقعاً مطمئن شوید که دستگاه تصفیه هوا به درستی کار می کند، از یک دستگاه محاسبه کیفیت هوای داخلی استفاده کنید. این دستگاه ها آلاینده های موجود در هوای داخل خانه را اندازه گیری می کنند و کیفیت کلی هوا را گزارش می دهند. اگر دستگاه تصفیه هوا به درستی کار نمی کند، کنتور شما باید تغییرات قابل توجهی را در کیفیت هوای داخل خانه شما نشان دهد.

 

دستگاه های سنجش کیفیت هوا نیز برای تعیین نوع مشکلات کیفیت هوا مفید هستند. خانه ها می توانند پر از منابع آلودگی پنهان و همچنین آلرژن ها باشند. با استفاده از یک کیفیت سنج ، می توانید ایده بهتری از آنچه بر هوای خانه شما تأثیر می گذارد به دست آورید.

 

 

 

 

 

اگر دستگاه تصفیه هوا به درستی کار نمی کند چه باید کرد؟

 

اغلب اوقات که دستگاه تصفیه هوا که به درستی کار نمی کند نیاز به تعویض فیلتر دارد. مسدود شدن فیلتر می تواند جریان هوا را مختل کند و یک دستگاه تصفیه هوا را بسیار کمتر از حالت عادی کارآمد کند. برای مدل هایی از دستگاه تصفیه هوا که چندین مرحله فیلتر دارند، مهم است که با تغییرات معمول برای هر مرحله همراه باشید. انواع مختلف فیلتر نیاز به تعویض در فواصل زمانی مختلف دارند، بنابراین حتماً برای برنامه زمانبندی تعویض فیلتر کتابچه راهنمای دستگاه تصفیه هوا خود را مطالعه کنید همچنین می توانید از ابزار یادآوری تغییر فیلتر برایب تعویض به موقع فیلر های خود استفاده کنید..

 

در صورتی که دستگاه تصفیه هوا واقعاً کار نمی کند، برای اطلاع از تعمیر یا تعویض، با سازنده مشورت کنید. اکثر تولید کنندگان ضمانت های محدودی را برای دستگاه تصفیه هوا ارائه می دهند. اگر مشکلی در دستگاه شما در طول دوره گارانتی پیش بیاید، احتمال زیادی وجود دارد که سازنده بتواند به شما در رفع مشکل کمک کند.

 

برای اطمینان از اینکه کیفیت هوای خانه شما بالا باقی می ماند، تشخیص اینکه آیا دستگاه تصفیه هوا کار می کند بسیار مهم است. با استفاده از این نکات ساده، می توانید اطمینان حاصل کنید که دستگاه تصفیه هوا در وضعیت خوبی قرار دارد

 

 

سوالات بیشتری در مورد دستگاه تصفیه هوا دارید؟ ما برای کمک اینجا هستیم! در مورد سوالات خود با ما تماس بگیرید، و ما خوشحال خواهیم شد که بر اساس نیاز شما پاسخ ها و توصیه های محصول را به شما ارائه دهیم.

 

 

 

بیشتر بدانید:

 

نکات مهم در مورد محل قرارگیری دستگاه تصفیه هوا

چگونه میتوان فیلتر دستگاه تصفیه هوا را تمیز کرد؟

چه مدت طول می کشد تا دستگاه تصفیه هوا اتاق را تصفیه کند؟

آیا خرید دستگاه تصفیه هوا هدر دادن پول است؟

مقایسه دستگاه های تصفیه هوای نایس