تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوای خانگی | دستگاه تصفیه هوا

1543  تعداد بازدید  |  پنجشنبه 4 شهریور ماه 1400

انتشارات فرار بیشتر شامل گازهای گلخانه ای ناشی از فعالیت های صنعتی ، مانند عملیات کارخانه ها است. این انتشارات به تغییرات آب و هوایی و آلودگی هوا منجر می شود.

 

بررسی تاثیر مخرب انتشارات فرار بر محیط زیست

 

انتشارات فرار بیشتر شامل گازهای گلخانه ای ناشی از فعالیت های صنعتی ، مانند عملیات کارخانه ها است. این انتشارات به تغییرات آب و هوایی و آلودگی هوا منجر می شود. برخی از انتشارات فرار، مانند انتشار اتیلن اکسید از تجهیزات ضدعفونی پزشکی ، خطرات قابل توجهی برای سلامتی افراد ساکن در مجاورت خود به همراه دارد. 80 برابر قوی تر از دی اکسید کربن در ایالات متحده ، انتشار گازهای فرار در درجه اول توسط آژانس حفاظت از محیط زیست یا EPA ، تحت قانون هوای پاک تنظیم می شود.

 

 

 

انواع انتشارات فرار

انتشارات فرار به اشکال مختلفی از جمله گرد و غبار ، ذرات ریز و آئروسل ها وجود دارند. از این میان ، گازهای گلخانه ای ، مانند متان ، بیشترین انتشار گازهای زیست محیطی را شامل می شوند.

 

گرد و غبار ، یا ذرات ریز خاک و سایر مواد آلی ، ناخواسته از رانندگی در جاده های آسفالته ، زراعت مزارع کشاورزی و عملیات سنگین ساختمانی رها می شود. گرد و غبار پس از بلند شدن می تواند به آلودگی هوا منجر شود. گرد و غبار فرار می تواند مشکلات تنفسی ، بیماریهای مزمن تنفسی و بیماریهای ریوی را برای افراد به همراه داشته باشد.

در محل های ساخت و ساز ، گرد و غبار را می توان با مرطوب کردن مکرر مناطق غیر آسفالته مدیریت کرد. در صورت خیس بودن ، ذرات ریز روی زمین بسیار سنگین هستند که در حین کار با ماشین آلات ساختمانی بلند نمی شوند. خانه هایی که در اطراف محیط های ساخت و ساز واقع شده اند بهتر است که از یک دستگکاه تصفیه هوای خانگی در محیط خانه خو استفاده کنند به این دلیل که لین حجم بالای گرد و غبار حاصل از ساخت و ساز بسیار مضر است و باید تصفیه گردد.

در کشاورزی ، گرد و غبار را می توان با کاشت محصولات پوششی ، آبیاری ، کاهش دفعات کشت و ترکیب عملیات تراکتور کاهش داد.

 

 

CFC ها

انواع مختلف کلروفلوروکربن ها یا CFC ها معمولاً در قرن بیستم استفاده می شدند. تولید CFC ها در ایالات متحده و در بسیاری از کشورهای جهان در دهه 1990 ممنوع شد. با این حال ، انتشار تصادفی این مواد شیمیایی مضر در محیط زیست از طریق استفاده مداوم از CFC در تجهیزات قدیمی و استفاده از CFC های بازیافتی در سیستم های اطفاء حریق ادامه می یابد. در سال 2012 ، افزایش ناگهانی و مداوم انتشار جهانی یک نوع خاص از CFC ،CFC-11  وجود داشت ، که یک چهارم کلر تخریب کننده ازن را که به استراتوسفر می رسد ، شامل شد.

 

 

نبولایزرها

برخی از داروهای آئروسل شده که توسط نبولایزرها تحویل داده می شوند می توانند به عنوان گازهای خروجی فرار به هوای اطراف منتقل شوند.

انواع مختلف آئروسلها که معمولاً در پزشکی مدرن مورد استفاده قرار می گیرند منجر به انتشار گازهای گلخانه ای می شوند. یک منبع این انتشارها نبولایزرها هستند که به رساندن داروهای آئروسل به ریه بیماران کمک می کند. نبولایزرها در درجه اول برای درمان بیماریهای تنفسی استفاده می شوند. با این حال ، در جریان تحویل این آئروسل ها به بیمار ، بخشی از آن ها  به طور تصادفی وارد هوا می شوند. این انتشارات فرار می تواند چندین ساعت در هوای اطراف باقی بماند و افراد را در معرض استنشاق تصادفی داروها قرار دهد.

 

 

نفت و گاز

چاه های نفت و گاز منبع مهمی از انتشار گازهای گلخانه ای هستند. در سال 2018 ، یک چاه گاز طبیعی در اوهایو طی بیست روز میلیونها فوت مکعب متان را به جو نشت کرد. این انتشار عظیم گازهای گلخانه ای با بررسی جهانی یک ماهواره شناسایی شد

انتشار گازهای گلخانه ای اضافی از چاه های متروکه صنعت نفت و گاز نیز ناشی می شود. چاههای متروک و بدون روکش نیز متان را در اتمسفر آزاد می کنند.

 

اتیلن اکسید

اتیلن اکسید برای تولید انواع مواد شیمیایی مانند پلاستیک ، منسوجات و ضد یخ استفاده می شود. به منظور استرلیزه کردن غذاها ، ادویه جات و تجهیزات پزشکی نیز از آن استفاده می کنند. بر اساس مطالعات انجام شده بر روی موش ها ، اتیلن اکسید می تواند باعث ایجاد سرطان در حیوانات شود. در طی بررسی اخیر EPA دریافت که انتشار فرار اتیلن اکسید مهمترین محرک خطرات بیماری ناشی از همه آلاینده های هوا در ایالات متحده است.

 

رادون

 

رادون (222Rn) یک گاز رادیواکتیو طبیعی بی بو و بی رنگ است. این ماده در طی پوسیدگی رادیواکتیو رادیوم 226 تولید می شود ، که خود محصول پوسیدگی اورانیوم 238 است که در بسیاری از انواع مواد پوسته زمین، یعنی سنگها و خاکها یافت می شود.

آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) می گوید ، رادون می تواند از طریق شکاف ها و سوراخ های فونداسیون ، از طریق آب چاه و مصالح ساختمانی وارد خانه شما شود. تقریباً از هر 15 خانه 1 مورد دارای سطح رادون بالا است

برای تصفیه هوا از این گاز خطرناک بهتر است از یک فن یا تهویه استفاده کنید تا با گردش هوا

این گاز از محیط خانه شما خارج شود.

 

بیشتر بدانید:

 

هوای سالم زندگی سالم

تصفیه هوا و نابودی ترکیبات آلی فرار

حذف مواد شیمیایی سرطان زا با تصفیه هوا

آیا دستگاه تصفیه هوا بوی دود را حذف میکند؟

آلاینده های هوای داخل خانه

معرفی دستگاه تصفیه هوا