دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی

987  تعداد بازدید  |  دوشنبه 23 اسفند ماه 1400

اگر از آلرژی رنج می برید، احتمالاً شنیده اید که هم دستگاه تصفیه هوا و هم مرطوب کننده ها می توانند به کنترل علائم شما کمک کنند. در حالی که هر دو کمک کننده هستند، اما به روش های بسیار متفاوتی با مشکل آلرژی برخورد می کنند. یکی از سوالات رایج مردم این است که از بین مرطوب کننده ها و دستگاه تصفیه هوا کدام یک برای تسکین آلرژی بهتر است؟ در اینجا بررسی میکنیم که چگونه هر یک از این دستگاه ها به بهبود آلرژی کمک می کند و کدام یک واقعا بهتر است.

مرطوب کننده یا دستگاه تصفیه هوا: کدام یک برای آلرژی بهتر است؟

 

اگر از آلرژی رنج می برید، احتمالاً شنیده اید که هم دستگاه تصفیه هوا و هم مرطوب کننده ها می توانند به کنترل علائم شما کمک کنند. در حالی که هر دو کمک کننده هستند، اما به روش های بسیار متفاوتی با مشکل آلرژی برخورد می کنند. یکی از سوالات رایج مردم این است که از بین مرطوب کننده ها و دستگاه تصفیه هوا کدام یک  برای تسکین آلرژی بهتر است؟ در اینجا بررسی میکنیم که چگونه هر یک از این دستگاه ها به بهبود  آلرژی کمک می کند و کدام یک واقعا بهتر است.

 

چگونه مرطوب کننده ها به آلرژی کمک می کنند

برای برخی از افراد مبتلا به آلرژی، یک مرطوب کننده شخصی ممکن است به کاهش علائم کمک کند. حفظ سطوح بالاتر رطوبت می تواند به غشاهای مخاطی دهان و بینی شما کمک کند تا گرده ها را مسدود کنند. از طریق این مکانیسم، رطوبت بالاتر در واقع می تواند ابزار خوبی برای مبارزه با آلرژی های فصلی باشد. به عبارت دیگر، یک مرطوب کننده به حمایت از بدن شما در جلوگیری از واکنش های آلرژیک کمک می کند.

 

چگونه دستگاه تصفیه هوا به آلرژی کمک می کنند

از طرف دیگر، دستگاه تصفیه هوا، گرده ها و سایر مواد آلرژی زا را قبل از ورود به بدن شما به دام می اندازد. با یک دستگاه تصفیه هوا، می توانید مواد حساسیت زا بیشتری را از هوای خانه خود دور نگه دارید. دستگاه تصفیه هوا به بهبود کیفیت هوای خانه شما کمک می کند، حتی اگر قبلاً آلرژی نداشته باشید. به این ترتیب، یک دستگاه تصفیه هوا را می توان به عنوان یک راه حل فعال تر برای مشکلات آلرژی در نظر گرفت.

 

 

 

 

 

کدام یک برای آلرژی بهتر است، مرطوب کننده یا دستگاه تصفیه هوا؟

در حالی که هر دوی آنها مزایای خود را دارند، یک دستگاه تصفیه هوا خوب راه حل بهتری برای آلرژی است. مرطوب‌کننده‌ها می‌توانند علائم را کاهش داده و به بدن شما در مقابله با آلرژی کمک کنند. از طرف دیگر، دستگاه تصفیه هوا می تواند به طور فعال آلرژن ها را از هوایی که در خانه تنفس می کنید حذف کند.

 

دستگاه تصفیه هوا همچنین موجب حذف سایر آلاینده هایی میشوند که می توانند بر سلامت شما تأثیر بگذارند. دستگاه تصفیه هوا برای آلرژی ها مجهز به فیلتر HEPA هستند. این فیلترها می توانند گرد و غبار، هاگ های کپک، شوره و سایر مواد جامد و نه فقط گرده را جذب کنند. بنابراین، حتی پس از پایان فصل آلرژی، دستگاه تصفیه هوا همچنان می تواند به شما در تنفس هوای تمیزتر کمک کند.

 

استفاده از دستگاه تصفیه هوا و مرطوب کننده ها با هم

 

با این حال، این بدان معنا نیست که وقتی آلرژی شما تشدید می شود، نباید از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر از آلرژی های فصلی شدید رنج می برید، بهترین روش استفاده از هر دودستگاه  با هم است. به این ترتیب، می توانید همزمان از محافظت یک دستگاه تصفیه هوا و اثرات تسکین دهنده علائم یک مرطوب کننده بهره ببرید.

 

سوالات بیشتری در مورد دستگاه تصفیه هوا و اینکه چگونه می توانند به شما در تنفس راحت تر کمک کنند، دارید؟ ما برای کمک اینجا هستیم! در مورد سوالات خود با ما تماس بگیرید و ما خوشحال خواهیم شد که پاسخ ها و توصیه های شخصی محصول را بر اساس نیازهای شما ارائه دهیم.

 

بیشتر بدانید:

 

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید

دستگاه تصفیه هوا و مقابله با آلرژی حیوانات خانگی

آیا دستگاه تصفیه هوا می تواند بوها را از بین ببرد؟

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا برای اتاق خواب

مقایسه دستگاه های تصفیه هوای نایس