دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی|دستگاه تصفیه هوا رومیزی

765  تعداد بازدید  |  دوشنبه 22 آذر ماه 1400

دستگاه تصفیه هوا بر پایه آب یا احیا کننده هوا بر پایه آب بخشی دیگر از خانواده دستگاه تصفیه هوا است. تفاوت اصلی در این ماشین‌ها، همانطور که از نامشان پیداست، این واقعیت است که آنها به جای فیلتر سنتی برای تمیز کردن هوا از آب استفاده می‌کنند.در این مقاله با هدف ارائه اطلاعات به شما در مورد دستگاه تصفیه هوا بر پایه آب بررسی خواهیم کرد که این ماشین ها چگونه کار می کنند، مزایا و معایب آنها چیست، و آنها را با دستگاه تصفیه هوای سنتی مقایسه می کنیم.

معرفی دستگاه تصفیه هوا بر پایه آب

 

دستگاه تصفیه هوا بر پایه آب یا احیا کننده هوا بر پایه آب بخشی دیگر از خانواده دستگاه تصفیه هوا است. تفاوت اصلی در این ماشین‌ها، همانطور که از نامشان پیداست، این واقعیت است که آنها به جای فیلتر سنتی برای تمیز کردن هوا از آب استفاده می‌کنند.

 

یک دستگاه تصفیه هوا مبتنی بر آب، از بسیاری جهات، شبیه به انواع رایج دستگاه تصفیه هوا است. این دستگاه ها می توانند آلرژن ها، هاگ ها، گرد و غبار و غیره را فیلتر کنند. علاوه بر این، یک دستگاه تصفیه هوا بر پایه آب می تواند خانه شما را مرطوب کنند و برخلاف یک دستگاه تصفیه هوا استاندارد، به عنوان پخش کننده عطر نیز استفاده شود.

در این مقاله با هدف ارائه اطلاعات به شما در مورد دستگاه تصفیه هوا بر پایه آب بررسی خواهیم کرد که این ماشین ها چگونه کار می کنند، مزایا و معایب آنها چیست، و آنها را با دستگاه تصفیه هوای سنتی مقایسه می کنیم.

 

اکثر دستگاه های تصفیه هوای مبتنی بر آب از یک موتور دوار برای ایجاد چرخش آب استفاده می کنند. در اینجا، مواد آلرژی زا به دام می افتند و آب به طور مداوم در داخل مخزن آب می چرخد. در نتیجه، دستگاه می تواند به عنوان یک مرطوب کننده همه کاره و پخش کننده عطر نیز عمل کند.

 

 

 

 

 

 

دستگاه تصفیه هوا با مخزن آب، رطوبت را به هوای خشک داخلی شما می افزاید و عطر مورد علاقه شما را در کل اتاق پخش می کند. این دستگاه تصفیه هوا بسته به اندازه مخزن آب می توانند از ساعت ها تا روزها کار کند.

با این حال،این دستگاه از هیچ نوع فیلتر یا یونیزر برای تصفیه هوای شما استفاده نمی کند. در عوض، از یک مکانیسم تصفیه آب هوشمند برای به دام انداختن تمام آلرژن های داخل اتاق شما بهره میگیرد.

 

دستگاه های تصفیه هوای مبتنی بر آب چقدر خوب کار می کنند؟

دستگاه های تصفیه هوای مبتنی بر آب نسبت به قیمت و اندازه خود عملکرد فوق العاده ای دارند. آنها بسیار کوچک هستند اما بهترین بخش این است که این دستگاه ها حتی به عنوان یک مرطوب کننده مفید، شب خواب و پخش کننده عطر عالی برای اتاق شما عمل می کنند.

 

درست مانند فیلترهای HEPA، فناوری تصفیه هوا بر پایه آب در حذف ذرات بزرگ از هوای شما عالی است. با این حال، وقتی صحبت از تصفیه هوا از ذرات کوچکتر می شود، عملکرد خوبی ندارد. علاوه بر این، فیلترهای HEPA در جذب ذرات بو نیز بهتر عمل میکنند.

 

با وجود این، دستگاه تصفیه هوا مبتنی بر آب برای استفاده چند منظوره با قیمت مناسب ترجیح داده می شود. اگرچه آنها نمی توانند هوا را از تمامی ذرات میکروسکوپی پاک کنند، اما برای پاکسازی هوای شما از اکثر آلرژن ها عالی هستند.

 

مزایا و معایب استفاده از دستگاه های تصفیه هوای آب

همانطور که در بالا ذکر شد، استفاده از دستگاه تصفیه هوا بر پایه آب برای بهبود زندگی شما و کاهش آلاینده ها در هوای داخل خانه مزایای زیادی دارد. با این حال، چندین معایب برای دستگاه نیز وجود دارد.

 

اجازه دهید هر دو مزایا و معایب این نوع دستگاه تصفیه هوا را در نظر بگیریم.

 

مزایا

آنها نسبت به سایر دستگاه های تصفیه هوا مقرون به صرفه تر هستند.

