تصفیه هوا | تصفیه هوای خانگی | فیلتر هوا

2462  تعداد بازدید  |  شنبه 16 مرداد ماه 1400

بهترین دستگاه تصفیه هوا اتاق خواب باید بی سر و صدا باشد و با پیشگیری از مشکلات تنفسی ، زندگی شما را راحت تر کند.

کیفیت هوا در اتاق خواب شما ممکن است بر خواب شما تأثیر بگذارد. آلودگی های هوا مانند گرد و غبار یا کپک می تواند خواب را برای شما دشوار کند و به همین دلیل تهیه یک دستگاه تصفیه هوا برای اتاق خواب شما می تواند ایده خوبی باشد. بهترین دستگاه تصفیه هوا اتاق خواب باید بی سر و صدا باشد و با پیشگیری از مشکلات تنفسی ، زندگی شما را راحت تر کند.

 

تنفس مداوم در یک فضای بسته و دارای تهویه نامناسب دارای اثرات کوتاه مدت و بلند مدت بر سلامتی است.

 

ما بیشتر وقت خود را در خانه در اتاق خواب و حدود یک سوم زندگی خود را در خواب می گذرانیم و داشتن دستگاه تصفیه هوای اتاق خواب ما را در برابر آسم ، آلرژی ، کپک ، آلاینده ها ، باکتری ها و ویروس های موجود در هوا محافظت می کند.

 

 

 

 

هنگام انتخاب دستگاه تصفیه هوای اتاق خواب به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگامی که شروع به جستجوی بهترین دستگاه تصفیه هوا اتاق خواب می کنید ، باید برخی از مشخصات را در نظر بگیرید:

 

دستگاه تصفیه هوا باید از فیلتر HEPA با کیفیت استفاده کند (علاوه بر فیلتر کربن و پیش فیلتر)

فیلترهای HEPA عناصر کلیدی تصفیه کننده هوا هستند ، فیلتر HEPA مخفف "فیلتر هوای ذرات معلق با کارایی بالا" است و بیش از 99.9٪ ذرات را از هوا حذف می کند.

 

دستگاه تصفیه هوا دارای حالت خواب است

سر و صدای دستگاه یکی دیگر از عوامل مهم هنگام انتخاب دستگاه تصفیه هوا اتاق خواب است. مطمئناً یک دستگاه تصفیه هوا بی صدا برای شب مناسب تر است. دستگاه تصفیه هوا CHA300WA دارای حالت خواب است. دستگاه تصفیه هوا بی صدا با حالت خواب در سطح نویز بسیار پایینی کار می کند ، دستگاه تصفیه هوا باید آنقدر ساکت باشد که خواب شما را مختل نکند. برای اطلاع از بی صدا بودن دستگاه تصفیه هوا ، باید سطح دسی بل آن را بررسی کنید.

 

چراغ خاموش: اگر دستگاه تصفیه هوا دارای حالت خواب باشد ، علاوه بر اینکه بی صدا کار می کند ، معمولاً چراغ دستگاه را نیز خاموش می کند تا موجب آسایش شما هنگام خواب شود. در حالت ایده آل ، دستگاه تصفیه هوا شما باید دارای حالت خودکار باشد تا به طور خودکار کیفیت هوا و میزان نور را تشخیص دهد ، بنابراین نیازی به تنظیم سرعت به صورت دستی ندارید. بهترین دستگاه تصفیه هوا برای خواب باید همه موارد بالا را داشته باشد.

 

 

دستگاه تصفیه هوا دارای ظرفیتی مناسب برای اتاق خواب شما باشد

توجه به اندازه اتاق خواب بسیار مهم است. اندازه اتاقی که هر دستگاه تصفیه کننده هوا می تواند تمیز کند متفاوت است و شما به دستگاهی نیاز دارید که بتواند تمام هوای اتاق خواب شما را فیلتر کند. همچنین ، اگر اتاقی کوچکتر از حداکثر ظرفیت تصفیه کننده هوا دارید ، بدین معناست که شما چندین بار هوای همان اتاق را تمیز می کنید. که فوق العاده است!

به عنوان مثال ،  NAIS CHA-K700A دارای حداکثر ظرفیت 100 متر مربع است ، به همین دلیل است که می تواند هوا را در یک اتاق کوچک یا متوسط ​​بسیار موثر تمیز کند ، حتی در حالت خواب.

 

دلایل اصلی داشتن دستگاه تصفیه هوا در اتاق خواب:

 

1. شما زمان زیادی را در اتاق خواب خود می گذرانید

اگر زمان زیادی را در اتاق خواب خود می گذرانید ، بیشتر وقت خود را در آنجا تنفس می کنید. اثرات یک دستگاه تصفیه هوا هنگامی که در اتاقی که بیشتر زمان خود را در آن می گذرانید استفاده می شود ، بیشتر احساس می شود ، زیرا دائما در معرض هوای تمیز قرار خواهید گرفت و اثرات کوتاه مدت و بلند مدت استفاده از دستگاه تصفیه هوا بیشتر خواهد بود.

 

 

2. اتاق خواب شما بوی عجیبی دارد

 

اتاق خواب ها به مرور زمان بوی عجیبی می دهند. این ممکن است به دلیل سن خانه ، رطوبت ، مبلمان قدیمی ، دود سیگار و موارد دیگر باشد. فیلتر کربن در دستگاه های تصفیه هوا با بوها سروکار دارد.

 

3.شما یا همسرتان خروپف می کنید

 

دستگاه های تصفیه هوا می توانند به کاهش خروپف کمک کنند! یکی از عوامل اصلی خروپف حساسیت است که باعث احتقان بینی و خروپف می شود.

 

دستگاه تصفیه هوا را در کجا قرار دهیم؟

در حالت ایده آل ، دستگاه تصفیه هوا شما باید روی یک سطح صاف و پایدار قرار گیرد. بهترین مکان برای قرار دادن دستگاه تصفیه هوا در اتاق خواب می تواند کف یا میز شما باشد. شما همیشه باید بین دیوارها یا سطوح دیگر فاصله ای بین 20 تا 30 سانتی متر بگذارید.

 

بیشتر بدانید:

 

چرا دستگاه تصفیه هوا

فواید استفاده از دستگاه تصفیه هوا که احتمالا نمیدانستید

حذف مواد شیمیایی سرطان زا با تصفیه هوا

آیا درمان آسم امکان پذیر است؟

تاثیر قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در دوران بارداری

دستگاه تصفیه هوا