دستگاه تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوا خانگی | دستگاه تصفیه هوا رومیزی

865  تعداد بازدید  |  شنبه 20 آذر ماه 1400

سوالی پرکاربرد که بسیاری از افرادی که از حملات آلرژی رنج می برند دوست دارند پاسخ آن را بدانند. پاسخ ساده نیست. به طور کلی، بله، یک دستگاه تصفیه هوا به بهبود آلرژی کمک می کند. اما چگونه؟

آیا دستگاه تصفیه هوا به بهبود آلرژی کمک می کند؟

 

سوالی پرکاربرد که بسیاری از افرادی که از حملات آلرژی رنج می برند دوست دارند پاسخ آن را بدانند. پاسخ ساده نیست. به طور کلی، بله، یک دستگاه تصفیه هوا به بهبود آلرژی کمک می کند

 

آیا دستگاه تصفیه هوا در رفع آلرژی موثر است؟

هر دستگاه تصفیه هوا این قدرت را دارد که آلرژن ها و سایر ریزذرات را که ممکن است باعث حملات آلرژی شما شوند را از بین ببرد. اما تفاوت قابل توجهی بین هر دستگاه تصفیه هوا وجود دارد. بیایید قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که بهترین دستگاه تصفیه هوا برای مقابله با آلرژی ها کدام است، در مورد آلرژن های رایج صحبت کنیم.

 

 

 

 

 

 

آلرژن های خانگی که احتمالاً در هر خانه ای وجود دارد

خز حیوان خانگی

بسیاری از مردم به خز حیوانات خانگی حساسیت دارند. این آلرژی ها می توانند بسیار شدید باشند و توصیه می شود افرادی که از این آلرژی ها رنج می برند از نگهداری حیوانات در خانه خودداری کنند. اما ما می دانیم که این آرژن ها ممکن است از هوای بیرون وارد خانه شما شوند به این ترتیب اگر دستگاه تصفیه هوا مناسبی نداشته باشید، دچار مشکل آلرژی خواهید شد. به همین دلیل است که دستگاه تصفیه هوا به افرادی که از حساسیت به پوست حیوانات خانگی رنج می برند توصیه می شود. اما به خاطر داشته باشید که همه دستگاه های تصفیه هوا خز حیوانات خانگی را فیلتر نمی کنند.

 

گرده

بزرگسالان، به ویژه کودکان، بیشتر در معرض حساسیت به گرده هستند. دلیل این امر به نوعی ناشناخته است. اما برخی از دانشمندان بر این باورند که استفاده از گیاهان تراریخته و یا گیاهان هیبرید باعث ایجاد این حساسیت ها می شود.  اگر به دنبال خرید دستگاه تصفیه هوا برای مقابله با گرده ها هستید، باید دستگاه تصفیه هوا با فیلتر هپا واقعی تهیه کنید، زیرا تنها دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر هپا واقعی قدرت حذف گرده ها را از اتاق دارند.

 

غبار

متاسفانه ممکن است از همین چیزهای کوچک آلرژی بگیرید. اما من یک خبر خوب برای شما دارم، یک دستگاه تصفیه هوا مناسب با فیلتر HEPA واقعی به طور کامل  آنها را حذف می کند. اما خبر بدی نیز در این داستان وجود دارد. مدفوع کنه گرد و غبار آنقدر کوچک است که فیلتر HEPA واقعی  برای آن کافی نیست. به همین دلیل، باید از یک دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید که بر روی فناوری یونیزاسیون کار می کند. دستگاه تصفیه هوا که یا به عنوان یونیزه کننده منفی عمل می کند یا مانند اوزوناتور.

 

هاگ های کپک

هاگ ها یکی از بدترین آلرژن هایی هستند که یک خانه می تواند داشته باشد. در بسیاری از خانه ها کپک وجود دارد و اگر در خانه نباشد در زیرزمین خانه حتما وجود دارد. از طریق زیرزمین، هاگ های کپک می توانند وارد خانه شوند و در صورت عدم پاکسازی مناسب، هاگ های کپک می توانند به یک تهدید فوری سلامتی تبدیل شوند. کپک سیاه به عنوان بدترین کپک در خانه شناخته می شود. این کپک بسیار سمی است و اگر آن را دارید، باید برای حذف آن از متخصص کمک بگیرید.

 

همه آلرژن های احتمالی دیگر در خانه

همه چیزهای کوچک دیگری که ممکن است باعث آلرژی شوند در این دسته قرار می گیرند. گرد و غبار خانگی یکی از آنهاست و بیش از 70 درصد از این گرد و غبار را می توان با دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر هپاواقعی پاک کرد، برای بقیه به فناوری یونیزاسیون نیاز دارید.

 

آیا دستگاه تصفیه هوا به آلرژی کمک می کند؟

افراد سالم معمولی هیچ مشکلی با آلرژی ندارند و با این حال می خواهند از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنند و هوای تازه و تمیز تنفس کنند. آنها از دستگاه تصفیه هوا به عنوان وسیله ای استفاده می کنند که می تواند قدرت ذهنی آنها را تقویت کند و سلامت کلی آنها را بهبود بخشد. اگر یک فرد سالم برای سلامتی از دستگاه تصفیه هوا استفاده می کند پس چرا افرادی که از آلرژی رنج می برند نباید از آن استفاده کنند؟

 

بیماران مبتلا به واکنش های آلرژیک باید از هر چیزی که می توانند برای جلوگیری از آلرژی استفاده کنند زیرا زمانی که واکنش آلرژیک اتفاق می افتد، دیگر خیلی دیر شده است. برخی از واکنش های آلرژیک ممکن است منجر به شوک آنافیلاکتیک شود که در نهایت می تواند کشنده باشد. دستگاه تصفیه هوا می تواند 99.97 درصد ذرات معلق در هوا را از بین ببرد و به این معنی است که بیشتر مواد آلرژی زا  از هوا حذف می شود و از این طریق از واکنش های آلرژیک به آنها جلوگیری می کند. به عبارت دیگر، هر بیماری که دچار هر نوع واکنش آلرژیک است، باید یک دستگاه تصفیه هوا خریداری کند. یک دستگاه تصفیه هوا ممکن است جان شما را نجات دهد.

 

دستگاه تصفیه هوا اگر نوع مناسب باشد واقعا می تواند به رفع آلرژی کمک کند

در بازار دستگاه تصفیه هوا مانند بازارهای دیگر افراد مدعی و کلاهبردار وجود دارد. پس شما باید بدانید که در یک دستگاه تصفیه هوا به چه چیزی نگاه کنید و دستگاهی را بخرید که در واقع قدرت حذف آلرژن ها را از هوا دارد. شما باید به دنبال یک دستگاه تصفیه هوا با فیلتر هپا واقعی بگردید.

 

فیلتر هپا واقعی تنها فیلتر موجود در بازار است که ذرات موجود در هوا را حذف می کند. فیلترهای نوع دیگر به اندازه کافی خوب نیستند یا ذرات را از هوا حذف نمی کنند. به عنوان مثال، ذرات معلق در هوا را حذف می کند، اما این ذرات به طور کلی از اتاق حذف نمی شوند، آنها در اتاق روی زمین می مانند و به محض اینکه از روی آنها عبور کردید، آنها را دوباره به هوا منتقل میکنید. این دلیل اصلی استفاده از دستگاه تصفیه هوای True HEPA است. مدل های زیادی وجود دارد و حتی برخی از آنها دارای فیلتر هپا واقعی حق ثبت اختراع خود هستند که از فناوری پیشرفته برای جذب آلرژن ها و سایر موارد مشابه در هوا استفاده می کند.