تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوای خانگی

1629  تعداد بازدید  |  شنبه 17 مهر ماه 1400

در سال های اخیر ، اختلالات افسردگی بیش از گذشته شایع شده است. در حالی که عوامل زیادی می توانند میزان افسردگی را افزایش دهند ، تحقیقات جدید نشان می دهد که آلودگی هوا می تواند نقش داشته باشد.

آیا آلودگی هوا و افسردگی با هم ارتباط دارند؟

 

در سال های اخیر ، اختلالات افسردگی بیش از گذشته شایع شده است. اطلاعات مربوط به سال 2017 نشان می دهد که حدود 7 درصد از بزرگسالان آمریکایی در یک سال گذشته یک مورد افسردگی عمده داشته اند. در حالی که عوامل زیادی می توانند میزان افسردگی را افزایش دهند ، تحقیقات جدید نشان می دهد که آلودگی هوا می تواند نقش داشته باشد.

 

تحقیقات جدید درباره آلودگی هوا و افسردگی به ما چه می گوید؟

 

یک مطالعه جدید بر روی بزرگسالان ساکن لندن نشان داد که قرار گرفتن در معرض سطوح بالاتر آلودگی ذرات معلق، تقریباً شیوع اختلالات روانی از جمله افسردگی و اضطراب را دو برابر کرده است. دی اکسید نیتروژن ، یکی دیگر از آلاینده های رایج هوا موجب افزایش 39 درصدی اختلالات سلامت روان بوده است.

 

به منظور دستیابی به این یافته ها ، محققان عوامل دیگر مرتبط با افسردگی را کنترل کردند. اینها شامل وضعیت اقتصادی، اجتماعی و استعداد ژنتیکی است. حتی پس از کنترل این عوامل ، آلودگی هوا همچنان تأثیر قابل توجهی بر میزان کلی افسردگی و اضطراب نشان می دهد.

 

لازم به ذکر است که این مطالعه مکانیزمی را که آلودگی هوا باعث افزایش خطر مشکلات روانی می شود ، مشخص نکرده است. با این حال ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کیفیت پایین هوا می تواند تأثیرات منفی بر مغز داشته باشد و به طور بالقوه خطر مشکلات روانی را افزایش دهد. تحقیقات بیشتری برای تعیین نحوه عملکرد این ارتباط مورد نیاز است.

 

بر اساس این یافته ها ، می توان با بهبود کیفیت هوا ، شیوع اختلالات افسردگی را کاهش داد. با توجه به دیگر مزایای زیست محیطی کاهش آلودگی هوا ، بسیاری از کشورها در حال حاضر اقداماتی را برای پاکسازی هوای خود انجام می دهند. تلاشهای مشابه می تواند نتایج کلی سلامت روان را بهبود بخشد و به طور بالقوه گامی رو به جلو در جهت رفع اختلالات روانی در سطح جمعیت ارائه دهد.

 

 

 

 

 

آیا تصفیه هوا می تواند نقش مهمی ایفا کند؟

 

در حالی که تغییرات بزرگتری برای حل مشکل اصلی آلودگی هوا مورد نیاز است ، استفاده از دستگاه تصفیه هوای مسکونی حداقل می تواند به کاهش قرار گرفتن در معرض هوای بی کیفیت در خانه شما کمک کند. در حالت ایده آل ، شما باید یک دستگاه تصفیه هوا را انتخاب کنید که دارای فیلترهای HEPA و کربن باشد. فیلتراسیون HEPA به حذف ذرات جامد از هوا کمک می کند ، در حالی که فیلترهای کربن فعال می توانند گازها و VOC ها را جذب کنند. این دو نوع فیلتر با هم می توانند هر دومولفه اصلی آلودگی هوای خودرو و صنایع را برطرف کنند.

 

از آنجا که مکانیسم ارتباط آلودگی هوا و افسردگی هنوز شناخته نشده است ، هیچ تضمینی وجود ندارد که تصفیه هوا بتواند سلامت روان را بهبود بخشد. با این حال ، با توجه به افزایش مشکلات مرتبط با هوای بی کیفیت ، ما معتقدیم که باید تا حد ممکن اقدامات لازم را برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض آلودگی خطرناک هوا انجام داد.

 

 

بیشتر بدانید:

 

آیا دستگاه تصفیه هوا می توانند به کاهش التهابات سینوسی کمک کند؟

کیفیت هوای خانه شما در فصل پاییز کاهش می یابد!!

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید

دستگاه تصفیه هوا و مقابله با آلرژی حیوانات خانگی

چگونه یک دستگاه تصفیه هوا برای پوست معجزه میکند؟