دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا خانگی

735  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 24 آذر ماه 1400

همه ی ما بعد از یک روز سخت کاری می خواهیم با یک لیوان نوشیدنی گرم در هوایی سالم با دمایی متعادل به استراحت بپردازیم اما سیستم های گرمایشی ما می توانند ذرات و گازهای مضر را در خانه منتشر کرده و سلامت ما را مختل کنند.

آیا سیستم گرمایشی خانه ، به شما آسیب می رساند؟

همه ی ما بعد از یک روز سخت کاری می خواهیم با یک لیوان نوشیدنی گرم در هوایی سالم با دمایی متعادل به استراحت بپردازیم اما سیستم های گرمایشی ما می توانند ذرات و گازهای مضر را در خانه منتشر کرده و سلامت ما را مختل کنند.

 

به عنوان یک قاعده کلی، هرچه فناوری سیستم گرمایش قدیمی تر باشد، آلودگی هوای داخل خانه بیشتر می شود. دود چوبی که از شومینه‌ها و اجاق‌های هیزمی حاصل میشود، گازهایی از جمله اکسیدهای گوگرد، اکسیدهای نیتروژن، مونوکسید کربن و ترکیبات بالقوه سرطان زا را آزاد می کند.هرچه میزان آلاینده هایی که توسط انواع سیستم های گرمایشی به محیط خانه شما منتقل میشود بیشتر و نوع آلاینده ها و ترکیبات آن مضرتر باشد اهمیت خرید و نصب یک دستگاه تصفیه هوا بیشتر احساس می شود.

                                                                                                          

طبق یک مطالعه پیشرو، استنشاق طولانی مدت دود چوب، از شومینه باز یا اجاق هیزمی، منجر به برونشیت، بیماری ریوی و فشار خون می شود. کودکان خردسال در خانه‌هایی که دارای اجاق‌های هیزمی هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به علائم تنفسی مزمن از متوسط ​​تا شدید ، خس‌خس سینه، سرفه و عفونت‌های تنفسی قرار میگیرند.برای حفظ سلامتی کودکان خصوصا نوزادان و کودکان خردسال اکیدا توصیه میکنیم از شومینه و انواع وسایل گرمایشی سوختنی استفاده نکنید و یا در صورت استفاده حتما دستگاه تصفیه هوا برای اتاق کودک تهیه نمایید

 

روش‌های گرمایش مدرن‌تر شامل انواع بخاری‌ها ذرات معلق کمتری آزاد میکنند، اما تقریبا همه ی سیستم های گرمایشی رایج  میزان متوسطی از گازهای مضر را تولید می کنند. سیستم‌های قدیمی‌تر و نگهداری‌نشده، از کارایی کمتری نسبت به سیستم‌های جدیدتر برخوردارند و در نتیجه سوختن ناقص، مقدار بیشتری از گازهای مضر را وارد محیط خانه می‌کند. برای رفع این موضوع ابتدا بهتر است حتما هرسال با شروع فصل سرما سیستم گرمایشی خود را سرویس کنید و یا اطمینان حاصل کنید که لوله های بخاری شما به هیچ عنوان نشتی نداشته باشند در انتها برای اطمینان از اینکه هیچگونه آلاینده خطرناکی در فضای خانه شما باقی نمانئه است بهتر است یک دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتراسیون هپا تهیه کنید تا 99.97 درصد از الاینده های رایج از محیط خانه شما حذف شوند

 

به عنوان یک سیستم تصفیه هوا،دستگاه تصفیه هوا نایس مجهز به فیلتر هپا برای حذف ذرات معلق از هوا، از جمله ذرات ساطع شده از سوختن چوب، طراحی شده‌ است. به علاوه، با یک فیلتر کربن فعال، یک واحد دستگاه تصفیه هوا می‌تواند گازهایی را که در حین احتراق آزاد می‌شوند فیلتر کند - که به شما این امکان را می‌دهد هم با ریه های شفاف و هم با ذهنی روشن، در فضایی پاک به استراحت بپردازید.

 

بیشتر بدانید:

 

هوای سالم زندگی سالم

تصفیه هوا و نابودی ترکیبات آلی فرار

حذف مواد شیمیایی سرطان زا با تصفیه هوا

آیا دستگاه تصفیه هوا بوی دود را حذف میکند؟

آلاینده های هوای داخل خانه

معرفی دستگاه تصفیه هوا