دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی| دستگاه تصفیه هوا خانگی

750  تعداد بازدید  |  دوشنبه 29 آذر ماه 1400

در این مقاله قصد داریم در مورد اثرات میکروب های معلق در هوا در محیط داخلی، نحوه ضدعفونی و تصفیه طبیعی هوای خانه بیشتر بدانیم.

نابودی میکروب های موجود در هوا به کمک دستگاه تصفیه هوا

 

کیفیت هوای داخل خانه می‌تواند به طور کامل با آلاینده‌های مختلف موجود در هوا که شامل بو، مواد شیمیایی و حتی عوامل بیماری‌زا می‌شود به خطر بیوفتد و سلامت ساکنان را تحت تأثیر قرار‌دهد. پاتوژن‌هایی مانند باکتری، ویروس‌ها و سایر میکروارگانیسم‌هایی که در هوای خانه شناور می‌شوند، به راحتی وارد بدن افرادی می‌شوند که در معرض این میکروب‌ها در هوا هستند. در زمان‌های مختلف سال، ویروس‌ها و باکتری‌ها یی مانند آنفولانزا، سرماخوردگی و سایر میکروب‌ها در هوا حرکت می‌کنند تا قربانی بعدی خود را آلوده کنند

 

این ویروس ها و میکروب ها از طریق انتقال در هوا منتشر می شوند که منجر به سرفه، عطسه یا انتشار مایعات بدن به فضای اطراف می گردند. هنگامی که این عوامل بیماری زا مختلف وارد محیط داخلی شما می شوند، می توانند احتمال قرار گرفتن در معرض آلودگی هارا برای افرادی  که در این فضا هستند، بالا ببرند بنابراین، ادغام راه حل های بهبود کیفیت هوا در یک محیط ممکن است بهترین گزینه برای حذف میکروب های مختلف باشد.

 

در این مقاله قصد داریم در مورد اثرات میکروب های معلق در هوا در محیط داخلی، نحوه ضدعفونی و تصفیه طبیعی هوای خانه بیشتر بدانیم.

 

میکروب ها از کجا می آیند

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که میکروب‌ها از کجا می‌آیند و چگونه آن‌ها وارد محیط شخصی شما می‌ شوند؟ همانطور که قبلاً گفتیم، میکروب‌ها در یک میزبان (معمولاً در بدن انسان) مستقر می‌شوند و با رشد و تکثیر، از طریق راه های انتقال مانند عطسه، سرفه یا حتی تنفس - که اشکال اصلی هستند - در محیط پخش می‌شوند.علاوه بر این روش های اصلی انتقال، میکروب ها ممکن است در عرق، بزاق، و خون در صورت تماس فردبا سطح آلوده ، وجود داشته باشند.

 

میکروب ها پس از هجوم به بدن انسان، مواد مغذی و انرژی را مصرف می کنند و حتی می توانند سمومی تولید کنند که علائم عفونت های رایج مانند تب، کاهش بویایی، سرفه، استفراغ و اسهال را ایجاد کند.

 

در عرق، بزاق، و خونی که وقتی شخصی چیزی را لمس می کند که توسط این مایعات/مایعات بدن آلوده شده است، دفع می شود.

 

چگونه هوای خانه را به طور طبیعی ضد عفونی کنیم؟

فرآیند تمیز کردن فضای داخلی خانه از عوامل بیماری‌زای موجود در هوا مانند ویروس‌ها، باکتری‌ها و سایر میکروب‌های موجود در هوا می‌تواند یک فرآیند دقیق و گسترده باشد. هنگامی که صحبت از حذف میکروب ها از فضای داخلی خانه یا سایر محیط های شخصی به میان می آید، اغلب اوقات افراد اقدامات احتیاطی مناسب را برای کاهش و حذف میکروب ها از منابع مختلف در این فضا مانند لباس، میز، کانتر و غیره انجام می دهند. اما توجه کمتری به کفپوش ها و سطوحی از این دست که ممکن است دارای عوامل بیماری زا باشند ، میشود و محافظت کمتری در برابر آن خواهند داشت.

