دستگاه تصفیه هوا | تصفیه هوا | دسشتگاه تصفیه هوای رومیزی

1331  تعداد بازدید  |  یکشنبه 28 شهریور ماه 1400

حتی اگر به طور منظم ورزش می کنید و خوب غذا می خورید ، باز هم ممکن است نتایج متفاوتی (و احتمالاً ناامید کننده) نسبت به افرادی که رژیم مشابهی را دنبال می کنند ، بدست آورید.چه چیزی باعث این ناهماهنگی می شود؟ پاسخ های احتمالی زیادی وجود دارد ، اما یکی از علل ممکن است مستقیماً وارد بدن شما شود بدون اینکه بدانید - آلودگی هوا.

آلودگی هوا مارا چاق میکند

حتی اگر به طور منظم ورزش می کنید و خوب غذا می خورید ، باز هم ممکن است نتایج متفاوتی (و احتمالاً ناامید کننده) نسبت به افرادی که رژیم مشابهی را دنبال می کنند ، بدست آورید.

 

چه چیزی باعث این ناهماهنگی می شود؟ پاسخ های احتمالی زیادی وجود دارد ، اما یکی از علل ممکن است مستقیماً وارد بدن شما شود بدون اینکه بدانید - آلودگی هوا.

 

آلاینده ها اشتها را مختل می کنند

تصور می شود که ذرات ریز یا PM2.5 و ذرات فوق ریز ، ذراتی با قطر کمتر از 0.1 میکرون ، آلاینده هایی هستند که مسئول ایجاد اختلال در عملکرد متابولیک هستند.

 

هنگام تنفس ، آلاینده ها ریه های شما را تحریک می کنند که در نتیجه ، لایه داخلی ریه ها هورمون هایی را ترشح می کند که تاثیر انسولین را کمتر می کند و خون را از بافت ماهیچه ای حساس به انسولین منحرف کرده و بدن را از تنظیم صحیح سطح قند خون باز می دارد.

 

بر اساس مطالعه ای که در سال 2014 منتشر شد ، این موضوع  نه تنها در توانایی بافت شما در پاسخ به انسولین اختلال ایجاد می کند ، بلکه التهاب ناشی از آن ممکن است هورمون ها و پردازش مغز را که بر اشتهای شما تأثیر می گذارد نیز مختل کند.

 

این می تواند منجر به احساس گرسنگی شود حتی زمانی که کاملاً سیر هستید.

غذای اضافی که برای رفع اشتهای مصنوعی خود می خورید ممکن است به مرور زمان باعث افزایش وزن شود. - محققان برکلی دریافتند که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا می تواند منجر به افزایش 13.6 درصدی شاخص توده بدنی (BMI) شود که مهم ترین معیار برای وزن سالم است

 

 

 

این التهاب ناشی از آلودگی همچنین ممکن است منجر به بسیاری از مشکلات دیگر شود ، مانند:

چاقی

دیابت

فشار خون

 

کودکان آسیب پذیر هستند

دانشمندان به طور خاص نگران هستند که آلودگی هوا ممکن است متابولیسم نوزادان و کودکان خردسال را تغییر دهد و با افزایش سن احتمال چاق شدن آنها بیشتر شود.

 

با توجه به عوامل دیگری مانند رژیم غذایی ، کودکانی که در مناطق به شدت آلوده متولد می شوند در مقایسه با کودکانی که در محله هایی با کیفیت هوای تمیزتر زندگی می کنند ، تقریباً دو و نیم برابر بیشتر احتمال دارد که چاق در نظر گرفته شوند.

 

مطالعه ای دیگر در سال 2017 در ارتباط با  چاقی کودکان نشان داد که حتی در شش ماه اول ، به نظر می رسد نوزادان مادرانی که در مناطق بسیار آلوده زندگی می کنند سریعتر از نوزادانی که در مناطق دارای هوای تمیزتر هستند وزن اضافه می کنند.

 

قطعا رفع بحران آلودگی هوا در جهان برای یک نفر غیرممکن است. اما برخی اقدامات دیگر که می تواند به بهبود کیفیت هوا کمک کند عبارتند از:

 

بر کیفیت هوای خود ، به ویژه سطوح مضر PM2.5 نظارت کنید

محدود کردن تردد در مناطق پرجمعیت شهری برای کاهش آلودگی ترافیکی

افزایش سرمایه گذاری در منابع انرژی تجدیدپذیر

استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای کاهش آلاینده ها در محیط داخلی

 

 

شما نمی توانید بار حل بحران جهانی کیفیت هوا را به تنهایی بر عهده بگیرید ، اما می توانید کیفیت هوای داخل خانه خود را تحت کنترل بگیرید و از امروز تغییرات مثبتی را در زندگی خود آغاز کنید.

 

یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم هنوز مهمترین کلید موفقیت در سفر شما برای کنترل وزن است ، اما هوایی که در آن تنفس میکنید نیز میتواند تاثیر گذار باشد از انجایی که به علت پاندمی کرونا  اکثر زمان خود در طول روز را در فضاهای بسته میگذرانیم بهتر است از یک دستگاه تصفیه هوای مجهز به فیلتر هپا بعه منظور کاهش آلاینده های داخل محیط استفاده کنیم تا هم در حین کار در محیط های کاری و هم ورزش در محیط های بسته هوایی سالم را تنفس کنیم

 

 

 بیشتر بدانید:

 

چند راه برای تصفیه طبیعی هوای خانه

چگونه یک دستگاه تصفیه هوا برای پوست معجزه میکند؟

بررسی تاثیر استفاده از دستگاه تصفیه هوا بر مشکلات خواب

تاثیر آلودگی هوا بر بارداری و نقش دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا و مقابله با آلرژی حیوانات خانگی