دستگاه تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوای رومیزی | تصفیه هوا

1499  تعداد بازدید  |  شنبه 27 شهریور ماه 1400

دستگاه تصفیه هوا پلاسما قادر است میزان باکتری ها و ویروس ها و انواع ذرات مضر مانند گرد و غبار ، دود و گرده را کاهش داده و یا حذف کند.

دستگاه تصفیه هوا پلاسما سرد

 

دستگاه های تصفیه هوا پلاسما مجهز به فیلترهای بسیار کوچکی هستند که قابلیت جذب ذراتی را دارد که انواع دیگر فیلترها به راحتی از دست می دهند. این بدان معناست که دستگاه تصفیه هوا پلاسما قادر است نه تنها میزان باکتری ها و ویروس ها بلکه سایر ذرات مضر مانند گرد و غبار ، دود و گرده را کاهش داده و یا حذف کند.

دستگاه تصفیه هوای پلاسما سرد و دیگر دستگاه های تصفیه هوا مولد پلاسما با انتشار یونهای مثبت و منفی عمل می کنند. این فناوری یک تخلیه الکتریکی ایمن و کوتاه برای ایجاد یونهای دو قطبی (مثبت و منفی) ایجاد می کند و آنها را در هوا پخش می کند.

از آنجا که یونها به سطح آلاینده های هوا مانند باکتریها یا ویروسها متصل می شوند ، به طور طبیعی هیدروژن را از ساختار مولکولی آلاینده های هوا حذف کرده ، آنها را از بین می برند و در نتیجه هوای تمیزتر و تازه تری ایجاد می شود.

فناوری تصفیه کننده های پلاسما یک راه حل کم هزینه و کم هزینه برای بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان است ، زیرا آنها مانند سایر انواع دستگاه های تصفیه هوا نیازی به تعویض مکرر فیلتر ندارند. فیلترهای هوا پلاسما بسیار کم مصرف هستند و عموماً برای کارکردن به برق کمتری نسبت به یک لامپ استاندارد نیاز دارند.

 

 

 

 

دستگاه تصفیه هوا پلاسما چگونه به تمیز کردن هوا کمک می کند؟

 

اساساً سه نوع اصلی دستگاه تصفیه هوا وجود دارد. آنها به طور کلی از فیلترها ، جاذبه الکتریکی یا ازن برای حذف آلاینده ها یا گازهای مضر استفاده می کنند.

دستگاه های تصفیه هوا با فیلترهای هوا دارای صفحه های بسیار ظریفی هستند که ذرات آلوده را از هوا فیلتر می کنند

برخی از دستگاه های تصفیه کننده از تکنولوژی جذب الکتریکی برای فیلتر کردن ذرات استفاده می کنند. سه نوع اصلی دستگاه تصفیه هوا که با استفاده از جاذبه الکتریکی کار می کنند:

پاک کننده های رسوب دهنده الکترواستاتیک ، که ذرات را با استفاده از نیروی بار الکترواستاتیک از بین می برد.

فیلترهای هوای الکتریت ، که عموماً از الیاف مصنوعی استفاده می کنند که بارهای ایستا برای جذب ذرات ایجاد کنند.

ژنراتورهای یون منفی از سیمها یا سوزنهای ریز و شارژ شده استفاده میکند تا مولکولهای گاز با یونهای منفی تولید کند و ذرات معلق در هوا را دنبال کرده و آنها را در یک فیلتر جمع آوری کند

ژنراتورهای ازن که به عنوان تصفیه کننده هوا به فروش می رسند ، ازن را با استفاده از جریانهای الکتریکی ولتاژ بالا تولید می کنند.

هر دو دستگاه تصفیه کننده هوا یونی و ژنراتور های ازن، ازن تولید می کنند. ازن یک محرک است که می تواند آسم را بدتر کند و توانایی شما را در مبارزه با عفونت های تنفسی را به خطر بیاندازد.

 

مزایای تصفیه هوا به کمک پلاسما سرد

در این روش فیلتراسیون به کمک جریان برق جداسازی یون های مثبت و منفی در بخار آب صورت میگیرد و با جذب آلاینده های موجود در هوا و تشکیل هیدروکسیل هوا را تصفیه میکند به این ترتیب با از بین بردن آلاینده ها ، رادیکال های هیدروکسیل ساختارهای شیمیایی خود را تغییر داده و مولکول های بی ضرری مانند آب (H2O) ، اکسیژن یا هیدروژن را تشکیل می دهند. این روش از توانایی طبیعت برای تصفیه هوا استفاده می کند و با فرآیندی طبیعی ، ایمن و موثر هوایی پاک را به ارمغان می آورد.

 

بیشتر بدانید:

چگونه یک دستگاه تصفیه هوا برای پوست معجزه میکند؟

مقایسه دستگاه های تصفیه هوای نایس

تکنولوژی فیلتر های نانو در دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوای ازن چگونه کار میکند

بررسی تفاوت دستگاه تصفیه هوا هپا  دستگاه تصفیه هوای یونی

 معرفی دستگاه تصفیه هوا