 

علاوه بر تمیز کردن سطوح ، پاکسازی و ضد عفونی هوای داخل خانه چیزی است که برای از بین بردن میکروب ها و جلوگیری از انتشار این عوامل بیماری زا در محیط خانه بسیار مهم است. از چه چیزی می توان در داخل خانه برای تمیز کردن و ضدعفونی هوا به طور طبیعی از انواع میکروب ها استفاده کرد؟

 

 

 

 

 

 

 

 

چه چیزی میکروب ها را در هوا می کشد؟

چه چیزی میکروب ها را در هوا می کشد وقتی صحبت از کشتن میکروب های موجود در هوای خانه شما می شود، راه حل های مختلفی وجود دارد.

 

دو مورد از رایج‌ترین راه‌حل‌های مورد استفاده برای از بین بردن میکروب‌های موجود در هوا، استفاده از دستگاه‌ تصفیه هوا و لامپ‌های UV است – و گاهی اوقات هر دوی این روش‌ها با هم استفاده می‌شوند.

 

هنگامی که صحبت از غلظت بالای آلاینده ها در فضای هوا، به ویژه پاتوژن هایی مانند میکروب ها (باکتری ها، ویروس ها و غیره) باشد، استفاده از دستگاه تصفیه هوا اهمیت بالایی دارد. انواع مختلفی از فن‌آوری‌های دستگاه تصفیه هوا وجود دارد که می‌توان از آنها برای کاهش آلاینده‌های خطرناک استفاده کرد، و برخی از آنها در جذب ذرات ریز میکروب‌ها مؤثر خواهند بود – در حالی که برخی دیگر اثر چندانی ندارند . علاوه بر این، دستگاه تصفیه هوا مجهز به لامپ های UV هوا را می مکند و آن را در معرض نور میکروب کش قرار میدهند تا عوامل بیماری زایی که در تماس با منبع نورهستند از بین بروند. هنگامی که به دنبال راه حلی برای از بین بردن آلاینده های میکروبی از هوا هستید، یک دستگاه تصفیه هوا  که از فیلتر هوا و چراغ های UVC استفاده می کند، تهدیدی مضاعف علیه این میکروب های موجود در هوا خواهد بود.

 

دستگاه تصفیه هوا برای میکروب ها

آیا دستگاه تصفیه هوا به میکروب ها و حذف آنها از هوا کمک می کند؟ یک دستگاه تصفیه هوا که از نور UV-C به عنوان فناوری خود استفاده می کند می تواند به قرار دادن میکروب های موجود در هوا در معرض نور ماوراء بنفش کمک کند، این کار میکروب ها و باکتری هایی را که در تماس با منبع نور هستند از بین می برد یا غیرفعال می کند. نور UV-C هنگامی که همراه با فناوری‌های دیگر مانند فیلتر HEPA استفاده می‌شود، به جذب میکروارگانیسم‌ها (باکتری‌ها، میکروب‌ها و هاگ‌های کپک) کمک می‌کند و اجازه می‌دهد تا زمان‌های طولانی در معرض نور میکروب‌کش UV-C قرار بگیرد. دستگاه تصفیه هوا نایس از سه مرحله فیلتراسیون پیشرفته استفاده می کند تا با از بین بردن باکتری ها و میکروب های موجود در هوا ، هوای سالمی را در محیط داخلی شما فراهم کند.

 

ضرورت دارد که دستگاه تصفیه هوا حتما مجهز به فیلتر هپای واقعی باشد تا بتواند 99.97 درصد از ذرات 0.3 میکرومتری را به دام بیاندازند، تنها این فیلتر می تواند تعداد ذرات کوچک حامل باکتری ها و ویروس ها را در هوا کاهش دهد.

 

در نهایت، مبارزه با میکروب های موجود در هوا به ویژه با اقدامات پیشگیرانه مختلفی که می توان انجام داد امکان پذیر است. با توجه به عوامل مختلفی که می توانند در ایجاد میکروب ها و باکتری ها نقش داشته باشند، داشتن یک دستگاه تصفیه هوا به شما کمک می کند تا شانس بیشتری در مبارزه با این بیماری های موجود در هوا در محیط شخصی خود داشته باشید.

 

 

بیشتر بدانید:

چرا باید قبل از زمستان یک دستگاه تصفیه هوای خانگی برای COVID-19 تهیه کنید؟

آیا دستگاه تصفیه هوا  محیط را خشک می کند؟

کیفیت هوای خانه شما در فصل پاییز کاهش می یابد!!

چگونه میتوان میزان مساحتی که هر دستگاه تصفیه هوا پاکسازی میکند محاسبه کرد؟

به کمک این روش ها هوای خانه خود را تازه تر کنید