از آنجایی که آنها دارای سیستم تصفیه آب هستند، تمیز کردن و نگهداری آنها نسبتاً آسان است.

این یک دستگاه چند منظوره است که به شما امکان می دهد از آن به عنوان یک تصفیه کننده، مرطوب کننده و پخش کننده عطر استفاده کنید. برخی از مدل ها حتی دارای یک LED برای روشن کردن به عنوان شب  خواب هستند.

آنها عملکرد آرامی دارند و کمترین صدای پس زمینه را ایجاد می کنند.

لازم نیست برای تعویض فیلترها پول خرج کنید. در عوض، شما به سادگی باید مخزن آب را شست و شو داده و از اب پر کنید.

آنها جمع و جور و قابل حمل هستند.

منفی

آنها به اندازه فیلترهای HEPA و کربن در از بین بردن بو و فیلتر کردن ذرات میکروسکوپی کارآمد نیستند.

دستگاه های تصفیه هوای مبتنی بر آب برای اتاق های بزرگ مناسب نیستند.

رطوبت بیش از حد از دستگاه تصفیه هوا می تواند کپک ها را افزایش داده و رشد باکتری ها را بیشتر کند.

باید مخزن آب را مرتب تمیز کنید.

 

نحوه انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا مبتنی بر آب

از آنجایی که مدل های مختلف دستگاه تصفیه هوا مبتنی بر آب در بازار موجود است، یافتن بهترین دستگاه تصفیه هوا که از آب برای فیلتراسیون استفاده می کند بسیار چالش برانگیز است. ما در بخش زیر برخی از ویژگی های مهمی را که باید در دستگاه تصفیه هوا خود جستجو کنید بررسی کرده ایم:

 

سرعت فن: بهتر است دستگاه مجهز به چند سرعت فن باشد، به این ترتیب می توانید سرعت چرخش دستگاه تصفیه هوا را کنترل کنید. از این رو، می توانید سطح رطوبت و تصفیه را با توجه به آب و هوا و نیاز خود تنظیم کنید.

ظرفیت مخزن آب: از آنجایی که دستگاه تصفیه هوا مبتنی بر آب عموماً فشرده هستند، ظرفیت مخزن آب کمتری دارند. در نتیجه، شما باید آنها را بیشتر از سایر دستگاه های تصفیه هوا تمیز کنید. برای خلاص شدن از شر این دردسر، یک دستگاه تصفیه هوا با ظرفیت بیشتر را انتخاب کنید تا دستگاه را برای مدت طولانی تری کارآمد نگه دارد.

چند کاره بودن: اکثر دستگاه های تصفیه هوا مبتنی بر آب در بازار کاملاً چند کاره هستند. این دستگاه ها علاوه بر تمیز کردن هوای داخل خانه از آلاینده‌ها، می‌تواند بو را در اتاق شما و رطوبت را در مناطق خشک پخش کند.

قبل از خرید یک دستگاه تصفیه، به دنبال این ویژگی های ها باشید تا هوی اتاق خود را تازه نگه دارید و سلامت خود را تنها با یک دستگاه بهبود ببخشید.

 

چگونه یک دستگاه تصفیه هوای مبتنی بر آب را تمیز کنیم

در مقایسه با سایر دستگاه تصفیه هوا، دستگاه های مبتنی بر آب برای نتایج بهینه نیاز به تمیز کردن کامل و مکرر دارند. اگر در مورد نحوه انجام فرآیند تمیز کردن سردرگم هستید، مراحل زیر می تواند به شما در حفظ دستگاه تصفیه هوا کمک کند.

 

برای اهداف ایمنی، همیشه مطمئن شوید که منبع برق را خاموش کنید.

ابتدا درپوش دستگاه تصفیه هوا را بردارید تا به مخزن آب دسترسی پیدا کنید. در اینجا، فن را از داخل دستگاه خارج کنید.

از آنجایی که فن آب را در حال چرخش نگه می‌دارد، کثیف شدنش بسیار رایج است. اطمینان حاصل کنید که فن را با استفاده از صابون ملایم و آب لوله کشی به طور کامل تمیز کنید.

مخزن آب را بیرون بیاورید، آب را بریزید و آن را در سینک خود با آب صابون بشویید. در آخر، مطمئن شوید که آن را پاک کنید.

برای نمای بیرونی، مطمئن شوید که فقط از یک حوله مرطوب یا دستمال مرطوب ضد باکتری برای تمیز کردن استفاده کنید.

هر قسمت که به درستی خشک شده است را دوباره جمع کنید، آب را در مخزن بریزید و در صورت نیاز از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید.

 

 

بیشتر بدانید:

فیلترکربن اکتیو در تصفیه هوا

تفاوت فیلتر الپا با فیلتر هپا در چیست؟

آیا دستگاه تصفیه هوا میتواند بو ها را از بین ببرد؟

آیا دستگاه تصفیه هوا کنه های گرد و غبار را حذف میکند؟

چگونه میتوان فیلتر دستگاه تصفیه هوا را تمیز کرد؟

معرفی دستگاه تصفیه هوا