تصفیه هوا | تصفیه هوای خانگی | فیلتر هوا

2079  تعداد بازدید  |  شنبه 30 مرداد ماه 1400

دستگاه های تصفیه هوا UV در برطرف کردن مشکلات باکتری ، ویروس یا کپک در یک فضای داخلی عالی عمل می کنند.

تصفیه هوا با استفاده از اشعه UV

 

انواع اشعه ماوراء بنفش

یکی از بزرگترین چیزهایی که در مورد فیلترهای UV باید بدانید مربوط به نوع ماوراء بنفش در انواع مختلف تصفیه کننده هوا است. هر سه نوع نور به طور طبیعی در جهان ما وجود دارد ، اما تنها یکی از آنها می تواند برای تصفیه هوا استفاده شود.

 

  :UV-A Lightاین رایج ترین نوع اشعه  UVاست و 95 درصد از تابش خورشید بر روی زمین را تشکیل می دهد. در تخت های برنزه استفاده می شود اما می تواند باعث پیری زودرس و چین و چروک پوست شود.

 :UV-B lightاین نور باعث آفتاب سوختگی ، آسیب DNA و لایه بالایی پوست انسان می شود. در نتیجه ، ارتباط قوی با سرطان پوست دارد.

 :UV-C LIGHTاین نوری است که در دستگاه تصفیه هوا استفاده می شود زیرا می تواند به ویروس ها و باکتری ها آسیب برساند.

با جذب هوا به داخل فیلتر UV ، فیلتر HEPA گرد و غبار و ذرات را از بین می برد در حالی که نور UV-C به آسیب رساندن به ویروس ها و باکتری های مضر کمک می کند.

از آنجا که نور موج کوتاه UV-C میکروارگانیسم های کوچک را هدف قرار می دهد ، دستگاه تصفیه هوا UV در برطرف کردن مشکلات باکتری ، ویروس یا کپک در یک فضای داخلی عالی عمل می کنند.

 

 

 

 

UV-C در برابر مواد مضر ویروسی و باکتریایی موثر شناخته شده است. بنابراین ، در مواجهه با چالش های COVID-19 و بازگشت کارکنان به سر کار ، زمان آن فرا رسیده است تا ارزیابی کنیم که فناوری UV-C چگونه می تواند کمک کننده باشد.

روسیه مدتهاست که با اثر نور UV در فرآیند پاکسازی آشنا است. در حقیقت ، در آغاز همه گیری ، آنها به عنوان یک تهدید کننده COVID-19 تمام قطارهای مترو مسکو را با اشعه uv پاکسازی کردند.

 

چین نیز از همین روش در سراسر شبکه حمل و نقل عمومی خود استفاده می کند و اتوبوس ها را در آشیانه هایی مجهز به لامپ های UV اندازه صنعتی پارک می کند تا آنها را از مواد ویروسی در طول شب پاک کند.

 

بقیه جهان به سرعت در حال پیشرفت هستند. بسیاری از فرودگاههای بزرگ بین المللی روی روباتهای UV-C سرمایه گذاری می کنند تا ساختمانهای ترمینال و توالتهای آنها را پاکسازی کنند.

 

سه عامل کلیدی در تأثیر نور UV در غیرفعال سازی عوامل بیماری زا در اتاق عبارتند از:

 

زمان نوردهی UV-C

مدت زمان ماندگاری یا مدت زمان قرار گرفتن در معرض عوامل بیماری زا در معرض UVGI (uv 250 نانومتر)  به مدت نیم ثانیه باعث آسیب کافی برای غیرفعال شدن می شود.

 

شدت و طول موج UV-C

طول موج بهینه UV-C برای تابش میکروب کش UV (UVGI) 254 نانومتر است.

 

تغییرات هوا در ساعت (ACH)

 دستگاه تصفیه هوا تعیین می کند که دستگاه چند بار می تواند کل هوای حجمی را از یک اتاق با اندازه خاص در یک ساعت مبادله کند. هرچقدر یک دستگاه بتواند هوای داخل اتاق را عوض کند ، تمیزتر و تازه تر خواهد ماند.

 

 

 

تأثیر نور UV در غیرفعال کردن ویروس ها و باکتری ها به مدت چندین دهه به طور علمی ثبت شده است. در واقع ، CDC نور ماوراء بنفش را به عنوان یک روش کنترل عفونی تکمیلی بیمارستانی برای بیمارستانهایی که دارای عوامل بیماریزای عفونی هستند توصیه می کند.

 

 

بیشتر بدانید:

 

تصفیه هوا و انتشار ویروس کرونا در محیط

چرا دستگاه تصفیه هوا

بهترین ماسک برای تصفیه هوای تنفسی

با تصفیه هوا از کسلی و بیحالی دور بمانید

معرفی چهار گیاه تصفیه کننده هوای منزل

معرفی دستگاه تصفیه هوا