دستگاه تصفیه هوا | تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوا رومیزی

1005  تعداد بازدید  |  یکشنبه 25 مهر ماه 1400

میگرن فقط یک سردرد نیست که با چند دوز مسکن برطرف شود.علائم میگرن نه تنها سردردهای شدید است بلکه حساسیت پوستی ، مشکلات تعادل ، بینایی و گفتار را نیز شامل میشود. میگرن مزمن هم کار و هم زندگی اجتماعی را مختل می کند.ر شما نیز از حملات مکرر میگرن رنج می برید ، این مقاله برای شما مناسب است. ادامه مطلب را بخوانید تا رابطه کیفیت هوا و سردردهای مکرر را بیابید.

بررسی ارتباط بین میگرن و کیفیت هوای خانه

  

میگرن فقط یک سردرد نیست که با چند دوز مسکن برطرف شود.علائم میگرن نه تنها سردردهای شدید است بلکه حساسیت پوستی ، مشکلات تعادل ، بینایی و گفتار را نیز شامل میشود. میگرن مزمن هم کار و هم زندگی اجتماعی را مختل می کند. با این حال ، بسیاری از مردم از این واقعیت غافل هستند که کیفیت هوای داخل خانه نیز منجر به میگرن و سردردهای شدید می شود. با توجه به اینکه زمان زیادی را در خانه می گذرانید ، کیفیت هوای داخل ساختمان تأثیر بسیاری بر سلامتی شما دارد. اگر شما نیز از حملات مکرر میگرن رنج می برید ، این مقاله برای شما مناسب است. ادامه مطلب را بخوانید تا رابطه کیفیت هوا و سردردهای مکرر را بیابید.

 

آلودگی هوا چگونه منجر به میگرن می شود؟

یک مطالعه نشان داد که بین میگرن ، سردرد و آلودگی هوا رابطه وجود دارد. آلاینده هایی مانند سرب ، دی اکسید گوگرد (SO2) ، مونوکسید کربن (CO) ، دی اکسید نیتروژن (NO2) و ذرات معلق PM 10 و PM 2.5 منجر به میگرن شدید و سردرد می شوند. در حقیقت مشخص شده است که افراد مبتلا به میگرن مزمن و آسم به NO2 و ذرات معلق حساس هستند. وجود این آلاینده ها در هوای داخل ساختمان ، مدت و دفعات سردرد را افزایش می دهد.

 

 

افراد مبتلا به میگرن به کدام آلاینده ها حساس هستند؟

هوایی که در آن تنفس می کنید حاوی بسیاری از آلاینده ها است که شاید آنها را نمی شناسید. مواد تمیز کننده ، دود سیگار ، لوازم آرایشی و عطرها باعث ایجاد سردرد میگرنی می شوند. به عنوان مثال ، سیگارها حاوی نیکوتین هستند(یک ماده موثر بر عروق که اندازه عروق خونی را تغییر می دهد. از آنجا که رگ های خونی باریک هستند ، خون کمتری می تواند به بافت های اطراف مغز شما برسد. دود سیگار بینی یا گلو شما را تحریک می کند و در نتیجه باعث واکنش های آلرژیک و سردرد می شود.)

 

چگونه می توان آلودگی هوای داخل ساختمان را به حداقل رساند؟

میگرن شدید می تواند کار شما را تقریباً غیرممکن کند. به همین دلیل است که شما باید به دنبال راه هایی برای به حداقل رساندن آلودگی هوای داخلی باشید. برخی از راه های کاهش آلودگی هوای داخل ساختمان عبارتند از:

 

از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید

یکی از موثرترین روشها برای کاهش آلودگی هوای داخل خانه ، نصب دستگاه تصفیه هوا است. دستگاه های تصفیه هوا HEPA آلاینده های هوای داخل خانه را گرفته و به دام می اندازند تا شما با خیال راحت نفس بکشید. فیلترهای HEPA می توانند به راحتی آلاینده هایی به بزرگی 0.3 میکرون را جذب و به دام بیندازند. علاوه بر این ، دستگاه های تصفیه هوا برای از بین بردن کنه های گرد و غبار ، موهای حیوانات خانگی ، شوره و همچنین از بین بردن بو و بوی بد از هوای داخل ساختمان ایده آل هستند.

 

کنترل منابع آلودگی

یکی دیگر از راههای موثر برای بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان ، کنترل منابع آلودگی هوای داخل ساختمان است. برای کاهش آلاینده های داخل خانه ، تهویه خانه خود را بهبود بخشید. هر زمان که هوا اجازه می دهد ، در و پنجره ها را باز کنید و اگر در آشپزخانه خود هود دارید آن را روشن کنید.

 

آلودگی هوای داخل خانه می تواند منجر به تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله میگرن شدید و سردرد شود. به همین دلیل است که شما باید اقدامات مناسب را برای بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان انجام دهید. نصب دستگاه تصفیه هوا یک راه ایده آل برای حذف آلاینده های مضر و ایمن سازی خانه شما است . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه های تصفیه هوا نایس ، لینک های انتهای مقاله را بررسی کنید.

 

بیشتر بدانید:

 

آلودگی هوا چگونه بر سیستم ایمنی بدن ما تأثیر می گذارد؟

چرا باید قبل از زمستان یک دستگاه تصفیه هوای خانگی برای COVID-19 تهیه کنید؟

آیا آلودگی هوا و افسردگی با هم ارتباط دارند؟

آیا دستگاه تصفیه هوا می توانند به کاهش التهابات سینوسی کمک کند؟

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید