دستگاه تصفیه هوا | تصفیه هوا | تصفیه هوای خانگی

1668  تعداد بازدید  |  دوشنبه 26 مهر ماه 1400

دستگاه های تهویه مطبوع با با به دام انداختن گرما منجر به تخریب لایه ازن می شوند و در نتیجه ، هرچه محیط ما گرمتر شود ، بیشتر وابسته به کولرهای گازی خود می شویم و آلودگی را تشدید خواهیم کرد در این مقاله به بررسی راه حل این موضوع میپردازیم

چیلر و کولرهای گازی کیفیت هوا را بدتر میکنند!!!

 

روزگار گذشته کولر گازی کالایی لوکس بود. اما در زمان کنونی ، به یک نیاز روزانه تبدیل شده است.

 

چیزی که ما متوجه آن نمی شویم این است که با انتخاب این دستگاه ها ، ما مصرف بیشتر برق را نیز انتخاب کرده ایم که به نوبه خود منجر به انتشار بیشتر برخی از گازهای مضر به محیط می شود. و به همین جا ختم نمی شود ؛ این افزایش گازهای مضر در محیط زیست در نهایت به صورت آلودگی هوای داخلی به خانه های ما باز می گردد.

 

چرخه معیوب

استفاده از دستگاه های تهویه مطبوع( چیلرها و کولرهای گازی) یک چرخه معیوب است. حلقه ای که خروج آن دشوار به نظر می رسد. کولرهای گازی تا حد زیادی عامل گرم شدن کره زمین هستند. هرچه از کولرهای گازی بیشتر استفاده کنیم ، انرژی و برق بیشتری مورد نیاز است ، که منجر به انتشار گازهای مضر کلروفلوروکربن (CFC) و هیدروکلرو فلورو کربن (HCFC) می شود. انتشار این گازهای گلخانه ای به دلیل ماهیت مخرب آنها موجب افزایش دما می شود.

دستگاه های تهویه مطبوع با با به دام انداختن گرما منجر به تخریب لایه ازن می شوند و در نتیجه ، هرچه محیط ما گرمتر شود ، بیشتر وابسته به کولرهای گازی خود می شویم. همچنین ، با استفاده مداوم از کولرها و عبور هوای آن ، فیلترهای هوا عملکرد خود را از دست می دهند و برخی از ترکیبات مضر محیط بیرونی را به خانه یا محل کار شما منتقل می کنند. و می تواند باعث مشکلات جدی سلامتی مانند مشکلات تنفسی ، سوزش چشم ، بینی و سایر موارد شود.

 

 

 

به این ترتیب باید سیستم تهویه مطبوع خود را رها کنیم؟

خیر ، اگرچه برخی از کارشناسان می گویند ممکن است در آینده زمانی وجود داشته باشد که آب و هوا در برخی نقاط آنقدر گرم باشد که تهویه مطبوع نتواند دمای راحت را حفظ کند.

چندین شرکت در حال حاضر روی جایگزین خنک کننده های مضرکار می کنند.

 

به عنوان مثال ، Honeywell ، که رطوبت گیر تولید می کند ،پیش از این نزدیک به یک میلیارد دلار در توسعه و ثبت اختراع جایگزینCFC و HCFC سرمایه گذاری کرده است

 

به گفته کن گایر ، معاون رئیس این شرکت ، این مولکول های جدید که به HFO (هیدروفلوروولفین ها) معروف هستند ، ظرف چند روز تجزیه می شوند ، بنابراین نمیتوانند گرمای زیادی را در جو منتشر کنند.

 

 

HFO ها به همان اندازه در خنک کردن خانه موثر هستند؟

به گفته معاون شرکت هانیول HFO ها در خنک کردن خانه شما خوب عمل می کنند و از نظر انرژی نیز کارآمدتر هستند ، اما تولید آنها گران تر و پیچیده تر است.

 

او گفت که Honeywell در دهه 1990 کار بر روی HFO ها را آغاز کرده است دقیقا پس از آنکه دانشمندان متوجه شده اند که HFC ها در گرم شدن کره زمین نقش دارند.

 

راه حل

بسیاری از چیلرهای جدید نه تنها به شما هوای خنک یا گرم می دهند ، بلکه با فیلتر کردن آلاینده های شناور در خانه شما ، هوای داخل خانه را تمیز و تصفیه می کنند. اما هرچه بیشتر سعی کنید خود را از گرمای طاقت فرسا و آلاینده های مضر در داخل خانه محافظت کنید ، بیشتر بر جیب شما سنگین می شود.

از آنجایی که انواع تهویه مطبوع با تصفیه کننده هوا از نظر بودجه بسیار هزینه بر هستند و حتی از دسترس اکثر مردم خارج اند ، بهترین گزینه سرمایه گذاری در دستگاه تصفیه هوا است. این روزها بازارها مملو از دستگاه های تصفیه هوا هستند که می توانند مسائل مربوط به آلودگی هوای داخل خانه را حل کنند. این آلودگی هوا را در خانه شما کاهش می دهد در حالی که کیفیت هوا را به طور کلی حفظ می کند. طیف تصفیه کننده های هوا HEPA را بررسی کنید تا بهترین را برای خانه خود انتخاب کنید.

 

بیشتر بدانید:

 

دستگاه تصفیه هوا و بازکردن پنجره ها کدام برای بالا بردن کیفیت هوا مفید تر است؟

کیفیت هوای خانه شما در فصل پاییز کاهش می یابد!!

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید

چند راه برای تصفیه طبیعی هوای خانه

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا برای اتاق خواب