دستگاه تصفیه هوا | تصفیه هوای خانه | دستگاه تصفیه هوای رومیزی

1006  تعداد بازدید  |  دوشنبه 26 مهر ماه 1400

آلودگی هوای داخلی به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. همچنین گزارش های متعددی وجود دارد که نشان می دهد آلودگی هوای داخل ساختمان بر سلامتی تأثیر می گذارد. با این حال ، آیا تا به حال به آلاینده های هوا که ممکن است در خودروی شما وجود داشته باشد فکر کرده اید؟در این مقاله ، به طور مفصل در مورد آلودگی هوای داخل خودرو و اینکه چگونه دستگاه تصفیه هوای خودرو می تواند به شما در سالم ماندن کمک کند ، صحبت میکنیم.

آلودگی هوای داخل ماشین شما را مریض میکند

  

آلودگی هوای داخلی به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. همچنین گزارش های متعددی وجود دارد که نشان می دهد آلودگی هوای داخل ساختمان بر سلامتی تأثیر می گذارد. با این حال ، آیا تا به حال به آلاینده های هوا که ممکن است در خودروی شما وجود داشته باشد فکر کرده اید؟ به دلیل شلوغی جاده ها و ترافیک ، زمان زیادی را در داخل خودرویتان و می گذرانید. هوای سمی داخل خودرو می تواند آسیب های زیادی به سیستم تنفسی شما وارد کند. کودکان بیشتر در معرض خطر ابتلا به اثرات مضر آلودگی هوا در خودرو هستند. در این مقاله ، به طور مفصل در مورد آلودگی هوای داخل خودرو و اینکه چگونه دستگاه تصفیه هوای خودرو می تواند به شما در سالم ماندن کمک کند ، صحبت میکنیم.

 

 

علت آلودگی هوای داخل خودرو چیست؟

 

چه یک ماشین جدید داشته باشید یا یک ماشین قدیمی ، همیشه یک نوع بو در خودرو وجود دارد. آنچه در خودرو احساس می کنید ترکیبات آلی فرار (VOC) است که باعث ایجاد مه غلیظ چرب در داخل شیشه جلو ماشین می شود. ماشین شما ممکن است دارای بیش از 100 ماده شیمیایی مانند بنزن سمی یا فرمالدئید باشد.

 

VOC ها یکی از آلاینده های اصلی هوای داخل ساختمان هستند که منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی می شوندVOC ها در اتومبیل شما در کف ماشین در صندلی ها ، فرش ها و داشبورد موجود است. به غیر از VOC ، ذرات معلق ترمز خودرو و هیدروکربن ها می تواند منجر به برخی بیماری ها شود. بوی دود سیگار و منابع دیگر نیز منجر به آلودگی هوای داخل خودرو می شود. برخی از منابع رایج آلودگی هوا در ماشین شما عبارتند از:

 

بوها

شوره حیوان خانگی

دی اکسید کربن

دود سیگار

دود خروجی خودرو

گرد و غبار ، کپک ، گرده و باکتری ها

چرا آلودگی هوای داخل خودرو بیشتر از بیرون خطرناک است؟

آلودگی داخل خودرو بسیار زیاد است زیرا آلاینده های محیط اطراف را گرفته و در خودرو به گردش در می آورند. در حقیقت سطح برخی از آلاینده های هوا و ترکیبات سمی تقریباً ده برابر بیشتر در داخل خودروها و کیفیت کلی هوا پانزده برابر بدتر است. دریچه های هوا و سایر دهانه های داخل خودرو راهی آسان برای ورود آلاینده ها به داخل کابین خودرو فراهم می کند. با توجه به محیط جوی ، آلودگی هوا در تقاطع های ترافیکی در مناطق شهری و حومه بیشتر است. برخی از یافته ها عبارتند از:

 

توقف در چراغ قرمز ، میزان آلودگی هوا را افزایش می دهد

غلظت ذرات معلق در سیگنال های ترافیکی در مقایسه با جاده های باز تقریباً 29 برابر بیشتر است

عبور از تقاطع 25 درصد از آلودگی را به خود اختصاص داده است

 

آلودگی چگونه بر کودکان تأثیر می گذارد؟

از آنجا که کودکان عموما در صندلی عقب خودرو می نشینند ، بیشتر در برابر اثرات مضر آلودگی هوای داخل خودرو آسیب پذیر هستند. آلودگی بر ریه های توسعه نیافته کودکان تأثیر می گذارد و آنها را در معرض خطر افزایش حساسیت قرار می دهد که در نهایت منجر به آسم و مشکلات تنفسی می شود. بر اساس مطالعه ای در بارسلونا ، آلودگی هوای خودرو همچنین توانایی تمرکز کودکان را کاهش می دهد و همچنین زمان واکنش آنها را کند می کند.

 

آلودگی هوای داخل خودرو چقدر بد است؟

مطالعات نشان داده است که کیفیت هوای داخل ماشین شما 5 برابر بدتر از هوای خانه یا محل کار شما است. آلودگی هوای داخل خودرو می تواند منجر به بیماری شود. اگر هر بار که از ماشین خود استفاده می کنید دچار سردرد ، حالت تهوع یا گلودرد می شوید ، این نشانه آلودگی هوای داخل خودرو است. قرار گرفتن مداوم در هوای آلوده داخل خودرو نیز می تواند منجر به سرطان و اختلال در سیستم ایمنی شود. علاوه بر این ، محل زندگی شما تأثیر آلودگی هوای داخل خودرو را افزایش می دهد. در برخی موارد ، کودکان نیز ممکن است به دلیل آلودگی هوای داخل خودرو در معرض آسیب DNA قرار گیرند.

 

 

 

دستگاه های تصفیه هوای خودرو چگونه می توانند کمک کنند؟

در اینجا چند راه آسان و موثر برای بهبود کیفیت هوا در خودرو آورده شده است.

 

از دستگاه تصفیه هوای خودرو استفاده کنید

یکی از راههای موثر برای مقابله با آلودگی هوای داخل خودرو استفاده از دستگاه تصفیه هوای خودرو است. دستگاه های تصفیه هوای خودرو HEPA برای حذف ذرات معلق ، ذرات ریز و گازهای سمی موجود در هوای داخل ماشین ایده آل هستند. دستگاه های تصفیه هوا دارای فیلترهای کربنی هستند که بوی نامطبوع موجود در خودرو را خنثی می کند. بهترین قسمت دستگاه های تصفیه هوای خودرو این است که بدون ایجاد سر و صدای زیاد کار می کنند.

 

فاصله ایمن از وسایل نقلیه را رعایت کنید

بیشتر آلاینده های هوا از وسیله نقلیه ای که جلوتر از شما قرار دارد ، ناشی می شود. بنابراین ، مطمئن شوید که هنگام تقاطع ، فاصله ایمن را با وسایل نقلیه جلویی حفظ می کنید ، به ویژه اگر کامیون یا اتوبوس در مقابل شما باشد.

 

از خوشبو کننده های اتومبیل خودداری کنید

خوشبو کننده های هوا باعث می شوند ماشین شما بوی تازگی بدهد. با این حال ، اینها انبار میکروب ها و VOC های مضر هستند. وجود VOC ها باعث می شود کیفیت هوای خودرو بدتر شود.

 

ماشین خود را تمیز نگه دارید

آلاینده های موجود در خودرو با ذرات گرد و غبار مخلوط می شوند. وقتی این هوای آلوده را استنشاق می کنید ، منجر به مشکلات تنفسی می شود. به همین دلیل لازم است خودرو خود را تمیز و عاری از گرد و غبار نگه دارید.

 

چند کلمه آخر

در حالی که آلودگی هوای داخل خانه چیزی است که بسیاری از مردم از آن مطلع هستند و نگران آن هستند ، بسیاری از ما شرایط داخل خودرو را نادیده می گیریم. از آنجا که زمان زیادی را در ماشین می گذرانید ، لازم است یک دستگاه تصفیه هوا نصب کنید تا از تنفسی ایمن برخوردار شوید.

 

بیشتر بدانید:

 

بررسی تاثیر استفاده از دستگاه تصفیه هوا بر مشکلات خواب

آیا دستگاه تصفیه هوا میتواند به جلوگیری از بیماری اختلال شناختی و آلزایمر کمک کند؟

چگونه یک دستگاه تصفیه هوا برای پوست معجزه میکند؟

دستگاه تصفیه هوا و بازکردن پنجره ها کدام برای بالا بردن کیفیت هوا مفید تر است؟

حداکثر بهره وری را با کمترین مصرف انرژی از دستگاه تصفیه هوا داشته باشید!!!