دستگاه تصفیه هوا | دستگاه تصفیه هوای رومیزی | دستگاه تصفیه هوای خانگی

831  تعداد بازدید  |  شنبه 20 آذر ماه 1400

انتخاب یک دستگاه تصفیه هوا موثر با چنین تنوعی در بازار زمان بر است. در این مقاله درباره فیلتر HEPA، محبوب ترین فناوری فیلتراسیون و پیشرفت هایی که در تولید مدل های به روز تر این فیلتر صورت گرفته صحبت خواهیم کرد.

بررسی انواع فیلترهای هپا در دستگاه تصفیه هوا

 

فیلتر HEPA A3

وقتی صحبت از تصفیه هوا می شود، بهتر است اطلاعات خود را بالا ببرید. ما زمان زیادی را در داخل خانه می گذرانیم، چه در خانه باشیم، چه محل کار یا استاندارد جدید، دورکاری ما دائماً در معرض آلودگی هوای داخل خانه هستیم.

 

انتخاب یک دستگاه تصفیه هوا موثر با چنین تنوعی در بازار زمان بر است. در این مقاله درباره فیلتر HEPA، محبوب ترین فناوری فیلتراسیون و پیشرفت هایی که در تولید مدل های به روز تر این فیلتر صورت گرفته صحبت خواهیم کرد.

 

فیلتر هپا چیست؟ HEPA مخفف عبارت High Efficient Particulate Air است. فیلترهای HEPA که در اصل برای کنترل آئروسل های رادیواکتیو در جنگ جهانی دوم طراحی شده بودند، هنوز یکی از بهترین محافظ های ما در جنگ در برابر ذرات هستند. اکثر فیلترهای مدرن HEPA از الیاف درهم آمیخته تشکیل شده اند که در جهت های مختلف می پیچند و می چرخند تا یک هزارتو از ​​فیبر ایجاد کنند. وقتی ذرات میکروسکوپی وارد این پیچ و خم می شوند به ندرت از آن خارج می شوند.

 

همه فیلترهای  HEPA سطحی از محافظت را به شما ارائه می دهند، اما در مورد انواع مختلف فیلتر هپا این سطح  محافظت متفاوت است. فیلتر های  HEPA عموما  بر اساس رتبه بندی کارایی مرتب میشوند. فیلترهای هپا واقعی آلرژن و ذرات 0.3 میکرون را با راندمان 99.97 درصد و راندمان بیش از 99 درصد را برای ذرات کمتر از 0.1 میکرون دارند. این بسیار کارآمد به نظر می رسد.

 

 

 

 

 

گرفتن 99.97 درصد از ذرات بزرگتر از 0.3 میکرومتر ایده خوبی است تا زمانی که ذرات آلی مانند گرده، کنه های گرد و غبار و هاگ های کپک نیز به دام بیوفتند. تجمع این آلرژن ها در فیلتر می‌توانند باعث رشد باکتری‌ها شده و به زودی ممکن است فیلتر شما بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، مضر باشد. علاوه بر این، آن فیلتر مسدود شده هیچ لطفی به دستگاه شما نمی کند. کاهش کارایی فیلتر، دستگاه تصفیه هوا شما را مجبور می کند تا سخت تر کار کند، بازده انرژی را کاهش داده و فرسودگی دستگاه شما را افزایش می دهد.

 

فیلتر BioGS HEPA

این مشکل با سیستم فیلتراسیون پیشرفته BioGS HEPA حل شده است. برخلاف فیلترهای سنتی HEPA که ممکن است امکان رشد باکتری‌ها و ویروس‌ها را در طول زمان فراهم کنند، فیلترهای HEPA BioGS آلرژن‌های رایج و باکتری‌های به دام افتاده روی فیلتر را به دام می‌اندازند و کاهش می‌دهند تا از راندمان بهینه فیلتر پشتیبانی کنند و عمر فیلتر را طولانی‌تر کنند.

 

در حالی که فیلترهای استاندارد HEPA با استفاده از یک فرآیند کاملاً مکانیکی ذرات را به دام می اندازند. فیلتر HEPA BioGS Rabbit Air به صورت الکترواستاتیک شارژ می شود و به عنوان آهنربایی برای ذرات در حال عبور از فیلتر عمل می کند. این الیاف باردار ذرات معلق در هوا را جذب می‌کنند و بازدهی بالاتر و افت فشار کم را ارائه می‌کنند.

 

روش های فیلتراسیون

در روش  فیلتراسیون الکترواستاتیکی از فرآیند تولید منحصر به فرد شارژ آبی برای افزایش بار الکتریکی استفاده می شود و عملکرد کلی فیلتر افزایش می یابد.

آلرژن‌های رایج مانند کنه‌های گرد و غبار، شوره حیوانات، گرده، هاگ‌های کپک، علاوه بر باکتری‌ها و ذرات حامل ویروس، برای فیلتراسیون پیشرفته BioGS HEPA مشکلی ندارند.به این ترتیب عمرفیلتر هپا و به همراه آن  عمر دستگاه تصفیه هوای شما افزایش میابد.

 

 

بیشتر بدانید:

چرا باید قبل از زمستان یک دستگاه تصفیه هوای خانگی برای COVID-19 تهیه کنید؟

آیا دستگاه تصفیه هوا  محیط را خشک می کند؟

کیفیت هوای خانه شما در فصل پاییز کاهش می یابد!!

چگونه میتوان میزان مساحتی که هر دستگاه تصفیه هوا پاکسازی میکند محاسبه کرد؟

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید