دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا خانگی|دستگاه تصفیه هوا رومیزی

832  تعداد بازدید  |  سه شنبه 30 آذر ماه 1400

برندهای سازنده دستگاه تصفیه هوا ادعاهای امیدوارکننده ای در مورد بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان دارند.اما آیا این ادعاها واقعا درست است یا خرید دستگاه تصفیه هوا فقط هدر دادن پول است؟

آیا خرید دستگاه تصفیه هوا هدر دادن پول است؟

 

برندهای سازنده دستگاه تصفیه هوا ادعاهای امیدوارکننده ای در مورد بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان دارند.

اما آیا این ادعاها واقعا درست است یا خرید دستگاه تصفیه هوا فقط هدر دادن پول است؟ پاسخ کوتاه این است که دستگاه تصفیه هوا موثر است و ارزش خرید را دارد. معمولاً وقتی مردم یک دستگاه تصفیه هوا با ظرفیتی کمتر از اندازه اتاقشان می خرند، فکر می کنند که خرید یک دستگاه تصفیه هوا هدر دادن پول است. اما تا زمانی که فیلترهای مناسب و جریان هوا و ظرفیت کافی برای اندازه اتاق خود را انتخاب کنید، یک دستگاه تصفیه هوا می تواند هوای یک اتاق متوسط ​​را در کمتر از نیم ساعت در هر بار استفاده از آن تمیز کند.

پس بیایید در مورد دستگاه تصفیه هوا و آنچه باید به آن توجه کنید تا چیزی که خریداری می کنید ارزش پول شما را داشته باشد صحبت کنیم!

 

دستگاه تصفیه هوا چگونه کار می کند؟

به طور کلی، دستگاه تصفیه هوا به کمک فن ها یا دمنده ها هوا را به داخل دستگاه کشیده و سپس آن هارا از فیلترهای هوا عبور میدهد. فیلترها معمولاً ترکیبی از چندین لایه هستند.

 

یک فیلتر مکانیکی ابتدا ذرات بزرگتر را فیلتر می کند و آلاینده های باقی مانده از فیلترهای تخصصی تر عبور می کنند. ما دستگاه تصفیه هوا با فیلتر کربن فعال و فیلترهای HEPA (فیلتر هوای ذرات با راندمان بالا) را توصیه می‌کنیم. فیلترهای هپا بیش از 99.7 درصد در حذف ذرات تا اندازه 0.3 میکرون موثر هستند.

 

دستگاه تصفیه هوا می توانند قابل حمل یا ثابت باشد. دستگاه تصفیه هوا قابل حمل، همان چیزی است که بیشتر مردم از آن استفاده می‌کنند، می‌توانند در اتاق‌های جداگانه استفاده شوند و در صورت لزوم در جای دیگری به برق وصل شوند. دستگاه تصفیه هوا بزرگ را می توان با سیستم های HVAC مرکزی استفاده کرد و در کانال تعبیه می شوند. این روش می تواند به جای داشتن یک دستگاه تصفیه هوا قابل حمل برای هر اتاق، فیلتر قدرتمندی را برای کل خانه به شما بدهد.

 

هر چند وقت یکبار باید دستگاه تصفیه هوا را روشن کنید؟

برای فضاهای بزرگتر، باید دستگاه تصفیه هوا را برای مدت طولانی تری روشن کنید. اتاق های کوچکتر معمولاً زمان کمتری برای تمیز کردن نیاز دارند. توصیه می کنیم که دستگاه تصفیه هوا را در فواصل زمانی معینی روشن کنید تا آلاینده های ماندگار جمع نشوند. برای به دست آوردن بهترین نتیجه از دستگاه تصفیه هوا، آن را با یک مانیتور کیفیت هوا به طور همزمان استفاده کنید.

 

 

 

مزایای دستگاه تصفیه هوا

خطر ابتلا به آلرژی و آسم را کاهش دهید

یک دستگاه تصفیه هوا، آلاینده های هوای داخل خانه را کاهش می دهد این آلاینده ها ممکن است باعث ایجاد برخی از آلرژی ها و حملات آسم شوند. این آلاینده ها عبارتند از:

کپک

گرده

ذرات غبار

موهای حیوانات خانگی

ذرات پاک کننده های خانه

 

دستگاه تصفیه هوا با فیلتر کردن آلرژن های موجود در هوا مانند گرده، گرد و غبار و شوره حیوانات از علائم آسم و آلرژی جلوگیری می کند. با این حال، آسم و آلرژی را درمان نمی کنند. دستگاه تصفیه هوا بیشتر یک اقدام پیشگیرانه است و یک درمان نیست.

 

از شر بوی بد خلاص شوید

اگر خانه شما دارای بوی مداوم مواردی مانند سیگار ، پخت و پز و مواد شوینده است که به سختی پاک می شوند، نصب یک دستگاه تصفیه هوا این مشکل را حل می کند.

 

محافظت در برابر میکروب های موجود در هوا

دستگاه تصفیه هوا با فیلترهای هپا می‌تواند بسیاری از میکروب‌ها را که ممکن است شامل انواع باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها باشد، از بین ببرد، البته تا زمانی که یک فیلتر کربن فعال سنگین وصل شده باشد.

 

از شر حیوانات خانگی خلاص شوید

پاک کردن هوای داخل خانه از شوره و بوهای حیوانات خانگی بسیار مهم است، به خصوص زمانی که عاشق حیوانات خانگی خود هستید. شوره حیوانات خانگی از چندین نوع آلرژن تشکیل شده اس برخی از این آلرژن های حساسیت سیستم ایمنی را تشدید می کنند، از جمله بزاق حیوانات خانگی و سلول های مرده پوست

این عوامل یا آلرژن‌ها باعث ایجاد واکنش های آلرژیک می‌شوند و اغلب در هوای داخل خانه و روی مبلمان پخش می گردند. خبر خوب این است که در مقایسه با دود و میکروب ها، شوره حیوانات خانگی به عنوان یک آلاینده از نظر اندازه نسبتاً متوسط ​​است و به راحتی با یک دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر HEPA قابل حذف است.

 

سایر مسائل مربوط به کیفیت پایین هوا را حل کنید

در صورتی که شما یا هر کسی در خانه شما هیچ گونه آلرژی یا آسم را تجربه نکنید، تعدادی دیگر از مسائل مربوط به سلامتی وجود دارد که می تواند ناشی از هوای آلوده باشد. کیفیت پایین هوا نقش مهمی در برخی مشکلات شما دارد که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

خارش در چشم

گلو درد

شوره مو

اختلال روانی

سرفه و عطسه

مسائلی که در بالا توضیح داده شد می تواند به دلیل کیفیت پایین هوا باشد. به منظور ارزیابی ارتباط سلامت خود با هوای ضعیف داخل خانه، تفاوت علائم خود را در داخل و خارج از خانه مشاهده کنید. اگر هر یک از علائم بالا را بیشتر در داخل خانه خود تجربه می کنید، به دلیل کیفیت پایین داخلی است که نیاز به یک دستگاه تصفیه هوا را در خانه شما ایجاد می کند. یک مانیتور کیفیت هوا نیز می تواند به شما کمک کند تا جزئیات را بررسی کرده و بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

 

فاکتورهای مهمی که هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا باید در نظر بگیرید

اگر با خرید یک دستگاه تصفیه هوا روی سلامت خود سرمایه گذاری می کنید، باید دستورالعمل های زیر را در نظر داشته باشید:

 

از فیلترهای تولید کننده ازن اجتناب کنید. ازن می تواند برای ریه ها و گلو شما مشکل ساز باشد. EPA همچنین تاکید می کند که دستگاه تصفیه هوا  تولید کننده ازن را کنار بگذارید.

همیشه به سراغ فیلترهای HEPA بروید و از فیلترهای هوای معمولی خودداری کنید. فیلترهای HEPA برای کارهای تصفیه ضروری مانند حذف ذرات معلق گرد و غبار، ذرات شیمیایی و میکروب ها مفید هستند.

 

 

بیشتر بدانید:

 

آیا دستگاه تصفیه هوا می تواند بوها را از بین ببرد؟

آیا دستگاه تصفیه هوا کنه های گرد و غبار را حذف میکند؟

دستگاه تصفیه هوا در مقابل دستگاه مرطوب کننده

نکات مهم در مورد محل قرارگیری دستگاه تصفیه هوا

چگونه میتوان فیلتر دستگاه تصفیه هوا را تمیز کرد؟

معرفی دستگاه تصفیه هوا