دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوای رومیزی|دستگاه تصفیه هوای خانگی

762  تعداد بازدید  |  یکشنبه 21 آذر ماه 1400

در ماه های سرد سال ، با راه اندازی سیستم های گرمایش جریان هوای مداوم در سرتاسر خانه، هاگ‌های کپک، گرد و غبار و شوره حیوانات خانگی را که قبلاً فعال نبودند، تحریک می‌کند و آن آلرژن‌های مزاحم زمستانی را مستقیماً به ریه‌های ما می‌فرستد.

 6 نکته برای غلبه بر آلرژی های زمستانی

 

در ماه های سرد سال ، با راه اندازی سیستم های گرمایش جریان هوای مداوم در سرتاسر خانه، هاگ‌های کپک، گرد و غبار و شوره حیوانات خانگی را که قبلاً فعال نبودند، تحریک می‌کند و آن آلرژن‌های مزاحم زمستانی را مستقیماً به ریه‌های ما می‌فرستد.

در اینئ مقاله ما شش کاری را که افراد می‌توانند برای مبارزه با علائم آلرزی زمستانی انجام دهند، قبل از اینکه با داروهای سرماخوردگی و جعبه‌های خالی کلینکس غرق شوند، گردآوری کردیم.

 

 

 

 

 

1. گردگیری دقیق

اگر می خواهید در زمستان خانه خود را عاری از گرد و غبار نگه دارید، گردگیری باید دو برابر شود. با وجود اینکه ذرات گرد و غبار توسط سیستم تهویه مطبوع شما نیز حذف می شوند، گرد و غبارگیری بیشتر، در نواحی مخفی خانه شما همچنان مهم است.

تعجب خواهید کرد که چقدر ذرات می توانند در پشت پرده ها و گوشه های سقف جمع شوند، حتی در یک هفته.

 

2. همه چیز را بیشتر تمیز کنید

در طول زمستان، همه چیز در خانه شما مستعد آلرژن ها می شود. فراتر از گرد و غبار، افرادی که آلرژی بدی دارند باید اطمینان حاصل کنند که مرتباً ملافه ها، فرش ها، کوسن های مبل و پرده را تمیز می کنند.

موارد بالا به نسبت لباس ها کمتر شست و شو میشوند و بیشتر از همیشه ذرات مضر را در طول فصل زمستان جذب می کنند پس شست و شوی بیشتر آن ها اهمیت پیدا میکند.

 

3. رژیم غذایی فعال

این یکی ممکن است عجیب به نظر برسد، اما فعال بودن در مورد یک رژیم غذایی سالم همیشه بدن و سیستم ایمنی شما را به خوبی حفظ می کند.

بنابراین، اگر بدن ما در حال مبارزه با آلرژی های زمستانی هوابرد است، کاهش سیستم ایمنی بدن با مواد غذایی ناسالم فقط ما را مستعد علائم آلرژی و حملات احتمالی آسم می کند.

 

4. اتاق خواب خود را تمیز نگه دارید

آیا سگ شما در تخت شما می خوابد؟ ممکن است ایده خوبی باشد که در زمستان چند ماه استراحت کنید. وقتی هوا سرد است، حیوانات خیس می‌شوند و آلرژن‌ها را به خانه بازمی‌گردانند.

به جای اینکه آنها را روی تخت بگذارید تا علائم شما را تحریک کنند، آنها را به طور کلی دور نگه دارید و اقدامات احتیاطی بیشتری را انجام دهید. شستن ملحفه و لباس خواب خود در آب داغ (بالاتر از 130 درجه) به از بین بردن کنه های گرد و غبار کمک می کند، در حالی که بالش های بدون آلرژی نیز می توانند تخت شما را عاری از مواد حساسیت زا نگه دارند.

از بین بردن فرش یا قالیچه‌ها را نیز در نظر بگیرید، که می‌توانند بستر داغ برای کنه‌های گرد و غبار باشند

 

5. سطوح رطوبت داخلی را تماشا کنید

از آنجایی که هاگ‌های کپک یکی از شایع‌ترین آلرژی‌های زمستانی هستند، حفظ آن‌ها در حداقل ممکن ضروری است.

 

یکی از راه‌هایی که می‌توانید آن‌ها را قبل از رشد کامل در جوانه حذف کنید، این است که سطح رطوبت داخل خانه را بین 30 تا 40 درصد بگیرید. می توانید این کار را با نصب دستگاه های رطوبت گیر در اتاق های مختلف در سراسر خانه و اطمینان از به روز نگه داشتن فیلترهای آنها انجام دهید.

 

 6. یک دستگاه تصفیه هوا بخرید

علاوه بر تمام مشخصات ذکر شده در بالا، اجرای یک دستگاه تصفیه هوا در خانه شما می تواند قوی ترین متحد برای مبارزه با هر نوع آلرژی زمستانی باشد.

 

با این حال، برای پیدا کردن مدل مناسب دستگاه تصفیه هوا برای شرایط خاص یا متراژ خانه خود، انواع دستگاه تصفیه هوای ما را مقایسه کنید. اکثر مدل های دستگاه تصفیه هوای ما در بهبود آلرژی مفیدند اما توجه داشته باشید دستگاه تصفیه هوایی خریداری کنید که حتما مجهز به فیلتر هپای واقعی باشد و توانایی حذف انواع آلاینده هارا تا 99 درصد داشته باشد.

 

 

 

بیشتر بدانید: