دستگاه تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوای رومیزی | دستگاه تصفیه هوای خانگی

658  تعداد بازدید  |  یکشنبه 7 آذر ماه 1400

اسانس ها و عصاره ها راهی عالی برای افزودن جو و ویژگی‌های شفابخش به هوای اطراف یک اتاق هستند. و همچنین اسانس های زیادی وجود دارند که دارای خواص تصفیه کننده هوا نیز هستند. استفاده از عصاره های مناسب می‌تواند مانع از تولید میکروب‌ها و باکتری‌هایی شود که باعث ایجاد آلرژی‌های خانگی و علائم آلرژی می‌شوند.

آیا میتوان به دستگاه تصفیه هوا اسانس اضافه کرد؟

 

اسانس ها و عصاره ها راهی عالی برای افزودن جو و ویژگی‌های شفابخش به هوای اطراف یک اتاق هستند. و همچنین اسانس های زیادی وجود دارند که دارای خواص تصفیه کننده هوا نیز هستند. استفاده از عصاره های مناسب می‌تواند مانع از تولید میکروب‌ها و باکتری‌هایی شود که باعث ایجاد آلرژی‌های خانگی و علائم آلرژی می‌شوند.

اسانس هایی مانند اکالیپتوس و اسطوخودوس دارای خواص ضد باکتریایی هستند که می‌توانند به تصفیه هوا و همچنین ایجاد فضایی تازه و آرام در خانه شما کمک کنند.

 

آیا می توانم از اسانس در دستگاه تصفیه هوا استفاده کنم؟

شما می توانید از اسانس ها و عصاره ها در انواعی خاصی از دستگاه تصفیه هوا  استفاده کنید. متأسفانه در سایر انواع تصفیه کننده هوا، جایی برای افزودن اسانس وجود ندارد.

 

استفاده از اسانس ها بر روی فیلتر هوا

قرار دادن اسانس ها مستقیماً روی فیلتر هوای سیستم گرمایش و هوای خانه شما می تواند کانال شما را به یک پخش کننده اسانس در کل خانه تبدیل کند.

 

HVAC (گرمای مرکزی و واحد تهویه مطبوع) در خانه شما در واقع عملکرد یک تصفیه کننده هوا را با فیلتر کردن زباله ها و میکروب ها (بسته به کیفیت فیلتر هوا) انجام میدهد.

 

داخل کانالی که از خانه شما عبور می کند نیز به دلیل پر بودن از آلاینده هایی مانند هاگ های کپک و گرد و غبار آلوده و بدبو است.

 

یک راه عالی برای  رایحه درمانی در فرآیند فیلتراسیون تهویه مطبوع شما این است که هنگام تعویض فیلتر، اسانس  را مستقیماً روی سطح فیلتر اضافه کنید.

 

چگونه اسانس ها را به فیلتر هوا اضافه کنیم؟

 

یک فیلتر جایگزین کاملاً جدید بخرید.

و 15 تا 20 قطره اسانس را مستقیماً به فیلتر بزنید.

فیلتر را مانند معمول نصب کنید.

 

 

 

 

اسانس های توصیه شده برای فیلتر هوا:

روغن دارچین.

دارچین عطری خوش به خانه شما می بخشد و دارای خواص ضد باکتریایی است که آن را به عنوان یک افزودنی برای کیفیت هوای شما عالی می کند.

 

روغن لیمو.

لیمو بوی بسیار خوبی دارد و دارای خواص کشتن میکروب و باکتری است که آن را به یک اسانس عالی برای کل خانه تبدیل می کند.

 

روغن اکالیپتوس و درخت چای.

روغن‌های اکالیپتوس و درخت چای هر دو به تنفس بهتر کمک می‌کنند، به‌خصوص زمانی که آلاینده های  بسیاری در هوا وجود دارد.

 

اسانس ها اغلب در دستگاه‌های مرطوب‌کننده قرار می‌گیرند تا به فرد کمک کنند وقتی احساس گرفتگی یا سرماخوردگی دارد بهتر نفس بکشد و خواب خوبی داشته باشد.

 

اسانس ها و عصاره هایی که می‌توانند به تصفیه هوا کمک کنند اغلب گیاهی هستند و گیاهان یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ اکسیژن و تمیزی طبیعی هوا به شمار میروند.

 

گیاهان همچنین یک راه عالی برای اضافه کردن رطوبت به یک اتاق خشک هستند. باور کنید یا نه، فقط آبیاری گیاهان هوای خانه شما را مرطوب می کند.

 

خلاصه

 

افزودن اسانس به دستگاه تصفیه هوا در صورتی امکان پذیر است که نوع مناسبی از دستگاه تصفیه هوا را داشته باشید. یا از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

 

در برخی دستگاه های تصفیه هوا با یک مرطوب‌کننده ترکیب میشوند، آنها رایحه‌های اسانس مخصوص به خود را نیز دارند که می‌توانید به آب اضافه کنید.

 

اما اکثر دستگاه های تصفیه هوا برای پخش اسانس ساخته نشده اند و جایی برای افزودن آنها ندارند.

 

اگرچه برخی از ویژگی‌های تصفیه هوا در برخی از اسانس‌ها وجود دارد، اما به کارگیری یک دستگاه تصفیه‌ هوا و یک پخش‌کننده اسانس  به طور همزمان ایده خوبی نیست، زیرا اکثر تصفیه‌کننده‌های هوا بوها را با کربن فعال کاهش می‌دهند، که این امر باعث کاهش بوی اسانس‌ها نیز می‌شود.

 

بیشتر بدانید:

 

تصفیه هوا و نابودی ترکیبات آلی فرار

تصفیه هوا از کنه های گرد و غبار

انتخاب بهترین تصفیه هوا برای اتاق خواب

چند راه برای تصفیه طبیعی هوای خانه

معرفی چهار گیاه تصفیه کننده هوای منزل

معرفی دستگاه تصفیه هوا