دستگاه تصفیه هوا | تصفیه هوا | تصفیه هوای خانگی

1300  تعداد بازدید  |  دوشنبه 12 مهر ماه 1400

در ارتباط با این موضوع سوالی وجود دارد که اغلب در مورد دستگاه های تصفیه هوا از ما می پرسند: "من نمی خواهم هنگام خواب صدای فن را بشنوم ، بنابراین می توانم یک ساعت قبل از خواب دستگاه تصفیه هوا را روشن کنم و سپس قبل از خواب شبانه آن را خاموش کنم؟ یا باید با دستگاه تصفیه هوا روشن بخوابم؟ "

آیا باید با دستگاه تصفیه هوا روشن بخوابید؟

 

در ارتباط با این موضوع سوالی وجود دارد که اغلب در مورد دستگاه های تصفیه هوا از ما می پرسند: "من نمی خواهم هنگام خواب صدای فن را بشنوم ، بنابراین می توانم یک ساعت قبل از خواب دستگاه تصفیه هوا را روشن کنم و سپس قبل از خواب شبانه آن را خاموش کنم؟ یا باید با دستگاه تصفیه هوا روشن بخوابم؟ "

 

منطق این است که ، از آنجا که درها و پنجره ها بسته هستند ، هنگامی که تمام هوای اتاق توسط دستگاه تصفیه هوا تمیز شود، باید تمیز بماند. این کاملاً منطقی است! با این حال ، باید مطمئن شویم  که آیا هوا در یک اتاق بسته تمیز می ماند یا خیر.

 

آیا باید با دستگاه تصفیه هوا بخوابید؟

برای اینکه ببینم آیا باید با دستگاه تصفیه هوا بخوابید ، آزمایشی انجام شده تا بررسی شود چقدر طول می کشد تا هوا در یک اتاق بدون خروجی و گردش هوا تمیز شود.برای انجام این آزمایش دستگاه تصفیه هوای هوشمند روی تایمر تنظیم شد تا هر روز دو ساعت در اتاق خواب 13.5 متر مربعی روشن شود. درها و پنجره ها بسته بودند و هیچ کس به مدت 6 روز وارد اتاق نشد.

 

اولین روز پس از روشن شدن دستگاه تصفیه

بعد از خاموش شدن دستگاه تصفیه هوا چه اتفاقی افتاد؟ آیا هوا تمیز بود؟ آیا ذرات به آرامی بالا می روند؟

با وجود اینکه درها و پنجره های اتاق بسته بودند و هیچ کس در خانه نبود ، پس از خاموش کردن دستگاه تصفیه هوا ، ذرات آلودگی به سرعت بالا رفتند.

 

آلودگی داخلی در تمام شش روز

هر بار که دستگاه تصفیه خاموش می شود ، هوا به سرعت آلوده می شود. اما چقدر سریع این اتفاق می افتد؟

پس از 15 دقیقه ، هوا 50٪ به اندازه قبل از روشن کردن دستگاه تصفیه کثیف است.

 

پس از 80 دقیقه ، هوا مانند قبل کثیف است. این بدان معناست که اگر قبل از خواب دستگاه تصفیه کننده خود را خاموش کنید ، بیشتر شب هوای شما به اندازه نداشتن دستگاه تصفیه کننده بد می شود.

 

 

 

چرا سطوح آلودگی به عقب برمی گردد؟

این داده ها نشان می دهد که هوای بیرون به طور مداوم وارد خانه های ما می شود .

حتی اگر درها و پنجره ها بسته باشند، از آنجا که اتاقهای ما کاملاً عایق نشده اند ، هوای کثیف دائماً از طریق شکاف بین پنجره ها ، شکاف دیوارها یا زیر درها وارد خانه ما می شود ، حتی اگر آن را نبینیم یا احساس نکنیم.

 

چگونه از آلودگی هوا جلوگیری کنیم؟

یکی از راههای جلوگیری از آلودگی هوا استفاده از نوار عایق برای بستن فاصله اطراف پنجره ها و درها است.

 

معایب عایق بندی اتاق ها

با این حال ، عایق بندی کامل مشکلاتی را به دنبال دارد. هرچه خانه های ما بهتر مهر و موم شده باشد ، CO2 حاصل از بازدم بیشتر در هوا باقی می ماند. اگر افراد زیادی در اتاق نباشند ، این مسئله مهمی نیست ، اما اگر چند نفر در اتاق باشند ، CO2 می تواند به سطحی برسد که باعث خواب آلودگی افراد شود.

علاوه برCO2 برخی از آلاینده های دیگر که داخل خانه ایجاد می شوند، نیز افزایش می یابند. یک مثال فرمالدئید است که از مبلمان و کفپوش جدید تولید می شود.

 آزمایشات نشان می دهد که فیلترهای کربن فعال باعث کاهش فرمالدئید و سایر VOC ها می شوند.

 

نکته پایانی: آیا می توانید هنگام خواب دستگاه تصفیه هوا را خاموش کنید؟

توصیه نمی کنم هنگام خواب دستگاه تصفیه کننده را خاموش کنید. تنها پس از 80 دقیقه ، هوا همانند قبل از روشن شدن دستگاه تصفیه هوا کثیف است.

 

بیشتر بدانید:

 

بررسی تاثیر استفاده از دستگاه تصفیه هوا بر مشکلات خواب

آیا دستگاه تصفیه هوا میتواند به جلوگیری از بیماری اختلال شناختی و آلزایمر کمک کند؟

چگونه یک دستگاه تصفیه هوا برای پوست معجزه میکند؟

دستگاه تصفیه هوا و بازکردن پنجره ها کدام برای بالا بردن کیفیت هوا مفید تر است؟

حداکثر بهره وری را با کمترین مصرف انرژی از دستگاه تصفیه هوا داشته باشید!!!