دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا خانگی

732  تعداد بازدید  |  پنجشنبه 25 آذر ماه 1400

سطوح بالای آلودگی همچنین بر کیفیت هوای داخل خانه تأثیر منفی می گذارد و در نتیجه آسیب پذیری شما را در برابر برخی از بیماری ها افزایش می یابد. کودکان و سالمندان آسیب پذیرترین افراد در برابر آلودگی هوا هستند.

تاثیرات منفی آلودگی هوا بر سالمندان

 

آلودگی هوا یک نگرانی جدی است که همه کشورهای جهان را در یک موضع قرار داده است. بر اساس گزارش بی بی سی، حدود 5.5 میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست داده اند. سطوح بالای آلودگی همچنین بر کیفیت هوای داخل خانه تأثیر منفی می گذارد و در نتیجه آسیب پذیری شما را در برابر برخی از بیماری ها افزایش می یابد. کودکان و سالمندان آسیب پذیرترین افراد در برابر آلودگی هوا هستند. در واقع، حتی سطوح ایمن آلودگی هوا، چه در داخل و چه در فضای باز، شهروندان سالخورده را در معرض خطر بیماری های کشنده قرار می دهد.

 

اثرات آلودگی هوا بر سالمندان

آلودگی هوا برای همه نگران کننده است. با این حال، شهروندان سالخورده را بیش از هر گروه سنی دیگری تحت تأثیر قرار می دهد. شایع ترین دلیل این است که با افزایش سن افراد، سیستم ایمنی بدن آنها کند می شود. ریه های سالمندان قادر به فیلتر کردن هوای پاک و حذف آلاینده های مضر نیستند. تنفس در هوای آلوده منجر به تعدادی از مشکلات سلامتی به خصوص در میان بزرگسالان می شود.

 

مشکلات تنفسی

سیستم ایمنی سالمندان در مقایسه با سایرین ضعیف‌تر است که این امر آنها را آسیب‌پذیر می‌کند. به این ترتیب ، سیستم ایمنی آنها نمی تواند با عواقب هوای آلوده روبرو شود یا با آلاینده های موجود در هوا مبارزه کند. در نهایت قرارگیری مداوم در معرض آلودگی هوا منجر به موارد شدید آسم و مشکلات تنفسی می شود.

 

مشکلات بینایی

سالمندان به مرور زمان دچار مشکلات بینایی می شوند. این موضوع زمانی تشدید می‌شود که آلودگی در سطح بالایی باشد. ذرات گرد و غبار موجود در هوا، دید مناسب را برای سالمندان دشوار می کند. آلودگی هوا علاوه بر این موجب خارش چشم، گلودرد و مشکلات پوستی می شود.

بر قلب تأثیر می گذارد

در نهایت، آلودگی هوا بر قلب سالمندان نیز تأثیر می گذارد. با افزایش سن، عملکرد قلب شروع به کاهش می کند. این مشکلات در نتیجه افزایش آلودگی هوا چندین برابر می شود. جریان خون کند می شود و احتمال حمله قلبی افزایش می یابد.

 

 

 

 

 

راه های مقابله با آلودگی هوا

اینها برخی از راه های موثر برای مقابله با آلودگی هوا و ایمن نگه داشتن سالمندان از اثرات آن است.

 

یک دستگاه تصفیه هوا نصب کنید

هوای داخل خانه 5 تا 10 برابر بیشتر از هوای بیرون آلوده است. به همین دلیل است که شما نیاز به نصب یک دستگاه تصفیه هوا HEPA دارید که آلاینده های مضر را فیلتر می کند. دستگاه تصفیه هوا آلاینده های مضر را از هوای داخل خانه گرفته و به دام می اندازد تا خانه شما را ایمن نگه دارند.

 

از سیگار کشیدن در داخل خانه خودداری کنید

استعمال دخانیات یکی از بزرگترین عوامل آلودگی هوای داخل خانه است. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که هیچ یک از اعضای خانواده در داخل خانه سیگار نکشند. اگر شخصی در داخل خانه سیگار می کشد، مطمئن شوید که از دستگاه تصفیه هوا برای حذف آلودگی ها استفاده می کنید.

 

از گیاهان تصفیه کننده هوا استفاده کنید

گیاهان تصفیه کننده هوا نیز نقش مهمی در تمیز نگه داشتن هوای داخل خانه دارند. آلوئه ورا، گیاه عنکبوتی، گاردن مام و پیس لیلی از جمله گیاهانی هستند که هوای داخل خانه را تصفیه می کنند. با این حال، گیاهان تصفیه کننده هوا به اندازه یک دستگاه تصفیه هوا موثر عمل نمی کنند و توصیه می شود اگر سالمند یا خردسال در خانه خود دارید حتما یک دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر هپا در خانه خود نصب کنید.

 

چند کلمه آخر

از آنجایی که سالمندان  بیشتر در معرض خطر مشکلات ناشی از آلودگی هوا هستند، انجام اقدامات صحیح برای ایمن ماندن آن ها بسیار مهم است. نصب یک دستگاه تصفیه هوا می تواند هوای داخل خانه را تمیز نگه داشته و به سالمندان کمک کند تا از ابتلا به بیماری ها جلوگیری کنند.

 

 

بیشتر بدانید:

 

چیلر و کولرهای گازی کیفیت هوا را بدتر میکنند!!!

چرا باید قبل از زمستان یک دستگاه تصفیه هوای خانگی برای COVID-19 تهیه کنید؟

دستگاه تصفیه هوا و بازکردن پنجره ها کدام برای بالا بردن کیفیت هوا مفید تر است؟

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید

حداکثر بهره وری را با کمترین مصرف انرژی از دستگاه تصفیه هوا داشته باشید!!!