دستگاه تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوای خانگی | تصفیه هوا

1506  تعداد بازدید  |  دوشنبه 12 مهر ماه 1400

تقاضا برای دستگاه تصفیه هوا در بیمارستان ها به دلیل شیوع کرونا افزایش یافته است. بیمارستان ها برای تصفیه ذرات ویروس کووید و نوع دلتا از هوا به دستگاه های تصفیه هوا روی آورده اند. در این مقاله ، آنچه را که باید در مورد انتخاب دستگاه تصفیه هوا برای کرونا بدانید ، بررسی می کنیم.

راهنمای انتخاب دستگاه های تصفیه هوای بیمارستانی برای COVID-19

 

تقاضا برای دستگاه تصفیه هوا در بیمارستان ها به دلیل شیوع کرونا افزایش یافته است. بیمارستان ها برای تصفیه ذرات ویروس کووید و نوع دلتا از هوا به دستگاه های تصفیه هوا روی آورده اند. در این مقاله ، آنچه را که باید در مورد انتخاب دستگاه تصفیه هوا برای کرونا بدانید ، بررسی می کنیم.

آیا دستگاه های تصفیه هوا می توانند ویروس COVID-19 و نوع دلتا را فیلتر کنند؟

دستگاه های تصفیه هوا که حاوی فیلترهای HEPA یا حتی فیلترهای درجه پایین هستند می توانند تقریباً همه ذرات جامد ، از جمله ذرات با قطر 0.1 میکرون- اندازه COVID-19- را فیلتر کنند.

 

 

نحوه انتخاب دستگاه تصفیه هوا برای کرونا

دانستن اینکه کدام دستگاه تصفیه هوا برای کرونا موثر است ، گیج کننده است. بسیاری از شرکت ها از ترفندهای بازاریابی برای فریب شما در خرید یک دستگاه تصفیه هوا گران قیمت و فانتزی استفاده می کنند که در واقع فیلتراسیون ویروس بهتری به شما اراِئه نمی دهد.

 

1) آیا دستگاه های تصفیه هوای درجه پزشکی برای بیمارستان ها مورد نیاز است؟

اصطلاح "تصفیه کننده هوا با درجه پزشکی" بیش از هر چیز یک ترفند بازاریابی است. دستگاه های تصفیه هوا معمولی فیلتر HEPA می توانند ویروس ها را فیلتر کنند.

 

2) آیا دستگاه های تصفیه هوا با اشعه ماوراء بنفش و یونیزر مورد نیاز است؟

اینها دوباره ترفندهای بازاریابی هستند تا شما را مجبور به خرید دستگاه تصفیه گران تر کنند. دستگاه های تصفیه هوا با اشعه ماوراء بنفش برای آن که ویروس ها را به سرعت از بین ببرند بسیار ضعیف هستند و می توانند به فیلترهای HEPA آسیب برسانند. یونیزرها نیز برای ایجاد تغییر بسیار ضعیف هستند و می توانند ازن مضر تولید کنند.

 

3) فیلتر HEPA: استاندارد طلایی برای تصفیه ویروس

کلید اصلی تصفیه هوا موثر استفاده از فیلتر HEPA است که می تواند 99.9 % از ویروس ها را از هوا حذف کند. فریب افزونه های اضافی غیر ضروری را نخورید.

 

4) نحوه انتخاب بهترین مدل تصفیه هوا HEPA برای بیمارستان

در انتخاب دستگاه تصفیه هوا برای کرونا ، یافتن یک دستگاه تصفیه هوا که بتواند هوای کافی را به اندازه منطقه فیلتر کرده و به گردش در آورد ، بسیار مهم است. رتبه CADR تصفیه کننده هوا میزان هوای پاکی را که می تواند در مدت زمان معینی تصفیه کند اندازه گیری می کند. از این رتبه CADR می توان برای انجام محاسبات مناسب استفاده کرد.

سازمان بهداشت آمریکا 12-6 تغییر هوا در ساعت در هنگام برخورد با ویروس ها یا سایر عفونت های هوایی را توصیه می کند. بنابراین ، درجه CADR (بر حسب متر مکعب در ساعت) دستگاه تصفیه هوا باید حداقل شش برابر حجم بیمارستان باشد.

 

دستگاه تصفیه هوا نایس مدل  CHA-K700A یک تصفیه هوای ایستاده است و متراژی در حدود 100 مترمربع را پوشش میدهد .

این دستگاه مجهز به فیلتر هپا ( از بین برنده 99.97% آلاینده ها و عوامل بیماری زای هوابرد مانند عامل بیماری کرونا)و فیلتر )  DEODORIZATIONضدبو  و مجهز به فناوری نانو)است.

این دستگاه به دلیل حجم بالای تصفیه برای محیطهای بیمارستانی و مکان هایی با حجم آلودگی بالا توصیه می شود.

 

 

بیشتر بدانید:

 

آیا دستگاه تصفیه هوا میتواند به جلوگیری از بیماری اختلال شناختی و آلزایمر کمک کند؟

آلودگی هوا مارا چاق میکند

تاثیر آلودگی هوا بر بارداری و نقش دستگاه تصفیه هوا

مقایسه دستگاه های تصفیه هوای نایس

بررسی تاثیر استفاده از دستگاه تصفیه هوا بر مشکلات خواب