دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوای خانگی|دستگاه تصفیه هوای رومیزی

684  تعداد بازدید  |  دوشنبه 8 آذر ماه 1400

فیلتر کربن فعال یک فیلتر جادویی است که می تواند منزجر کننده ترین بو ها را بگیرد.در این مقاله به بررسی تفاوت های فیلتر کربن فعال و کربن زغالی میپردازیم

تفاوت میان فیلتر کربن فعال و فیلتر کربن  زغالی

 

فیلترهای کربن فعال معمولاً در جاروبرقی ها، دستگاه های تصفیه هوا، اجاق ها و سطل های زباله یافت می شوند. فیلتر کربن فعال یک فیلتر جادویی است که می تواند منزجر کننده ترین بو ها را بگیرد.

 

صرف نظر از فعالیت هایی که انجام می دهید، سیگار کشیدن، سرخ کردن ماهی، روشن کردن دودکش، فیلترهای کربن فعال باعث می شود اتاق شما عاری از بوی بد باشد.

 

معمولاً از فناوری فیلتر کربن فعال در انواع سیستم های فیلتراسیون ​​مانند فیلتراسیون آب، دستگاه تصفیه هوا و سایر سیستم های فیلتراسیون استفاده می شود.

 

فیلترهای کربن فعال یک از محبوب ترین فناوری های تصفیه هستند زیرا توانایی بالایی در فیلتر کردن و حذف آلاینده های موجود در هوا - و همچنین بوها - دارند.

 

فیلتر کربن فعال در مقابل فیلتر زغال سنگ

فیلتر کربن فعال

فناوری فیلتر کربن از طریق روشی به نام جذب عمل می کند. در روش جذب برای به دام انداختن آلاینده ها از ساختار منفذی در یک محیط کربن استفاده می شود.

 

برخی از فیلترهای کربن فعال از کربن خالص ساخته شده اند که باعث می شود فیلترهای کربن فعال در جذب حجم زیادی از آلاینده ها موثر باشند.

 

 

 

 

 

 

فن آوری فیلتراسیون کربن از طریق روشی به نام جذب عمل می کند که در آن آلاینده های موجود در هوا تصفیه می شوند و در داخل ساختار منافذ محیط کربن به دام می افتند. مواد کربن خام پر از مواد دیگری مانند مواد آلی است که  منافذ میکروسکوپی در محیط فیلتر کربن را پر می‌کنند.

 

فیلتر زغال سنگ

تفاوت اصلی بین فیلتری که از کربن فعال استفاده می کند و فیلتری که از زغال چوب استفاده می کند در خود مواد فیلتر است. هر دو مواد سخت و متخلخلی هستند که آلاینده ها را جذب می کنند.

 

تفاوت آنها چگونه است؟

مهم است که ابتدا توجه داشته باشید که بسیاری از مردم از اصطلاحات زغال فعال و کربن فعال به جای یکدیگر استفاده می کنند. آنها موارد مشترک زیادی دارند.برخی از تصفیه‌کننده‌های هوای سنتی دارای فیلتر کربن زغالی استاندارد هستند که به طور موثر بوهای معمولی مانند بوی آشپزی، هوای کهنه و حوادث حیوانات خانگی را از بین می‌برد.

فیلترهای کربن فعال علاوه بر از بین بردن بوهای معمولی خانگی، VOCS (ترکیبات آلی فرار) مضر مانند فرمالدئید، آمونیاک و سایر بخارات و گازهای خطرناک را نیز خنثی می‌کند. این فیلتر برای افرادی که از حساسیت های شیمیایی رنج می برند نیز ایده آل هستند.

 

 

بیشتر بدانید:

 

تصفیه هوا و نابودی ترکیبات آلی فرار

تصفیه هوا از کنه های گرد و غبار

انتخاب بهترین تصفیه هوا برای اتاق خواب

چند راه برای تصفیه طبیعی هوای خانه

معرفی چهار گیاه تصفیه کننده هوای منزل

معرفی دستگاه تصفیه هوا