دستگاه تصفیه هوا|دستگاه تصفیه هوا رومیزی|دستگاه تصفیه هوا خانگی

739  تعداد بازدید  |  پنجشنبه 2 دی ماه 1400

دستگاه تصفیه هوا یک دارایی حیاتی در صنعت مراقبت های بهداشتی است. آنها به حفظ بالاترین سطح سلامت در هر محیطی کمک می کنند تا بیماران و بازدیدکنندگان از ذرات مضر موجود در هوا محافظت شوند. در این مقاله فواید استفاده از دستگاه تصفیه هوا در صنعت دندانپزشکی را بررسی میکنیم

مزایای دستگاه تصفیه هوا برای دندانپزشکان

 

دستگاه تصفیه هوا یک دارایی حیاتی در صنعت مراقبت های بهداشتی است. آنها به حفظ بالاترین سطح سلامت در هر محیطی کمک می کنند تا بیماران و بازدیدکنندگان از ذرات مضر موجود در هوا محافظت شوند. در صنعت دندانپزشکی هم همینطور است.

 

در دندانپزشکی، مدیریت قطرات تنفسی(آئروسل)  یک مسئله مبرم است. بسیاری از روش‌های دندانپزشکی می‌توانند ذرات معلق در هوا یا آئروسل‌های دندانی تولید کنند که می‌تواند خطر گسترش بیماری را بین افراد افزایش دهد. به این ترتیب، دستگاه تصفیه هوا برای حفظ یک محیط بهداشتی و ایمن نگه داشتن دندانپزشکان و بیماران در حین اراِئه خدمات دندان پزشکی مورد نیاز است.

 

 

 

 

 

برخی از مزایای دستگاه تصفیه هوا برای دندانپزشکان عبارتند از:

 

زمان fallow را کاهش می دهد

 

زمان fallow دوره زمانی پس از انتشار آئروسل (AGPs) است که طی آن قطرات تنفسی از هوا حذف می‌شوند. برنامه اثربخشی بالینی دندان اسکاتلند (SDCEP) در ابتدا حداقل زمان لازم برای fallow را 60 دقیقه برای تمام جراحی های دندان تعیین کرد. با این حال، با اقدامات صحیح استریلیزاسیون می توان این مدت را به 20 دقیقه کاهش داد. اینجاست که دستگاه تصفیه هوا وارد عمل می شود.

 

دستگاه تصفیه هوا می تواند به سرعت و به طور موثر هوا را در جراحی دندان استریل کند تا بتوانید در مدت زمان کوتاه تری بیماران بیشتری را ببینید. هنگامی که با سایر اقدامات محافظتی مانند سدهای دندانی و باز نگه داشتن پنجره ها ترکیب شود، به راحتی می توانید زمان fallow خود را کاهش دهید و در عین حال محیطی بهداشتی را برای بیماران حفظ کنید.

 

 

گسترش بیماری ها و باکتری ها را کاهش می دهد

 

بیماری های منتقله از هوا همیشه خطراتی را برای دندانپزشکان به همراه داشته است. دندانپزشکان نیز مانند افرادی که در بیمارستان ها کار می کنند، برای مدت طولانی در معرض مایعات بدن بیماران مختلف قرار می گیرند. هنگامی که آئروسل های دندانی را در نظر بگیرید، دندانپزشکان، کارکنان و بیماران در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت از طریق انتقال هوا یا قطرات تنفسی  قرار می دهد.

 

با این حال، با کمک یک دستگاه تصفیه هوا درجه پزشکی، می توان این خطر را با موفقیت از بین برد. فیلترهای هوای هپا (که در محیط های پزشکی استفاده می شود) بیشترین تاثیر را در حذف کوچکترین ذرات از هوا دارند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که 99.97 درصد از ذرات را از هوا، به اندازه 0.01 میکرون، حذف کنند.

 

اندازه ذراتی که به طور بالقوه می توانند در آئروسل های دندانی تولید شده و معلق شوند می تواند از 0.001 تا 100 میکرون متغیر باشد. این بدان معنی است که دستگاه تصفیه هوا پزشکی به طور موثر بخش قابل توجهی از قطرات تولید شده توسط AGM را از بین می برند و در نتیجه به کاهش خطر گسترش بیماری کمک می کند.

 

تمرکز را بهبود می بخشد

 

روش های دندانپزشکی نیاز به تمرکز و توجه شدید دارند. با این حال، ذرات هوا مانند گرد و غبار، قطرات آب و ذرات شیمیایی می توانند هوا را آلوده کرده و باعث حواس پرتی و وقفه شوند.

 

اما با استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا، تمام این ذرات ریز از فضا حذف خواهند شد. این بدان معنی است که دندانپزشکان بهتر می توانند روی کار در حال انجام تمرکز کنند و بیماران مبتلا به آلرژی و آسم می توانند به راحتی در مراحل انجام کار بنشینند.

 

آیا می‌خواهید در مورد اینکه چگونه دستگاه‌های تصفیه هوا می‌توانند برای شما مفید باشند، بیشتر بدانید؟ برای کمک امروز با ما تماس بگیرید.

 

 

بیشتر بدانید:

 

آیا دستگاه تصفیه هوا میتواند به جلوگیری از بیماری اختلال شناختی و آلزایمر کمک کند؟

آلودگی هوا مارا چاق میکند

تاثیر آلودگی هوا بر بارداری و نقش دستگاه تصفیه هوا

مقایسه دستگاه های تصفیه هوای نایس

بررسی تاثیر استفاده از دستگاه تصفیه هوا بر مشکلات خواب