تصفیه هوای خانگی | تصفیه هوا | فیلتر هوا

1664  تعداد بازدید  |  سه شنبه 19 مرداد ماه 1400

انتقال ویروس کرونا به صورت کوتاه برد ، به ویژه در فضاهای شلوغ باتهویه نامناسب که در آن با افراد آلوده تماس ایجاد شود ، قابل رد نیست.

 

ویروس کرونا با قرار گرفتن در معرض مایعات عفونی تنفسی منتقل می شود.

شیوه اصلی آلودگی افراد به SARS-CoV-2 ویروسی که باعث  COVID-19  می شود از طریق تماس با مایعات تنفسی حامل ویروس عفونی است. قرار گرفتن در معرض ویروس به سه روش اصلی صورت می گیرد:

استنشاق قطرات تنفسی بسیار ریز

رسوب قطرات و ذرات تنفسی بر روی غشاهای مخاطی دهان بینی یا چشم

لمس غشاهای مخاطی بدن خود با دستهایی که مستقیماً توسط مایعات تنفسی حاوی ویروس آلوده شده اند.

 

افراد در هنگام بازدم ، مایعات تنفسی به صورت قطرات در طیف وسیعی از اندازه ها آزاد می کنند. این قطرات حامل ویروس و عامل انتقال عفونت هستند.

 

بزرگترین قطرات به سرعت در عرض چند ثانیه تا چند دقیقه از هوا خارج می شوند.

قطرات بسیار ریز ، آنقدر کوچک هستند که می توانند چند دقیقه تا چند ساعت در هوا معلق بمانند.

خطر عفونت SARS-CoV-2 با توجه به میزان ویروسی که فرد در معرض آن قرار دارد متفاوت است

 

 

 

 

گزارش منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی نشان میدهد که :

"انتقال ذرات بسیار ریز تنفسی به صورت کوتاه برد ، به ویژه در مکانهای خاص داخلی ، مانند فضاهای شلوغ و تهویه نامناسب در مدت زمان طولانی با افراد آلوده ، قابل رد نیست."

 

شواهد موجود نشانگر آن است که ویروس عمدتا بین افرادی که در تماس نزدیک با یکدیگر هستند ، معمولاً در فاصله 1 متری (برد کوتاه) گسترش می یابد. هنگامی که قطرات حاوی ویروس استنشاق شود یا مستقیماً با چشم ، بینی یا دهان تماس پیدا کند ، فرد می تواند آلوده شود.

ویروس همچنین می تواند در فضاهای بسته و شلوغ که تصفیه هوا در آن صورت نمیگیرد و افراد زمانی (بیش از 15 دقیقه) در آن میگذرانند ، گسترش یابد."

این موضوع اهمیت استفاده از دستگاه های تصفیه هوا خصوصا در فضاهای بسته که در آن تجمع رخ میدهد بالا میبرد.

 

دستگاه های تصفیه هوا می توانند به کاهش آلودگی های هوا از جمله ویروس ها کمک کنند این موضوع اهمیت استفاده از دستگاه های تصفیه هوا خصوصا در فضاهای بسته که در آن تجمع رخ میدهد بالا میبرد.

به منظور تصفیه هوا از فناوری های مختلفی استفاده می شود در حالی که برخی از آنها ثابت شده است که کار می کنند ، برخی دیگر به داده های بیشتری نیاز دارند. تصفیه هوا با فیلتر هوای ذرات با کارایی بالا (HEPA) ساخته شده از الیاف شیشه یا پلیمر تا 99.98% ذرات ویروس را فیلتر میکند و میتواند بهترین تصفیه هوا در بیمارستان ها و سایر مراکز بالینی باشد.

دستگاه تصفیه هوا نایس مدل CHA-K700Aبا ظرفیت فیلتراسیون 100 مترمربع مجهز به فیلتر هپا فیلتر ضد حساسیت و  حفاظت در برابر ویروس ها یک انتخاب مناسب برای شما است.

 

 

بیشتر بدانید:

 

تصفیه هوای خانه و ویروس کرونا

چند راه برای پاکسازی ریه ها

آلاینده های هوای داخل خانه

تصفیه هوا و تکنیک های تنفس سالم

معرفی 4 گیاه تصفیه کننده هوای منزل

معرفی دستگاه تصفیه هوا